[WIN 7] Onverwachte vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb gisteren een fresh install gedaan van vista en hierover onmiddellijk de windows 7 update uitgevoerd, dit ging allemaal vrij snel en zonder enige fout. Nu begon ik met allerlei software te installeren en op 1uur was hij al 10 keer vastgelopen. Niks werkte nog, het was juist een screenhot naar wat ik keek.

Even gebrainstormt en kwam erachter dat wanneer de updates gedownload waren en ik op install updates klikte, hij telkens vastliep wanneer hij een herstelpunt maakte. Ok, ik ben dan naar systeem -> systeembeveiliging geweest en ingesteld dat hij geen herstelpunten meer mag maken.

Resultaat, de windows updates kunnen nu vlotjes gedaan worden en de vastlopers zijn al met de helft verminderd. Toch zijn er op bepaalde momenten nog enkele vastlopers, zo start de pc niet goed op wanneer de updates zijn uitgevoerd. In deze situatie krijg ik enkel het loading scherm van windows 7 te zien dat vastloopt, na een reset van de computer start hij normaal en zonder fout op.

Nu heb ik al eens gaan kijken in de eventviewer maar daar kom ik niets meer uit te weten, enkel dat het systeem onverwacht is afgesloten, maar dit is normaal want dit heb ik natuurlijk zelf gedaan.

Als besluit zou ik dus kunnen zeggen dat het iets te maken heeft met de updates, maar wanneer ik aan het surfen was op het net, dan plots stond hij ook stil. Niks kon ik nog doen behalve een restart van de pc waarna ik weer vlot verder kon werken.

Kan iemand mij misschien een beetje raad geven van wat ik nog kan ondernemen want ben op dit moment ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 20:06
Op internet zoeken of meer mensen dit probleem hebben, zeker indien veel mensen problemen hebben.

Op je hardware gaan zoeken tav problemen met win7.

Zoveel mogelijk hardware verwijderen.
Opnieuw installeren.
Dan 1 voor 1 installeren of updaten, en testen en kijken wanneer proleem weer begint.(dus niet alles achter elkaar erop zetten en dan 1 van de 10 programma's is het, heeft zo dus geen nut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Nu heb ik wel iets ontdekt, als hij uitvalt staat in de systemlog altijd fouten omtrent:

atikmdag

Nu weet ik niet wat het is en de foutmelding maakt mij ook niet wijzer omdat die gaat van wrong parameter tot display not active.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bestandsnaam zou toch een grote hint moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ok, ik draai een Ati Radeon HD 4890 1GB, heb nu catalyst 9.10 eens geïnstalleerd en kijken wat het nu geeft, ik heb ook verder de nieuwe drivers voor het moederbord geïnstalleerd.

• Droned
Blijkbaar wanneer ik het herstelpunt maken weer aanzet en de Ethernet kabel uittrek lukt het wel en loopt hij niet vast. Ik heb nochtans de drivers gaan downloaden op de site van mijn moederbord namelijk gigabyte waarvan ik volgend moederbord gebruik :

GA-P55-UD3P/R met een lan RTL8111D chip (10/100/1000 Mbit)

Wat kan ik nu nog meer doen dan de drivers installeren?
Wat ik ook zie in de application log is dit, zou dit de fout kunnen veroorzaken? :

Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

[ Voor 36% gewijzigd door Droned op 12-11-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
Ok ik ben er uit en heb de oplossing gevonden voor mijn probleem.

Blijkbaar werkt mijn Crosair DDR3 geheugen niet goed samen met mijn moederbord wanneer ik het op 1333mhz laat lopen. Ik heb het nu op 1066mhz gezet en op 1.5V en nu blijft hij stabiel lopen. Persoonlijk vind ik het wel zonde dat ik dan 1333mhz ram heb en dit niet kan benutten!
Pagina: 1