[Kubuntu] Installatie UT2k4 mislukt steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik probeer de originele DVD die ik ooit eens heb gekocht van UT2004 te installeren op Linux middels het installer.sh script dat is meegeleverd op de DVD. Dat lukt al wéken niet, omdat hij tijdens de installatie steeds om de DVD vraagt, die er al in zit, en gemount is.

Heel veel guides verder (andere manier van mounten, mounten als cd, ander filesystem, handmatig mounten, en ga zo maar door) vond ik zojuist deze link:

http://www.ataricommunity...9233&highlight=suse+ut2k4

en als ik het goed lees, zou het probleem zijn dat de gemounte DVD wel gelist word in de Fstab, maar niet in de Mtab file, welke bij mij overigens allebei read-only zijn.

Nu heb ik 2 dvd drives, een brander en een speler, ik heb het in beide geprobeerd. Ik zie op een gegeven moment wel een entry voor de DVD verschijnen, maar die verschijnt in beide files. Toen heb ik de dvd weer ge-unmount en in de speler gestoken ipv de brander, hij mount hem nog steeds, maar verschijnt nu in geen enkele van de 2 'tab' files...

Interpreteer ik dat Atari forumtopic nu verkeerd?

Als ik de installer in de terminal start, krijg ik dit:

thalan@Lightspeed:~$ sh linux-installer.sh
Copying to a temporary location...
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing Unreal Tournament 2004 for GNU/Linux 3186......................................................................
/home/thalan/.setup8421: error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Daarna start hij, accepteer ik de UELA, voer seriecode in, etc, en dan krijg ik de melding 'please mount install dvd'. Dat kan ik niet, yes werkt niet, no sluit de installatie af.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
thalan@Lightspeed:~$ sudo apt-get install libgtk1.2
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package libgtk1.2 is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package libgtk1.2 has no installation candidate
thalan@Lightspeed:~$

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-11-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, en dan hier, na weken de oplossing:

http://www.fedoraforum.or...e/index.php/t-117026.html

laatste post:
2006-08-30, 12:48 AM CDT
You trying to install on FC5? You will have to export the environment variable SETUP_CDROM or some such, to the actual mountpoint. Like so:

export SETUP_CDROM=/media/<the_mount_point>; sh /media/<the_mount_point>/linux-installer.sh

That should force the installer to look at the provided path for origin CD. Alternatively you can create the /media/cdrecorder directory and re-mount the DVD to that, and procede as usual, ohh... And by the way, you *may* require to make an entry for that in /etc/fstab, like so:
Disclaimer: The following fstab line is my own, you will have to substitute /dev/hd? with your actual device!

/dev/hdg /media/cdrecorder auto pamconsole,user,exec,noauto,managed 0 0

Once you are done, either comment out or remove that line from fstab, otherwise you will have major problems when mounting CD/DVD media again!!!
Enige wat ik eigenlijk heb overgenomen uit deze post, is het commando:

export SETUP_CDROM=/media/<the_mount_point>

Als ik het volledige commando gebruikte zoals hij voorstelt, kreeg ik de melding 'not a valid identifier'.

En nu is de installer aan het lopen! Je houdt het niet voor mogelijk, en ik heb ook geen flauw idee waarom, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
We zijn er toch nog niet helemaal:

Ik heb het Megapack geinstalleerd, en de patch (denk ik :P) en krijg de volgende fout bij het starten van het script voor de game:

code:
1
2
3
4
thalan@Lightspeed:~$ cd /home/thalan/ut2004
thalan@Lightspeed:~/ut2004$ sh ut2004
./ut2004-bin-linux-amd64: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory
thalan@Lightspeed:~/ut2004$

En heb al verschillende oplossingen geprobeerd, die allemaal zouden moeten inhouden dan ik met LN een 'link' maak tussen het missende bestand en de recentere versie die gewoon wel aanwezig moet zijn in Linux:

http://www.linuxforums.or...tdc-so-5-help-please.html

bijvoorbeeld.

De fout blijft echter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt:

aptitude search libstdc++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb een debian package gedownload en geinstalleerd waar de missing library in stond, dus ik ben nu een stap verder:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=164681&page=2

Ik kom dus die fout tegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Can't find 'ini:Engine.Engine.GameEngine' in configuration file

History:

Exiting due to error

Maar na de genoemde fix:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
thalan@Lightspeed:~/ut2004$ sudo chown -R thalan:thalan /home/thalan/.ut2004
Can't find 'ini:Engine.Engine.GameEngine' in configuration file

History:

Exiting due to error
thalan@Lightspeed:~/ut2004$

Het vreemde is wel... als ik de 'fix' (dat chown command) uitvoer, krijg ik eenmaal een snel voorbij flitsend ut/penguin logo te zien, en dan alsnog die foutmelding. Alle achtereenvolgende pogingen geven geen splash screen meer. Voer ik de fix nogmaal uit, krijg ik weer heel even een splash screen, en dan weer de fout.

