Ik wil graag uit een tabel met artikelnummers de volgende gegevens hebben:
Iedere gebruiker heeft een zoeksleutel, dit kan 1 of twee letters zijn.
Artikelen bestaan uit alle zoeksleutels aangevuld met 2 of 3 cijfers.
Nu wil ik voor iedere gebruiker zijn eigen artikelen eruit halen, dus voor de gebruiker met een zoeksleutel van 1 letter moeten alle artikelen tevoorschijn komen waarvan het tweede karakter een cijfer is. Een gebruikers met een zoeksleutel van 2 letters moet alle artikelen terugkrijgen waarvan het derde karakter een cijfer is.
Het mag dus niet zo zijn dat de gebruiker met een zoeksleutel van 1 letter artikelen ziet van een gebruiker met een zoeksleutel van 2 letters.
Snappen jullie hem?
IK heb het volgende geprobeerd, maar hij geeft een leeg resultaat terug:
SELECT * FROM voorraad WHERE artikelnummer LIKE '$zoeksleutel[0-9]%'
Tevens heb ik geprobeerd om via de preg_match() functie iets te doen, maar dat gaat ook niet helemaal goed. Bovendien ben ik er bijna van overtuigd dat het mbv SQL ook kan...wie kan me helpen?
Iemand een idee?
Iedere gebruiker heeft een zoeksleutel, dit kan 1 of twee letters zijn.
Artikelen bestaan uit alle zoeksleutels aangevuld met 2 of 3 cijfers.
Nu wil ik voor iedere gebruiker zijn eigen artikelen eruit halen, dus voor de gebruiker met een zoeksleutel van 1 letter moeten alle artikelen tevoorschijn komen waarvan het tweede karakter een cijfer is. Een gebruikers met een zoeksleutel van 2 letters moet alle artikelen terugkrijgen waarvan het derde karakter een cijfer is.
Het mag dus niet zo zijn dat de gebruiker met een zoeksleutel van 1 letter artikelen ziet van een gebruiker met een zoeksleutel van 2 letters.
Snappen jullie hem?
IK heb het volgende geprobeerd, maar hij geeft een leeg resultaat terug:
SELECT * FROM voorraad WHERE artikelnummer LIKE '$zoeksleutel[0-9]%'
Tevens heb ik geprobeerd om via de preg_match() functie iets te doen, maar dat gaat ook niet helemaal goed. Bovendien ben ik er bijna van overtuigd dat het mbv SQL ook kan...wie kan me helpen?
Iemand een idee?