Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[World Community Grid] Christmas Race 2009

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• nly32630
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-12-2013
Mede-auteurs:
  • JoY
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-12 18:55

JoY

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:51

Xaverius

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:52

Albantar

• JohFraEl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-12 09:49

JohFraEl

Hallo allemaal

Er is weer een World Community Grid Christmas Race georganiseerd! Deze loopt van 01 t/m 24 december 2009.
  • De race is inmiddels BEGONNEN! :)
  • Er is ook een artikel geplaatst op de DPO, lees hier.
  • De statistieken van deze Christmasrace zullen na de eerste statsrun op DEZE PAGINA te vinden zijn.
  • In dit draadje in het WGC forum is te lezen dat deze challenge wordt gestart.

We zijn door de Crew aangemeld voor de race. d:)b

Update: Het animo blijkt goed te zijn. Veel subteams gaan meedoen en er lijken extra koeien in de wei te gaan komen. Ken je nog iemand die ook mee zou kunnen/willen doen, dan willen we hem/haar er graag bij hebben!
Ook nu de race net is begonnen, kunnen er alsnog extra koeien bij komen, dus schroom niet om alsnog in te stappen.

In de afgelopen 2 jaren hebben we ook meegedaan aan deze challenge en hebben we goed gescoord.
Om onze positie als team te verbeteren, is dit een mooie gelegenheid om er met zijn allen tegenaan te gaan.

Graas je al voor DPC, maar voor een van de andere projekten? Wil je dan tijdens de race voor World Community Grid gaan grazen?
Als we op de eerste dag, 1 december al goed willen kunnen flushen, dan is het verstandig om minstens een dag of 3 ervoor, dus uiterlijk op 28 november te beginnen met het grazen, omdat het werk eerst gedownload, uitgevoerd, terug gestuurd en gevalideerd moet worden. Dit geldt dan voor degenen die extra koeien toevoegen of overschakelen van andere projecten.

I
[JohFraEl]

Have a happy race!

Ho ho ho, not yet!! ;)

edit:

En de einduitslag:

Stand Team Totaal punten
1 XtremeSystems
160,659,175
2 Decrypthon
128,601,855
3 Dutch Power Cows
64,468,834
4 L'Alliance Francophone
49,867,262
5 Team China
36,275,789

JohFraEl wijzigde deze reactie 27-12-2009 14:30 (95%)

Gr. Arjan

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Ik doe uiteraard mee, maar mijn 70-tal koetjes grazen sowieso alleen maar in de WCG-weide, en ik verwacht eerder een daling dan een stijging in die periode aangezien een aantal koetjes natuurlijk op vakantie gaan... Maar ik ga er iig wel alles aan doen om te proberen een hogere output te krijgen tijdens de Christmas Race :)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-12 20:23
Heb ons aangemeld voor de challange en ook de titel een beetje duidelijker gemaakt :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• priens
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-12 12:55

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Jajaja... in 2008 zijn er als derde geeindigd en in 2007 zelfs als eerste!!! }:O }:O }:O

Ik ben benieuwd waar we dit jaar gaan eindigen! 8) Tnx voor het openen van het draadje! ;)

• Hessel_K
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2012

Hessel_K

DPC chelloo.com

Uiteraard doe ik mee. Tegen die tijd staat er hier nog extra een dikke Bertha koe met acht uiers in de wei te grazen. :Y)

}:O

The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners.

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:13

APClll

[DPC] Team Grazzie

Ah, het begint bijna traditie te worden :P

* APClll probeert ook mee te doen

edit:
Even de automatische badge erbij gezet
http://setigermany.de/wcg/badge_KletsCows.APCIII_0.png

APClll wijzigde deze reactie 22-11-2009 20:17 (41%)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Tmmbomb
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-08 14:08

Tmmbomb

TeamBitstorm.nl

Moet er nog gevraagd worden of er mee word gedaan? Dat lijkt me toch logisch! >:) }:O

If You Run You Only Die Tired

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:59

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Goed, ik werp mijn antiek materiaal ook weer in de strijd >:)
Het is al weer een tijdje geleden dat ik WCG heb gedraaid. Een maandje WCG is altijd weer leuk om het aantal badges bij te werken.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-12 09:22
Ik voel me bijna verplicht mijn koe met 4 koppen 24/7 op de wei te zetten hiervoor...

