Goede intern geheugen voor overclocking?

Pagina: 1
Acties:

• paulussss
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag over overclocken van mijn processor. Mijn gegevens:

- moederboard: Asus p5kc
- geheugenkaart: nvidia 8800GTS 512
- processor: intel E8400 3.0 ghz (core 2 duo)
- cooler: zalman (blauw licht :) , type weet ik niet: kostte 50 euro 1.5 jaar geleden)

Nu de vraag:
- intern geheugen: value pakketje 1gb.. Deze wil ik gaan upgraden want ik heb gehoord dat dit een bottleneck vormt voor mijn processor. Hebben jullie tips voor een goede upgrade?

Bedankt alvast voor de tips!!

Groeten, paulussss

[ Voor 6% gewijzigd door paulussss op 11-11-2009 19:16 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

ik heb ook een p5kc en een 8400 erin hangen
en mijn ervaring is dat je met 2 reepjes ram
'ocz reaper 2x2GB DDR2 6400'
pricewatch: OCZ Reaper HPC OCZ2RPR800C44GK
heel prima kan overclocken
ik heb m nu op 3.6GHz lopen omdat mijn processor en RAM dan mooi 1:1 lopen
4 GHz is overigens ook geen probleem, maar niet nodig voor mij
verder heb ik m gekoeld met een arctic cooling freezer 7 pro, maar met jou zalman moet dat ook wel lukken
maar aangezien jij ook ddr3 ondersteund is dit natuurlijk ook een optie..
pricewatch: OCZ Gold OCZ3G13334GK

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Heb ook de OCZ Reaper DDR2-800 4GB.. clockt heel mooi met dit bordje. Mijn E5200 haalde ook een primestable 4.0Ghz.

• paulussss
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2021
Bedankt voor de reacties!

Dan ga ik die halen binnenkort. nu eerst uitvinden hoe overclocken precies werkt :) kan ik niet jullie instellingen overnemen?

[ Voor 10% gewijzigd door paulussss op 12-11-2009 12:51 ]

Verwijderd

paulussss schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:43:
Dan ga ik die halen binnenkort. nu eerst uitvinden hoe overclocken precies werkt :) kan ik niet jullie instellingen overnemen?
Ja en nee. Ja, er staat je niets in de weg om de instellingen over te nemen maar dat dat is compleet zinloos want, nee, jouw hardware is dan misschien hetzelfde maar niet identiek. Dat iedereen processor X stabiel op snelheid Y kan laten lopen is helaas nog geen garantie dat jouw processor X dat ook wil.

Dus, gewoon zelf gaan proberen. Jezelf goed inlezen wat je wel en niet kan en vooral niet gelijk te veel willen want dat is een makkelijke manier om iets te slopen. Een snelle computer is leuk, kapotte hardware een stuk minder. Heel kleine stapjes nemen om zo precies uit te vinden wat jouw specifieke hardware aankan en wat niet. Als je dat goed doet vind je precies de grens zonder dat je dingen stukmaakt.

Als je daar geen geduld voor hebt kan je er beter niet aan beginnen, dan is het Russisch roulette met je hardware. Als je wel geduld hebt kan je leuke resultaten neerzetten :)
Pagina: 1