hp dv6-1240ed dvd brander.

Pagina: 1
Acties:

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Bij mijn laptop (hp dv6-1240ed) gebeurt er vaak iets raars wanneer ik een dvd wil branden;
Hij maakt namelijk regelmatig dan rare geluiden (half krakend, maar even later is het weer weg), je voelt het ook als je je handen op de laptop hebt.
Is dit normaal bij dit type laptop ? (mijn vorige laptop, een toshiba, had dit niet)

Alvast bedankt.

oja, de brander heeft ook lightscribe, maar dit gebruik ik niet. (driver staat volgens mij nieteens geinstalleerd).

[ Voor 14% gewijzigd door pingwings op 11-11-2009 17:43 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Branders in laptops willen wel veel herrie maken, maar dat is eerder een zoem. Krakend geluid klinkt in ieder geval een stuk minder fijn. Je zou even contact op kunnen met HP.

• pingwings
Bedankt voor je reactie,
Dat bramders in laptops meer herrie maken dan in desktops weet ik, maar dit is een ander geluid dan het standaard "gezoem" van een brander.

Even een kort vraagje, als je gebruik maakt van lightscribe, maakt dat dan ook extra herrie?

Misschien heeft het daarmee te maken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb zelf geen lightscribe, maar zoals het woord ook al doet vermoeden wordt dat met behulp van belichting/laser gedaan en dus niet door fysiek de schijf aan te raken. Krakende geluiden zijn dus wat dat betreft ook echt niet goed, dat doet mij vermoeden dat er toch iets los zit ofzo..

• pingwings
Hmm ja dat klinkt logisch,
Ik neem binnenkort wel contact op met HP.

Bedankt! :)