• nly32630
quote:
KuuKe schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:23:
Goed, ik werp mijn antiek materiaal ook weer in de strijd >:)
Het is al weer een tijdje geleden dat ik WCG heb gedraaid. Een maandje WCG is altijd weer leuk om het aantal badges bij te werken.
Voor WCG zijn er tegenwoordig 6 badge kleuren per project, waarbij de hoogste badge 2 jaar CPU tijd is. Op dit moment zijn er 6 projecten actief, (en nog de beta testing) waar je een badge (upgrade) voor kunt halen. Het zou zo maar kunnen dat er voor of tijdens de race nog projecten bij komen. We wachten op DDDT2, CEP2 en IADS2.
Het schijnt dat DDDT2 en IADS2 projecten zijn die enkele maanden zullen lopen, dus dan moet je er ook nog snel bij zijn voor de badges.
IADS1 duurde ook maar enkele maanden en hierdoor heb ik maar net de groene Smaragd (Emerald) Badge van 1 jaar kunnen halen.

Leuk dat je ook weer mee gaat doen! d:)b
Hoe 'antiek' is de hardware die je gaat draaien? Ikzelf heb als langzaamste koe nog een Pentium 1 laptopje draaien en verder 1 Pentium 2 laptopje, dat is behoorlijk antiek, maar ze kunnen RICE verwerken en ze gaan meedoen met de race. Het levert wel weinig punten op, maar wel de CPU tijd, die handig is voor de badge upgrade ;)

Gr. Arjan

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:59

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Nah nee, zo erg is het nog niet: X2 4800 (socket 939). Vier jaar geleden top off the bill maar nu...

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Hee, geen slechte dingen vertellen over mijn X2 4800+ hè. :N
Volgend kwartaal komt de i5 750s uit met een TDP van 83W, nu alleen nog veel statiegeldflesjes sparen... :w

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• JohFraEl
Ik doe ook weer mee met al m'n http://www.officialproducts.tv/shop/image2.php?text=Powerrrrr .... :P

Er kan nog steeds gestemd worden op de poll:

Poll:
Meedoen met World Community Grid Christmas Race 2009

Jazeker, ik doe mee!
No way, absoluut niet
Ik zou het niet weten
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Winter | 1st T-net Review

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Leuk dat er ook dit jaar weer animo voor de Christmas Race is! *O* *O*

Zelf ga ik denk ik eens proberen of het lukt om een soort van mini-mega-flush te doen op 1 december, alle beetjes helpen toch?! Iemand ervaring met BOINC en mega-flushes?

De WCG workunits zijn 10 dagen geldig, als ik dan een buffertje van 10 dagen aanleg en tegen BOINC zeg ik "Confirm before connecting to Internet? --> YES", lukt het dan?
Op die manier laat ik hem voor 10 dagen werk binnenhalen en druk daarna niet meer op YES tot 1 december! ;) Zou moeten werken toch, of...?

• nly32630
quote:
priens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:24:
Leuk dat er ook dit jaar weer animo voor de Christmas Race is! *O* *O*

Zelf ga ik denk ik eens proberen of het lukt om een soort van mini-mega-flush te doen op 1 december, alle beetjes helpen toch?! Iemand ervaring met BOINC en mega-flushes?

