W7 prof. 64 bit. Kan Windows prestatie index niet draaien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Hey Tweakers, ik heb een probleem. Ik krijg op een of andere manier geen Windows Prestatie index in windows 7.

Als probleem geeft deze aan: Kan de gevraagde bepaling niet voltooien. Deze computer heeft niet de ondersteuning voor multimedia die nodig is om de gevraagde bepaling uit te voeren.

Ik snap er niets van. PC is gloednieuw, windows install ging normaal geen problemen. Omdat ie aangeeft dat het de multimedia ondersteuning betreft heb ik nogmaals de ati drivers erop gegooid. Ik heb een XFX 5850, maar dit geeft ook geen resultaat.

Door bovenstaand probleem kan ik Areo niet aan de gang krijgen. Wie o wie kan mij helpen. Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is.

Ik heb nog even verder gezocht op tweakers en dan hier:

[VISTA] {64} Geen prestatie index, ook niet te bepalen

Een wat ouder topic, maar die geven aan dat je een winsat.log moet opzoeken. Dat heb ik gedaan en het volgende staat er dan: ERROR: no multi-media files, no MM support

[ Voor 20% gewijzigd door tijlemanz op 11-11-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
Alle ati drivers weggehaald en weer geinstalleerd komt de volgende melding:

Transcodering met slepen-en-neerzetten van AMD
Eindstatus: Mislukt
Versie van item: 1.0.19
Grootte: 1 Mbytes

Ik weet niet of dit een windows 7 gerelateerd probleem is of van Ati. Heb nu echt alles gedaan kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Deze melding kreeg ik ook toen ik zowel Kaspersky Internet Security als de ATI drivers had geüpdate. Volgens mij lag het aan de Kaspersky, want alvorens de installatie heb ik wel een prestatie index kunnen draaien met de Catalyst 9.10 drivers.

Als je de ATI driver deïnstalleert en opnieuw een prestatie index start, wat doet hij dan?

Op Internet staat ongetwijfeld uitgelegd hoe je Aero handmatig kan aan- en uitzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Picaroon op 11-11-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:00
Heb je toevallig een Windows N versie? Zo ja -> Media functie toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
spef schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:04:
Heb je toevallig een Windows N versie? Zo ja -> Media functie toevoegen
Holy shit, jij bent helderziend! Ik heb inderdaad de N versie, ik ga gelijk je tip uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
offtopic:
Oh, de ironie, de media functie installeren op een Windows N versie om iets in Windows aan de praat te krijgen. Dat heeft onze Neelie maar even mooi geregeld.

Hail to the king baby!

• varebrand
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
En tijlemanz is het probleem opgelost?? Ik heb het zelfde probleem. Win7 64 bit.
Mijn index stond op 4,5, wilde hem bij werken maar hij kan nu de bepaling niet voltooien.
Ik heb ook het idee dat het komt na dat ik kaspersky heb geinstalleerd.
De optie die bij schoone pc wordt aan gedragen heeft niet geholpen.
Ook systeem herstel heeft niet geholpen.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 09:56
Sinds de nieuwste versie van Kaspersky heb ik bovenstaand probleem. 9.0.0.463 werkte wel prima i.c.m. prestatie-index.

Diverse fora en zoekqueries later heeft nog geen resultaat opgeleverd tot een eventuele oplossing.

[ Voor 30% gewijzigd door Picaroon op 12-11-2009 10:34 . Reden: spelling foutje :) ]

• varebrand
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Dus back toe old version. bedankt voor de info

• tijlemanz
varebrand schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:59:
En tijlemanz is het probleem opgelost?? Ik heb het zelfde probleem. Win7 64 bit.
Mijn index stond op 4,5, wilde hem bij werken maar hij kan nu de bepaling niet voltooien.
Ik heb ook het idee dat het komt na dat ik kaspersky heb geinstalleerd.
De optie die bij schoone pc wordt aan gedragen heeft niet geholpen.
Ook systeem herstel heeft niet geholpen.
Ja bij mij is het opgelost!! Ik hen Win. 7 64bit N versie. Ik kon de prestatie index in zijn geheel niet draaien. Kreeg er niets uit, alleen een melding van dat het multimedia blablabla...

Na de tip die ik hierboven gekregen heb, alsnog bedankt Dude!!, werkt het top, geen problemen meer. Nu een nette 7,6 score.
Pagina: 1