Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Is het mogelijk om specifieke printinstellingen (zoals dubbelzijdig printen ja/nee, mogelijkheid tot kleurprinten ja/nee etc.) te forceren naar de clients toe?
Ik onderstreep instellingen omdat ik puur ervoor wil zorgen dat nieuwe instellingen naar de client toe gaan, zonder dat ik op de (windows XP)clients de printer opnieuw hoef te installeren.

Voor de duidelijkheid; het gaat hier over netwerkprinters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
GPO maken? (Registerinstellingen pushen)
Gebruik bv Process Monitor om wijzigingen in de instellingen live opgeslagen te zien worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Dysmael op 11-11-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Op de server: Printer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Standaard Instellingen.
Hier de instellingen aanpassen zoals je ze op de clients wilt hebben.
Wanneer de printers op de client worden geconnect met de gedeelde printer van de server zullen de instellingen standaard ingesteld zijn zoals je op de server hebt aangegeven.
Of bedoel je dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als het goed is hoef je alleen de instellingen op de server door te voeren. De clients nemen die instellingen dan over.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

McWolf82 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:04:
Als het goed is hoef je alleen de instellingen op de server door te voeren. De clients nemen die instellingen dan over.
Klopt helemaal, als je de printer instellingen op de printserver goed zet nemen de clients dit over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb dit probleem ook: Heb een Window 2008 machine staan waar tevens printers gedeelt staan.
Zodra een client (XP of Win7) verbinding maakt met zo'n printer, worden keurig netjes de instellingen overgenomen ván de server, zoals papier formaat.
Nu ben ik bezig een apparte Windows 2003R2 server in te richten als printserver. Alle printers geïnstalleerd en instellingen exact overgenomen zoals ze op de 2008 machine staan.
maar als ik met een client verbinding maak naar een printer van de 2003R2 server, neemt het de instellingen niet mee.
De printers van de 2008 machine zijn niet door mij ingesteld, dus ik weet niet of daar een speciaal truukje bij uit is gehaald. (voor zover ik kan zien, geen GPO)

Iemand een idee waar het aan kan liggen en wat ik moet doen om ook de instellingen van de 2003 printers netjes over te laten nemen door de clients?

lezen is ook een vak.
vinniel83 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:36:
Op de server: Printer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Standaard Instellingen.
Hier de instellingen aanpassen zoals je ze op de clients wilt hebben.
Wanneer de printers op de client worden geconnect met de gedeelde printer van de server zullen de instellingen standaard ingesteld zijn zoals je op de server hebt aangegeven.
Of bedoel je dit niet?
did the trick, bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Gumball op 02-12-2009 11:48 ]

Pagina: 1