Opstartproblemen met MSI X48C Platinum

Pagina: 1
Acties:

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-02 17:56

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Situatiebeschrijving

De computer waar het hele gezin hier thuis gebruik van maakt, is afgelopen maandag opeens uitgevallen. Ik ben er zelf niet bij aanwezig geweest maar volgens degene dei er mee bezig was, viel de computer gewoon uit zonder BSOD. Net alsof de stroom uitviel zeg maar.

Specs

MSI X48C Platinum
E8400
Kingston DDR3 2 Gig
Ati 4870
Corsair 650 W

Probleem
Na dat de computer uitgevallen is, zette ik deze 's avonds aan en de computer startte wel gewoon op, bij het scherm waar ik moest kiezen tussen mijn besturingsystemen. Ik heb zowel vista 64 bit als windows 7 geïnstalleerd. Viel het scherm gewoon weg, terwijl de computer blijft draaien. Na talloze malen opstarten blijkt het probleem elke keer daar te zitten, op het moment dat er een keuze gemaakt moet worden valt het beeld weg. Dus eigenlijk op het moment dat de pc voor de eerste keer in rust is valt de pc weg!

Geprobeerd

CMOS clear
Andere voeding
Met alleen moederbord,videokaart geheugen en processor buiten kast
Ander geheugen
Andere videokaart

Nog niet geprobeerd

Andere processor
?

Ik heb hier thuis geen andere socket 775 processor liggen, dus ik kan jammer genoeg geen andere proberen. Het lijkt mijzelf ook ronduit onlogisch dat het de processor is omdat de computer wel gewoon blijft draaien! Het meest logische is dus dat het moederbord is overleden, maar heeft iemand anders hier ervaring mee? Iemand anders het die dit probleem ook heeft gehad?

Ben ten einden raad en als student heb ik ook niet zomaar het geld om een nieuw moederbord te kopen om alleen maar te proberen! + dat ik dan ook nieuwe windows instal moet doen en al mijn progammas kwijt ben!

[ Voor 0% gewijzigd door Slapstick op 11-11-2009 16:00 . Reden: [/] vergeten ]

:TweakBlog:

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:13
Slapstick schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:00:
Na talloze malen opstarten blijkt het probleem elke keer daar te zitten, op het moment dat er een keuze gemaakt moet worden valt het beeld weg.
Is dat dan zwart scherm of gaat je scherm in stand-by?

Je kan eens proberen om met een Ubuntu live cd op te starten, misschien is je Windows, boot.ini of MBR beschadigd geraakt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Zwart scherm, het rare is dat deze dus niet in standby gaat!
Het heeft niets te maken met windows, want als ik bijv in de bios ga, dan valt die ook weg

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Neem een aanloopje

:schop:,

Missen jullie nog info? of is het een onbekend en raar probleem?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:24

Dark

who tweaked the light?

kan je ondanks het weggevallen beeld wel blind een keuze maken?
werkt de vista/w7 install dvd wel gewoon?
heb je de monitor ergens anders geprobeerd, of een andere op jouw pc getest?

wat is het eigenlijk voor scherm?

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Ik kan geen keuze maken
Bij een w7dvd valt bij het eerste dode moment ook het scherm weg, dus bij de eerste keuze
Ja, ook gedaan, even uit m'n hoofd: een samsung 226 BW

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:13
Gebruik je trouwens een geaard wandcontact?

Het feit dat hij het in de bios ook niet doet betekend dus dat het geen software probleem is.
Echter heb je al alles vervangen, buiten moederbord en processor.
Processoren gaan zelden kapot, en ik dacht dat je dan uberhaupt niet in de bios geraakt.

Ik zie dus 2 mogelijkheden: moederbord kapot of randapparatuur gooit roet in het eten.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1