Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Weet je zeker dat dat aan de monitor ligt?
Klinkt in mijn oren beetje als een brakke videokaart
Probeer scherm eens op andere pc.
Klinkt in mijn oren beetje als een brakke videokaart
Probeer scherm eens op andere pc.
al op 6 videokaarten en 3 pc's geprobeerd.. nix helpt...
Is je kabel nog wel goed, zi t ie er ook goed in??
alles lijkt ok...
Verwijderd
Monitor = oud waarschijnlijk veel stof erin word dus dan ook erg warm ... maar zomaar zelf schoon gaan maken is bloedje link (staat zelfs als die uit is nog steeds veel spanning op en dan heb ik het niet over 220 volt) tenzij je een manier kan vinden om het stof te verwijderen zonder onderdelen in de monitor met lichaamsdelen aan te raken. Zeg niet dat het helpt soms is ie gewoon kapot en of de reparatie nog de moeite waard is ligt aan de aanschafprijs van de monitor c.q. prijs van een nieuwe.
ja weet ik maar het probleem treed meteen op niet na een tijdje... het word iets minder nadat ie een tijdje aanstaat...
Woei! Ik schop deze draad eens een heeeeeeel erg roteind omhoog. De vorige reply was van 4 maart van mij 
Natuurlijk heb ik een reden om dat te doen
Het probleem bestaat namelijk nog steeds (jezus wat was ik een n00b toen ik dit vroeg magoed
).
Eigenlijk heb ik nooit meer aandacht besteed aan het probleem en heb die monitor lekker laten staan. Nu wil ik graag deze monitor voor een andere pc gaan gebruiken of als 2e monitor voor deze puter.
Nu geeft ie de rode kleur helemaal niet meer weer. Het beeld is een beetje wazig. Zou het kunnen dat de kabel naar de donder is? En is tie te vervangen? Ik heb de monitor al opengeschroefd maar schrok zo van al die electronica dat ik um even hard weer dicht heb gemaakt.
Ik weet dus niet of het de kabel is maar de kans zit erin. Het probleem is langzamerhand opgetreden na het verplaatsen van de monitor.
Ik hoop dat ik met deze mega schop misschien nog wat antwoorden kan krijgen van jullie
Nogmaals thnx in advance.
Natuurlijk heb ik een reden om dat te doen
Eigenlijk heb ik nooit meer aandacht besteed aan het probleem en heb die monitor lekker laten staan. Nu wil ik graag deze monitor voor een andere pc gaan gebruiken of als 2e monitor voor deze puter.
Nu geeft ie de rode kleur helemaal niet meer weer. Het beeld is een beetje wazig. Zou het kunnen dat de kabel naar de donder is? En is tie te vervangen? Ik heb de monitor al opengeschroefd maar schrok zo van al die electronica dat ik um even hard weer dicht heb gemaakt.
Ik weet dus niet of het de kabel is maar de kans zit erin. Het probleem is langzamerhand opgetreden na het verplaatsen van de monitor.
Ik hoop dat ik met deze mega schop misschien nog wat antwoorden kan krijgen van jullie
Nogmaals thnx in advance.
Sorry was een beetje geirriteerd..
hoe kom je daar nu weer bij?Op maandag 10 december 2001 22:47 schreef bolk het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op
Ik stel gewoon een vraag? Daar is dit forum toch voor bedoeld
[ontopic]
ja, dat zou aan je kabel kunnen liggen, maar ook aan je interne electronica. Is iig niet zelf te fixen, tenminste, ik ken niemand die het kan.
[weer off-topic]
het wordt btw niet op prijs gesteld om zo'n oud topic omhoog te schoppen. liever een nieuw topic openen, in deze stond toch niet erg veel nuttige info...
It sounds like it could be either bad hardware or software
Mja, hij staat nu weer bovenaan. Maargoe, ik vond dit topic terug via de nieuwe Onno searchOp maandag 10 december 2001 22:56 schreef joostb het volgende:
[..]
hoe kom je daar nu weer bij?
[ontopic]
ja, dat zou aan je kabel kunnen liggen, maar ook aan je interne electronica. Is iig niet zelf te fixen, tenminste, ik ken niemand die het kan.
[weer off-topic]
het wordt btw niet op prijs gesteld om zo'n oud topic omhoog te schoppen. liever een nieuw topic openen, in deze stond toch niet erg veel nuttige info...
Ik zal eens proberen om de hele monitor te ontladen en daarna de kabel te vervangen
het is opzich niet zo moeilijk om je topic terug te vinden, maar dan nog...Op maandag 10 december 2001 23:04 schreef bolk het volgende:
[..]
Mja, hij staat nu weer bovenaan. Maargoe, ik vond dit topic terug via de nieuwe Onno search.
Ik zal eens proberen om de hele monitor te ontladen en daarna de kabel te vervangen
idd zorgen dat je heel erg goed je monitor ontlaadt. ook al trek je de kabel eruit dan nog staat er een paar kV (kiloVolt) op, door de condensatoren. dikke kans dat je zo'n klap niet overleeft.
het zal overigens niet meevallen om die kabel er opnieuw aan te solderen, je hebt het over 15 pinnetjes op een erg klein oppervlak... maar het is het proberen waard...
It sounds like it could be either bad hardware or software
Sja, Ik doe opleiding electro dus misschien dump ik hem wel ff bij praktijk ofzoOp maandag 10 december 2001 23:08 schreef joostb het volgende:
[..]
het is opzich niet zo moeilijk om je topic terug te vinden, maar dan nog...
idd zorgen dat je heel erg goed je monitor ontlaadt. ook al trek je de kabel eruit dan nog staat er een paar kV (kiloVolt) op, door de condensatoren. dikke kans dat je zo'n klap niet overleeft.
het zal overigens niet meevallen om die kabel er opnieuw aan te solderen, je hebt het over 15 pinnetjes op een erg klein oppervlak... maar het is het proberen waard...
Ik denk dat ik die kabel eerst maar eens doormeet en dan kijken of er breuken inzitten. Alleen het eraf krijgen van de kabel zal niet mee gaan vallen ben ik bang
Pagina: 1