De WCG workunits zijn 10 dagen geldig, als ik dan een buffertje van 10 dagen aanleg en tegen BOINC zeg ik "Confirm before connecting to Internet? --> YES", lukt het dan?
Op die manier laat ik hem voor 10 dagen werk binnenhalen en druk daarna niet meer op YES tot 1 december! ;) Zou moeten werken toch, of...?
Ik heb wat ervaringen met megaflush en BOINC. Wat ik deed is 7 dagen voor de megaflush de cache naar 8 tot 9 dagen zetten, dan even de update button, even wachten totdat al het werk is gedownload en dan vanuit het 'activity' menu kiezen: 'Network Activity Suspended'. Deze blijft dan suspended tot de gewenste datum/tijd, dan weer normaal instellen en het werk wordt geüpload. (Daarna deed ik ook nog een update, om het werk van 'Ready to Report' direkt te laten verzenden, zodat het volledig is)

Jouw voorgestelde methode zou je eens kunnen proberen, bijvoorbeeld vandaag en morgen, met een buffer van 2 dagen, of dat werkt. Laat ons weten wat jouw bevinding is. Ik zal er ook eens mee experimenteren en terugkoppelen.

Inderdaad zijn WCG workunits 10 dagen geldig, maar ik heb de ervaring dat wanneer een unit na 10-13 dagen pas terug komt, dat deze toch nog wel gevalideerd wordt. Het kan misschien nog meer dan 3 dagen marge zijn.

Het risico van een megaflush poging is dat het mogelijk is dat ineens alle units achter elkaar met computation errors stoppen, dan komt de boel stil te liggen. Dit probleem heb ik voornamelijk met RICE units ondervonden en in mindere mate met HFCC.

Gr. Arjan

• Killerbert
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-12 10:34
Leuk dat er weer een *O* Christmas Race *O* komt!

helaas kan ik weinig power bij zetten, maar alle beetjes helpen :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
nly32630 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:17:

Jouw voorgestelde methode zou je eens kunnen proberen, bijvoorbeeld vandaag en morgen, met een buffer van 2 dagen, of dat werkt. Laat ons weten wat jouw bevinding is. Ik zal er ook eens mee experimenteren en terugkoppelen.

Inderdaad zijn WCG workunits 10 dagen geldig, maar ik heb de ervaring dat wanneer een unit na 10-13 dagen pas terug komt, dat deze toch nog wel gevalideerd wordt. Het kan misschien nog meer dan 3 dagen marge zijn.

Het risico van een megaflush poging is dat het mogelijk is dat ineens alle units achter elkaar met computation errors stoppen, dan komt de boel stil te liggen. Dit probleem heb ik voornamelijk met RICE units ondervonden en in mindere mate met HFCC.
Okee, ik heb nu via de WCG website het device profile aangepast. Ik ben benieuwd of het werkt, ik laat het weten...

Dat van die drie dagen extra marge heb ik ook gemerkt, maar dat risico neem ik maar niet. Buiten het feit dat ik niet 100% zeker ben dat het werk gevalideerd wordt, zendt WCG na 10 dagen ook een extra kopie van de workunit uit omdat jouw systeem hem niet op tijd teruggestuurd heeft. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we onnodig dubbel werk gaan doen toch?! :) ;)

Leg dat van die errors eens uit als je wil? Ik heb zelden of nooit errors, dus het zou zonde zijn als er straks 10 dagen werk corrupt is! :o BTW, ik ben van plan om tijdens de challenge alleen HCMD2 te draaien, die workunits leveren bij mij de meeste puntjes op! :9~

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
priens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:14:
Okee, ik heb nu via de WCG website het device profile aangepast. Ik ben benieuwd of het werkt, ik laat het weten...
Om mezelf maar ff te quoten :+ ... dit werkt dus NIET. BOINC blijft vrolijk werk rapporteren en nieuw werk binnenhalen.

Heb het nu even op de nly32630-manier geprobeerd. Prestaties --> Netwerkverbinding opgeschort
Eens kijken of dat beter gaat...

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
priens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:10:
Om mezelf maar ff te quoten :+ ... dit werkt dus NIET. BOINC blijft vrolijk werk rapporteren en nieuw werk binnenhalen.