Ik wil de hele installatie niet nogmaals doen, tenzij het niet anders kan natuurlijk. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is misschien ook even handig te vermelden WELKE versie van Kubuntu je gebruikt. Is het 7.04, 7.10, ..., 9.04, 9.10? 32 bit, 64 bit? Ik heb UT 2k4 nog eens geïnstalleerd op 8.10 en draai het spel nu zonder problemen op 9.04, 32 bit.
Even voor de duidelijkheid, libstdc++ is bij mij aanwezig.
code:
1
2
3
4
$ dpkg -l | grep libstdc
ii  libstdc++5                             1:3.3.6-17ubuntu1                      The GNU Standard C++ Library v3
ii  libstdc++6                             4.3.3-5ubuntu4                         The GNU Standard C++ Library v3
ii  libstdc++6-4.3-dev                     4.3.3-5ubuntu4                         The GNU Standard C++ Library v3 (development files)

En een apt-file search geeft dit:
code:
1
2
3
$ apt-file search libstdc++.so.5
libstdc++5: /usr/lib/libstdc++.so.5
libstdc++5: /usr/lib/libstdc++.so.5.0.7

Dus, installeer libstdc++5.

Edit:
moet sneller posten :X

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:07:
Ik heb een debian package gedownload en geinstalleerd waar de missing library in stond, dus ik ben nu een stap verder:
Nope, je bent een stap verder van huis ;) Geen Debian packages in het vervolg meer installeren want dan kan je Ubuntu echt goed de boel om zeep helpen!

Wat doet?

Verder is dat topic op het forum van Ubuntu uit 2006 en aangezien de ontwikkelingen in de Linux wereld erg hard gaan ;)

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 18:14
Ik zal beginnen met het installeren van de laatste versie: ut2004-lnxpatch3369-2.tar.bz2

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
laurencevde schreef op donderdag 12 november 2009 @ 02:42:
Ik zal beginnen met het installeren van de laatste versie: ut2004-lnxpatch3369-2.tar.bz2
Al gedaan voor ik het topic begon, geen verschil.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:14:
[...]

Nope, je bent een stap verder van huis ;) Geen Debian packages in het vervolg meer installeren want dan kan je Ubuntu echt goed de boel om zeep helpen!

Wat doet?

Verder is dat topic op het forum van Ubuntu uit 2006 en aangezien de ontwikkelingen in de Linux wereld erg hard gaan ;)
Zie onderstaande, m.a.w., de V3 die ik geinstalleerd heb, zou identiek moeten zijn :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
thalan@Lightspeed:~$ aptitude search libstdc++
v   libstdc++-dev                                 -
i   libstdc++5                                    - The GNU Standard C++ Library v3
i   libstdc++6                                    - The GNU Standard C++ Library v3
p   libstdc++6-4.1-dbg                            - The GNU Standard C++ Library v3 (debugging files)
p   libstdc++6-4.1-dev                            - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
p   libstdc++6-4.1-doc                            - The GNU Standard C++ Library v3 (documentation files)
p   libstdc++6-4.1-pic                            - The GNU Standard C++ Library v3 (shared library subset
p   libstdc++6-4.2-dbg                            - The GNU Standard C++ Library v3 (debugging files)
p   libstdc++6-4.2-dev                            - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
p   libstdc++6-4.2-doc                            - The GNU Standard C++ Library v3 (documentation files)
p   libstdc++6-4.2-pic                            - The GNU Standard C++ Library v3 (shared library subset
p   libstdc++6-4.3-dbg                            - The GNU Standard C++ Library v3 (debugging files)
p   libstdc++6-4.3-dev                            - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
p   libstdc++6-4.3-doc                            - The GNU Standard C++ Library v3 (documentation files)
p   libstdc++6-4.3-pic                            - The GNU Standard C++ Library v3 (shared library subset
p   libstdc++6-4.4-dbg                            - The GNU Standard C++ Library v3 (debugging files)
p   libstdc++6-4.4-dev                            - The GNU Standard C++ Library v3 (development files)
p   libstdc++6-4.4-doc                            - The GNU Standard C++ Library v3 (documentation files)
p   libstdc++6-4.4-pic                            - The GNU Standard C++ Library v3 (shared library subset
thalan@Lightspeed:~$

Hm.. de installer van Loki voor UT Classic werkt nu ook niet meer... geeft een library fout.

Kan ik dat .deb package gewoon weghalen om terug te gaan naar de vorige staat?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-11-2009 18:01 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan ik dat .deb package gewoon weghalen om terug te gaan naar de vorige staat?
Ja, je kan 'm verwijderen, je kan zelfs de Ubuntu versie er overheen zetten. Eerst verwijderen wordt wel geadviseerd.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:01:
[...]

