Toon posts:

Best mogelijke videokaart voor mijn setup?

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat het tijd is om mijn videokaart eens te upgraden..Mijn pc loopt soepeltjes en kan alle spellen makkelijk spelen, alleen zou graag toch net wat meer fps halen om die games wat smoother te spelen.

Mijn huidige setup is als volgt:

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.0 ghz
Asus P5N-E
XFX 8800GT
2 GB
Windows XP sp3
450 watt voeding

Ik zat dus te denken aan een GTX285 of misschien wel eeen 5850, maar ik neem aan dat die kaarten dikke overkill zijn voor mijn huidige setup. Dus de vraag is nu wat is denken jullie de best mogelijke videokaart die dit systeem zou kunnen draaien?

Verwijderd

een hd 5770,

wat voor psu hebt ge btw?

Verwijderd

Topicstarter
heb even geedit in de beginpost.
Geen idee welk merk, 450 watt in ieder geval

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
Het merk en het type is nu net het belangrijkste van een voeding ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat voor resolutie? Als het 1280x1024 is inderdaad wel overkill om een 5850 te halen, als het 2560x1600 is kan je een 5850 juist vol benutten (en als je daar tussenin zit is een 5850 ook wel een meerwaarde als je graag op zo hoog mogelijke settings speelt).

Simpele test om te zien of de zwakste schakel in een spel de CPU is: Probeer wat spellen op minimale settings, en kijk of het dan al vloeiender loopt. Dan wordt het aantal FPS namelijk totaal niet meer door je graka bepaald en zie je dus hoeveel de rest van je systeem nog kan halen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung syncmaster T220, max reso is 1680x1050, maar ik speel altijd op 1024 x 768.
Fps is ongeveer gelijk op zowel 1680x1050 als op 1024x768, alleen loopt hij wel véél minder soepel. Ik speel trouwens voornamelijk cod2, cod4 en codMW2.

Verwijderd

Zo lang je dat niet beantwoordt krijg je alleen maar adviezen waar je niks mee kunt. ;)

[UG] Upgrade Guide topicoverzicht zou ik ook nog maar even door nemen aangezien welke moet ik kopen topics nog al snel op slot gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:35:
[...]

Zo lang je dat niet beantwoordt krijg je alleen maar adviezen waar je niks mee kunt. ;)
kan momenteel niet bij de desbetreffende pc, dus meer kan ik er op dit moment niet over zeggen;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:35:

[UG] Upgrade Guide topicoverzicht zou ik ook nog maar even door nemen aangezien welke moet ik kopen topics nog al snel op slot gaan.
QFT

Hulp bij aanschaf is prima toegestaan, maar dan moet je zelf wel onderzoek hebben gedaan. Heb je benchmarks gelezen? Welke spellen speel je? Wat voor voeding heb je? Wat is je budget? Allemaal zaken die je prima zelf uit kan zoeken voordat je hier een topic opent.

Zoek die zaken eerst uit en als je er dan nog niet uit komt, zie ik graag een fatsoenlijk onderbouwde topicstart van je terug.

Deze gaat iig dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.