Heb het nu even op de nly32630-manier geprobeerd. Prestaties --> Netwerkverbinding opgeschort
Dat kan inderdaad als je een koetjes beheert. Ik beheer echter een weiland met een stuk of 70 koeien, die kan ik niet allemaal even langs om de netwerkverbinding op te schorten :D

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Nee, dan is dat geen optie.

Vroegah, toen ik ook nog een aardig weilandje met koeien tot mijn beschikking had, ben ik eens met BOINCView in de weer geweest. BAM (via BOINCstats) schijnt ook te werken. Dit zijn een soort beheertools die alle BOINC installaties binnen een domein kunnen monitoren. Het schijnt erg goed te werken, maar om de één of andere reden kreeg ik het toen nooit aan de praat... Sekerob is er daarna mee bezig geweest en bij hem werkte het prima!

Wat wel leuk was, zonder dat ik ook maar enige kennis van systeembeheer/netwerken heb, is het me toen gelukt om een BOINC MSI file te maken compleet met instellingen voor WCG dat verspreid werd via Group Policy! :) Bij de eerstvolgende reboot werd BOINC geinstalleerd als service en werd WCG toegevoegd aan het project. En trots dat ik op mezelf was toen het werkte! Hahaha! :+ :D

• nly32630
quote:
priens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:10:
[...]

Ik heb jouw methode ook geprobeerd en inderdaad wordt er wel geüpload en gedownload.

De nly32630 methode werkt bij mij wel.
Een enkele keer heb ik meegemaakt dat op onverklaarbare wijze de netwerkverbinding weer hersteld werd, zonder dat ik het wilde. Ik hou het op een incidentje.

Ik denk dat ik ook maar een megaflush ga plannen op 1 december, voor een goed resultaat voor ons team.
Een megaflush heeft nog een voordeel dat een groot deel van het werk ook dezelfde dag wordt gevalideerd, zodat de punten ook direkt worden bijgeschreven. Dit omdat je het werk al een tijdje bij je hebt en de andere replica's al zijn teruggestuurd en die juist op jouw versie wachten. Als HCMD2 de meeste punten oplevert, is het verstandig om vooral deze te crunchen. En deze blijven bij normale netwerkactiviteit juist vaak een tijd(je) op 'Pending Validation' staan.

Gr. Arjan

• nly32630
Wie gaan er proberen op 1 december een megaflush te doen?
Dat kan door maximaal zo'n 7 dagen van tevoren (24 november) de cache te vullen met 8-10 dagen werk en dan het netwerkverkeer opschorten tot aan 1 december. Dan niet vergeten om op 1 december het netwerkverkeer weer vrij te geven, zodat de hele berg geüpload kan worden. :)

Gr. Arjan

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Ik ga sowieso een poging wagen om op 1 december met een leuke flush te komen. 200k+ moet mogelijk zijn! :*)

De enige twijfels die ik nog heb zijn:
quote:
nly32630 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 00:17:
Dit probleem ken ik niet, kan je er misschien wat meer over vertellen?? Het zou natuurlijk zonde zijn als straks 10 dagen werk voor niks is geweest... ;(

[edit]
Dit systeempje zou leuk zijn voor de Christmas Race: :9~ :9~ :9~

(sorry geen thumbnail)

Dat ding doet zo 60 à 65k per dag. Alleen overclocken schijnt niet mogelijk te zijn ivm. een geblokkeerd moederbord. }:O }:O De mensen uit het Rosetta@home tijdperk kennen de eigenaar waarschijnlijk wel, dat is namelijk Movieman van XtremeSystems. :)

priens wijzigde deze reactie 15-11-2009 14:26 (24%)

• nly32630
quote:
priens schreef op zondag 15 november 2009 @ 10:39:
Ik ga sowieso een poging wagen om op 1 december met een leuke flush te komen. 200k+ moet mogelijk zijn! :*)

De enige twijfels die ik nog heb zijn:
[...]