Ja, je kan 'm verwijderen, je kan zelfs de Ubuntu versie er overheen zetten. Eerst verwijderen wordt wel geadviseerd.
Enige tips tot hoe en wat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, Aptitude starten en via _ de package volledig verwijderen? Of via Synaptic. En dan daarna weer installeren. Beetje logica toepassen en je komt een heel eind ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Als ik in KpackageKit zoek naar "libstdc++5" kom ik maar 1 package tegen: the Standard GNU library V3.

Die kan ik dus wel deinstalleren en opnieuw installeren, maar dat maakt dan toch geen verschil? Het is blijkbaar de enige waar die file in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zei dat je de Debian versie had gepakt. Je verwijdert dan dus de Debian versie, en installeert vervolgende die van Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ja, maar Ubuntu ís een derivaat van Debian, toch? Bovendien hebben we het nu niet over de 'Ubuntu' of 'Debian' Library, maar een algemene GNU Library.

Ik heb de hele game verwijderd maar krijg hem nu niet meer geinstalleerd, ook niet met de export truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:44:
Ok, en dan hier, na weken de oplossing:

http://www.fedoraforum.or...e/index.php/t-117026.html

laatste post:

[...]

Enige wat ik eigenlijk heb overgenomen uit deze post, is het commando:

export SETUP_CDROM=/media/<the_mount_point>

Als ik het volledige commando gebruikte zoals hij voorstelt, kreeg ik de melding 'not a valid identifier'.

En nu is de installer aan het lopen! Je houdt het niet voor mogelijk, en ik heb ook geen flauw idee waarom, maar het werkt!
Ik probeer nu onder Ubuntu 10.04 opnieuw de game te installeren, maar deze fix werkt hier nu ook niet. Ik blijf (gebruik de standaard installer op de DVD) de melding krijgen 'please mount dvd'.

Totzover heb ik weten te bevestigen dat er meerdere DVD versies van dit spel in omloop zijn. De 'MIDWAY' en een 'Anthology' versie. Ik heb geen midway, dus ik ga van de 2e uit. Helaas heb ik alleen maar te kiezen uit de standaard dvd-installer die niet werkt, en de midway installer van de Loki installer website.

Die installer doet niks zodra ja op 'continue' drukt... je mag locatie kiezen, seriecode invoeren etc maar zodra je 'continue' drukt gebeurt er... niets. Het scherm blijft wat het is en er is geen schijfactiviteit, maar zodra je op 'cancel' drukt krijg je een leeg (!) notificatievenster. Ik vermoed dat hier een 'ok' en 'cancel' zou moeten staan en als je in het venster klikt daar waar je die knoppen zou verwachten springt hij gewoon terug naar venster waar ik al was, dat dus niks doe.

Interessant is wel dat zodra je op 'continue' drukt, er een ut2004 map aangemaakt word in mijn home folder, maar zodra je het programma afbreekt door het te sluiten in de bovenhoek met X, verdwijnt die map vanzelf weer.... spooky!

Maw ik kan nog steeds geen native ut2k4 spelen op linux en ik lijk een uitzondering te gaan worden :P

Het betreft een schone installatie, ik snap niet wat ik nou anders heb dan anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start de installer eens via de terminal, dan zou je moeten zien waar hij kijkt voor de cd/dvd.

Verder, ik heb bij de mijne nu even gekeken, maar UT wil helemaal niet meer starten omdat libstdc++.so.5 er niet meer is. En bedankt Ubuntu, voor het slopen van games en programma's die dit nodig hebben. Er zijn wel hacks op het net om 't alsnog te krijgen, maar ik heb geen idee wat het met je systeem verder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59

xpc

Ik zou alles naar de harde schijf kopieren, handmatig de iso´s mounten en dan de installer draaien (zo heb ik het iig gedaan).

@Hero of Time: bij mij doet ie het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xpc schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:48:
Ik zou alles naar de harde schijf kopieren, handmatig de iso´s mounten en dan de installer draaien (zo heb ik het iig gedaan).

@Hero of Time: bij mij doet ie het gewoon?
Sinds Ubuntu 9.10 niet meer. Heb een verse install van 10.04 gedaan (hiervoor had ik 9.04) en krijg dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
(sasquatch@Lain - Sat, 29 May 10, 23:48 Uptime: 3h 0m)
(/media/stuff/Games/Unreal_Tournament_2004-Linux $)> ./ut2004 
./ut2004-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory
(/media/stuff/Games/Unreal_Tournament_2004-Linux $)> apt-file search libstdc++.so.5
(/media/stuff/Games/Unreal_Tournament_2004-Linux $)> apt-cache search libstdc++
[...]
libstdc++6 - The GNU Standard C++ Library v3
[...]

