[Win7] Windows Back-up instellen - systeemdisks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Beste Tweakers!

In windows 7 wilde ik gebruik maken van de functie "Back-up" instellen, echter geeft hij aan dat ik een Externe HD van +600GB nodig heb... Dit terwijl ik slechts een C:\ schijf heb van 150GB...

Nader bekeken zie ik dat 'windows back up' een schijf van 930GB mee wil back uppen. Dit is mijn Opslag harde schijf met mediamateriaal, wat niet gebackupped hoeft te worden. Dus ik zoeken naar een manier om die schijf uit te sluiten, maar dat gaat niet. Schijnbaar vindt windows dat een 'systeem disk' (zie bijgevoegd plaatje). Maar op die schijf staat van alles behalve systeembestanden.

Hoe kan het dat windows dat zegt? Hoe kan ik zorgen dat dat niet is zonder schadelijke gevolgen. Ik zou het denk ik wel kunnen veranderen bij Computer>schijfbeheer, maar ik weet niet of dat zonder risico's is.

Het enige wat ik wel weet is dat MSE tijdelijk gebruik maakt van de 'grootste schijf' om updates op te downloaden en van daaruit te installeren omdat daar de meeste ruimte is.

plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2088874.html

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa op 11-11-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Je kan toch gewoon die schijf uitvinken. Dan ben je klaar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Ramon schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:26:
Je kan toch gewoon die schijf uitvinken. Dan ben je klaar.
Dat is het hem juist, dat doet hij niet omdat hij systeem disk is. Hij is licht grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Er staan blijkbaar toch wat systeembestanden op die hij ook geback-upt wilt hebben. Het lijkt er dus op dat je niet al je data goed hebt gesorteerd over je harde schijven...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
diabolofan schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:46:
Er staan blijkbaar toch wat systeembestanden op die hij ook geback-upt wilt hebben. Het lijkt er dus op dat je niet al je data goed hebt gesorteerd over je harde schijven...!
Ik heb juist altijd alles goed gesorteerd. Windows 7 zal wel iets automatisch gedaan hebben. Maar dit kan ik niet terugvinden.

Hoe kan ik zien welke systeembestanden dat zijn en hoe kan ik het zo maken dat die schijf niet mee geselecteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Hoe zou ik er nu voor kunnen zorgen dat ik toch een back up in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
Ik ben er gelukkig uitgekomen m.b.v. andere techneuten.

Het probleem was dat op de een of andere manier de bootfiles ook op deze schijf stonden. Deze moesten verplaatst worden. Hier staat hoe ik het gedaan heb.
download bootsect.zip
Copy the file (not the folder) into C:\Windows\System32
Open an elvated cmd and type: ( press enter after each line)

bcdboot c:\windows /s c:
bootsect /nt60 c: /force /mbr
Diskpart
sel vol c
act
sel vol h
inact
exit
Close cmd and then restart.
Bootsect & BCD: "They create the boot critical files and rewrite the bootsector code on the target partition and the disk code."

Deze is compleet en mag op slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1