Dit probleem ken ik niet, kan je er misschien wat meer over vertellen?? Het zou natuurlijk zonde zijn als straks 10 dagen werk voor niks is geweest... ;(

[edit]
Dit systeempje zou leuk zijn voor de Christmas Race: :9~ :9~ :9~
[afbeelding]
(sorry geen thumbnail)

Dat ding doet zo 60 à 65k per dag. Alleen overclocken schijnt niet mogelijk te zijn ivm. een geblokkeerd moederbord. }:O }:O De mensen uit het Rosetta@home tijdperk kennen de eigenaar waarschijnlijk wel, dat is namelijk Movieman van XtremeSystems. :)
Ik heb bij eerdere megaflushes bij een aantal systeempjes het probleem ondervonden dat het een tijdje goed ging en dat ineens vanaf een bepaald moment een taak met een computation error stopt en vervolgens de volgende taken vaak ook snel achter elkaar met hetzelfde stoppen. Ik heb geen struktuur of logica gezien, maar dit komt hoofdzakelijk bij RICE taken voor. De foutmeldingen zijn ook verschillend geweest. Het komt best wel eens voor dat een taak met een error stopt, maar normaal gesproken gaat de volgende taak weer goed. RICE taken en netwerkverkeer opschorten lijkt een groter risico te zijn. Zo kwam het ook voor dat een bepaald systeem wekenlang RICE zonder problemen verwerkte en ineens achter elkaar alles mis ging. Enkele systemen kregen bij mij een 90% uitval bij RICE, dus die krijgen helemaal geen RICE meer. Dit is de regelen door verschillende device profiles aan te maken: Work, School en Home en per profile bepaalde projecten te selecteren. Dan natuurlijk de juiste devices koppelen aan de juiste profiles.

Wat een mooie afbeelding liet je zien. 24 cores? Hoe krijg je dat voor elkaar? :)

Gr. Arjan

• Cpt00kirk
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10-11 19:49
Wat een mooie afbeelding liet je zien. 24 cores? Hoe krijg je dat voor elkaar? :)

heel simpel : 2x 6 core i7 welke net via de goede bronnen te vinden zijn

• Hessel_K

Hessel_K

DPC chelloo.com

quote:
Cpt00kirk schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:37:
....
heel simpel : 2x 6 core i7 welke net via de goede bronnen te vinden zijn
Het zijn geen core i7s maar core i9 Gulftown cpus.

The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners.

• Cpt00kirk
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10-11 19:49
als dat de officiële benaming is dan zijn het inderdaad i9's

• TPbasMIE
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13-12 16:32
hmmm.............klinkt als iets leuks. Ik denk dat ik wat brabo's deze kant op ga schoppen :P

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• nly32630
quote:
TPbasMIE schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:00:
hmmm.............klinkt als iets leuks. Ik denk dat ik wat brabo's deze kant op ga schoppen :P
Leuk als een groot deel (of iedereen) van jullie team WCG gaat herkauwen, tijdens de december race. d:)b
Ik bekeek zojuist even jullie website en het forum.
Zou je in jullie forum de christmas race kunnen promoten, zodat iedereen die het forum bezoekt dit kan zien?

Dit geldt dan ook voor de fora van andere subteams, altijd leuk om deze race te promoten >:)

nly32630 wijzigde deze reactie 17-11-2009 10:01 (29%)

Gr. Arjan

• Mobster
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Moet dat ergens gemeld worden dat je meedoet of doen gewoon alle crunchers van DPC mee die op dat moment iets inleveren?

Ik ben er ook wel bij in ieder geval.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
DPC moet als team aangemeld worden en dan wordt automatisch de punten die in die periode worden ingeleverd meegeteld met de race volgens mij. Het aanmelden is al door iisschots geregeld dus nu alleen nog een massale output genereren in die periode. :)

offtopic:
Mooi tijdstip om een reactie in te sturen Mobster ;)

Stop de verwelking!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Zo ben ik hè :P

• BaDu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

BaDu

ElectroAap

hmmm misschien moeten we de DeApen / Div Brabant race hier maar eens gaan voortzetten. *O*
Bij Rosetta was is ie een beetje "doodgebloed" ;)