Waar zou ik libstdc++.so.5 dan moeten vinden, zonder hacks toe gepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Toen ik Ubuntu nog draaide had ik geeneens een terminal nodig om Doom 3 en UT2004 werkend te krijgen. :) Ik draaide het shell bestand wel altijd als root, dus probeer dit eens.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Vreemd, ik gebruik ook Lucid en heb geen hacks oid hoeven toe te passen. Volgens Synaptic heb ik libstdc++6, dus dat zou ook niet mogen uitmaken. Heb je na de verse 10.04 install ook opnieuw ut2k4 geïnstalleerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xpc schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:18:
Vreemd, ik gebruik ook Lucid en heb geen hacks oid hoeven toe te passen. Volgens Synaptic heb ik libstdc++6, dus dat zou ook niet mogen uitmaken. Heb je na de verse 10.04 install ook opnieuw ut2k4 geïnstalleerd of niet?
Nee, niet meer na de eerste install op 8.10. Misschien moet ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
xpc schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:18:
Ik wel, en dat heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ga het met de mijne weer eens doen, ik houd je op de hoogte Thalan. Ik heb wel de 5 CD versie (gekocht op de dag dat UT uit kwam).

Edit:
Installatie is gelukt, alleen het starten wil niet. Installatie heb ik via de terminal gedaan, gewoon /media/cdrom0/linux-installer.sh en opvolgen wat er op het scherm staat.

Het starten is een ander verhaal. Ik krijg een error op libSDL-1.2.so.0 en wel deze:
./ut2004-bin: error while loading shared libraries: ./libSDL-1.2.so.0: wrong ELF class: ELFCLASS64
Dit zou heel goed kunnen, want ik draai 64 bit. Voer ik ipv ./ut2004 (het script om te starten dus) ./System/ut2004-bin uit, krijg ik hetzelfde (logisch, daar komt de error ook vandaan). Pak ik de amd64 binary via ./System/ut2004-bin-linux-amd64 dan krijg ik dit:
./ut2004-bin-linux-amd64: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory
xpc, wat heb je precies gedaan om het te laten werken? De laatste patch (3369) geeft bij mij dus bovenstaande.

[ Voor 77% gewijzigd door Hero of Time op 30-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Ik heb niks bijzonders gedaan, alleen tijdens installatie wel een vinkje gezet om de libSDL te installeren. Dit bestand staat ook in de System map van de installatie (libSDL-1.2.so.0).

De patch heb ik niet uitgevoerd, zou het daar aan kunnen liggen?

Edit: het ligt dus inderdaad aan de patch, na installatie hiervan krijg ik dezelfde foutmelding:
./ut2004-bin: error while loading shared libraries: libstdc++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory
Heeft niemand een patch voor die patch? :+

[ Voor 35% gewijzigd door xpc op 30-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lekker dan, een patch die de boel sloopt, das ongebruikelijk. Die libSDL-1.2.so.0 staat bij mij ook al in de System map, zonder dat ik de sources heb geïnstalleerd, al weet ik niet meer of ik dit eerst wel eens had gedaan. Maar bij het hernoemen van het bestand krijg ik 'file not found', dus zal wel standaard installatie zijn (base install). De andere is alleen de sources, maar waar ze voor zouden dienen, geen idee.

Ziet er naar uit dat we moeten googlen voor die libstdc++ error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Of de patch niet installeren :)

Een andere mogelijkheid is gewoon libstdc++5 installeren, je kan deze hier en hier (64bits) vinden.

Maar goed, terug on-topic: de TS had problemen met het installeren. Persoonlijk zou ik nog steeds proberen dit handmatig te doen, dus niet met het installer script. Ik heb hier een topic gevonden die dat uitlegt, ik weet niet of die al voorbij is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik zit nu in de trein, dus even snel opzoeken kan ik het niet, maar ik herinner me een post in volgens mij een van de grote ubuntu topics over ut2004 met een torrent van een goed werkende ut install dvd (zonder keys en zo, was gepost omdat meer mensen problemen hadden met de install) en die probeerde ik even te installeren toen ik net naar lucid geupgrade was en dat ging erg prima! Was even om te testen of ik nu met mijn ati kaart en compiz aan kon gamen ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Ja, zo kan ik het ook :+ (maar misschien wel nog het snelste inderdaad)

Letatcest: zonder patch draait ie inderdaad zo op Lucid, met patch moet die libstdc++5 nog geïnstalleerd worden. Ik vermoed dat je geen patch hebt gedraaid? Een beetje wazig, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ah ja, sorry, telefoonreplies zijn nooit zo handig. Ik heb wel de patch gedraaid, maar aan de andere kant, mijn ubuntu install gaat al weer een upgrade of 3 mee. Ik kan me niet herinneren of ik wel of niet zelf nog libstdc++5 heb moeten toevoegen, maar de kans is groot.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1