Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 Nat Type 3 Issue

Pagina: 1
Acties:

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een vriend van mij heeft sinds hij overgestapt is van Ziggo naar KPN een issue met zijn PS3. Deze blijft aangeven dat hij een Nat Type 3 heeft ondanks de vele pogingen om dit naar type 2 te krijgen waardoor hij nu de bekende problemen ondervind met chatten en MP.

Hoe ziet de situatie er op dit moment uit:

Het internet (VDSL of ADSL) via een Experia Box (Thomson TG787 modem), gekoppeld daar aan zit een linksys WRT610N met een kabel naar de PS3. De PS3 had / heeft een vast IP adres wat toegevoegd is aan het DMZ in de router (uPnP was actief in Ziggo situatie, geen settings veranderd in KPN situatie). Dit zorgde ervoor dat hij Nat Type 2 kreeg toen hij nog Ziggo had. Na het overstappen is dit veranderd naar type 3.

Na het googlen van het probleem kwamen we al snel bij een aantal potentiele oplossingen zoals onder andere worden aangeboden door portforwarding.com. Het eerste was checken of uPnP aanstond in de modem, dit stond uit. De Experia Box (modem) herkende de router door middel van een MAC adres, ik heb vervolgens voor dit mac adres uPnP aangezet (toegestaan) vervolgens alles een reboot gegeven voor de zekerheid, maar het mocht niet baten.

Het was vervolgens mogelijk om op de Experia Box bepaalde "spellen" (lees poorten) toe te wijzen aan een apparaat (lees mac adres router). Ik heb vervolgens de standaard poorten handmatig toegevoegd, het gaat om de volgende poorten: 80, 88, 443, 5223, 3478, 3479, 3658 voor dit adres. Dit resulteerde echter nog steeds in een NAT type 3.

Vervolgens heb ik de PS3 direct verbonden met de Experia Box om daarna in de modem ook uPnP aan te zetten voor dit mac adres, echter geen resultaat. Vervolgens heb ik via de modem aan dit mac adres een vast IP adres toegekend (de PS3 netwerk instellingen stonden al op automatisch op dit punt). Nog steeds NAT type 3. Vervolgens heb ik ook hier alle poorten handmatig weer opengezet maar ook dit mocht niet baten.

Uiteindelijk maar naar de klantenservice gebeld met de vraag of zij een idee hadden waar dit aan kon liggen, voor de medewerker was dit namelijk een bekende vraag. Na een paar minuten wachten werd mij gemeld dat de modem geen NAT ondersteund en dat een mogelijk oplossing was om een goedkope modem te kopen en de huidige als backup te gebruiken. Dit is nou niet wat je noemt een reeele oplossing.....

Heeft iemand nog een idee wat ik verder nog kan proberen of ervaringen met een Experia Box / hetzelfde type modem in combinatie met een PS3?

-Lukin

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Graag gedaan, in het kort komt het er dus op neer dat het aan dit type modem met de aangepaste KPN firmware ligt.

Beste wat je kan doen, is via MP of V&A een Experiabox variant van de 780WL , deze werkt prima kan ik uit eigen ervaring zeggen met de PS3, NAT2 dus.

Belletje naar KPN om met een oplossing te komen kan ook geen kwaad natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Yippie op 11-11-2009 20:16 ]

• Lukin
  • Niet online
Yippie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:15:
Graag gedaan, in het kort komt het er dus op neer dat het aan dit type modem met de aangepaste KPN firmware ligt.

Beste wat je kan doen, is via MP of V&A een Experiabox variant van de 780WL , deze werkt prima kan ik uit eigen ervaring zeggen met de PS3, NAT2 dus.

Belletje naar KPN om met een oplossing te komen kan ook geen kwaad natuurlijk.
Ziet er naar uit dat het niet echt te fixen is (nog een belletje plegen ga ik zeker doen), echter als de snelheid een probleem is van de 780 is dit hier niet echt een optie want hij gaat half december aangesloten worden op glasvezel en waarschijnlijk ook ITV, of intepreteer ik het andere topic verkeerd?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Dat gaat dan inderdaad niet werken. Wel had ik gehoord dat die 787 een tussenoplossing zou zijn, en dat deze eigenlijk al opgevolgd zou moeten zijn met de 789 waar ze hopelijk wel een goede fw voor hebben.

Dit had ik gelezen hier, hoe betrouwbaar die info is kan ik natuurlijk ook niet zeggen, maar het klink wel geloofwaardig: http://www.ipbforum.nl/ex...c.php?f=33&t=2922&p=25513

Kortom, eerst maar een klacht deponeren bij KPN, en kijken waar ze mee komen.
Op hun eigen website staat zelfs uitgelegd hoe je eea in moet stellen voor de Wii en Xbox360.
Ze zullen het wel gooien op het feit dat dit niet onderdeel niet ondersteund wordt, maar ik zou me niet zo makkelijk af laten schepen.

[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 11-11-2009 20:43 ]

• Lukin
  • Niet online
Yippie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:36:
Dat gaat dan inderdaad niet werken. Wel had ik gehoord dat die 787 een tussenoplossing zou zijn, en dat deze eigenlijk al opgevolgd zou moeten zijn met de 789 waar ze hopelijk wel een goede fw voor hebben.

Dit had ik gelezen hier, hoe betrouwbaar die info is kan ik natuurlijk ook niet zeggen, maar het klink wel geloofwaardig: http://www.ipbforum.nl/ex...c.php?f=33&t=2922&p=25513
Dat zou een tussenoplossing kunnen zijn als deze ook geschikt is voor glasvezel. Ik ben benieuwd.

Hmm, wij hebben al een 787, dus de 789 is eigenlijk de enige hoop of KPN opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 11-11-2009 20:45 ]

Pagina: 1