As we know, there are known knowns, there are things we know we know. We also know there are known unknowns, that is to say we know there are some things we do not know. But there are also unknown unknowns, the ones we don't know we don't know

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
BaDu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:31:
hmmm misschien moeten we de DeApen / Div Brabant race hier maar eens gaan voortzetten. *O*
Gas d'r op Apen! Het zal nog wel ff duren voordat jullie Division Brabant voorbij zijn, maar wie weet wat voor power jullie hebben! }:O >:)

• nly32630
quote:
BaDu schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:31:
Dat is een heel goed idee, om jullie race hier bij WCG voort te zetten! d:)b
Wellicht kunnen jullie (ook) nog andere subteams verslaan ;)

Gr. Arjan

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb bij Lasert en Visoinmaster nog voor gesteld dat ze benchmarkweekends gaan invoeren om te testen na iedere verandering/poetsbeurt, maar volgens mij hadden ze al hun protocollen klaar. :(
Neemt niet weg dat ook ik de Apen weer bij WCG ga proberen te krijgen.

| Mijn fotomeuk |

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Zojuist heb ik de laatste van de twee tijdelijke PC's verkocht (C2D E8400). Nu heb ik er dus geen meer... Alleen nog mijn i7-920 en een P8400 notebook. Mijn output zal dus vanaf vandaag weer verder afnemen... ;( Ik weet dus niet of die megaflush van 200k gaat lukken op 1 december, maar we gaan ervoor! >:) }:O

* priens wil ook een dual i9! :9~

• nly32630
quote:
priens schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:23:
Zojuist heb ik de laatste van de twee tijdelijke PC's verkocht (C2D E8400). Nu heb ik er dus geen meer... Alleen nog mijn i7-920 en een P8400 notebook. Mijn output zal dus vanaf vandaag weer verder afnemen... ;( Ik weet dus niet of die megaflush van 200k gaat lukken op 1 december, maar we gaan ervoor! >:) }:O

* priens wil ook een dual i9! :9~
Ik heb het voornemen om deze of volgende week een koetje aan te schaffen van het ras i7 met 8 uiers. Dan gaat er wel wat oude (trage) hardware de deur uit, maar zeer waarschijnlijk gaat de output wel een stuk omhoog en dat is leuk voor de race.

Update: De koe is besteld :-)

nly32630 wijzigde deze reactie 20-11-2009 11:04 (4%)
Reden: update

Gr. Arjan

• nly32630
En vandaag hebben mijn koetjes weer een badge upgrade bij elkaar gegraasd, de HMCD2 is nu ook groen geworden. *O*
Verder is sinds gisteren de badge voor Discover Dengue Drugs Together door WCG aangepast, de mug ziet er wat anders uit. Waarschijnlijk is deze aangepast, zodat men een 2 kan plaatsen voor de batch voor fase 2 van dit project. Wellicht komt deze spoedig tot leven?

Gr. Arjan

• JoY

JoY

Wij zijn mij er eentje

Topicstarter
*knip*

JoY wijzigde deze reactie 20-11-2009 13:52 (97%)
Reden: niet eens een beetje grappig

\TP51/

• Hessel_K

Hessel_K

DPC chelloo.com

quote:
nly32630 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:21:Verder is sinds gisteren de badge voor Discover Dengue Drugs Together door WCG aangepast, de mug ziet er wat anders uit. Waarschijnlijk is deze aangepast, zodat men een 2 kan plaatsen voor de batch voor fase 2 van dit project.
De DDDT phase 2 badges zijn er inmiddels:
https://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_0.jpghttps://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_1.jpghttps://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_2.jpghttps://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_3.jpghttps://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_4.jpghttps://secure.worldcommunitygrid.org/images/pb/dddt2_5.jpg

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Over badges gesproken, Wiethoofd kwam met het volgende linkje: http://setigermany.de/wcg/show_badge_picture_bild.php
Als ik dan mijn nick invoer krijg ik het volgende plaatje: http://setigermany.de/wcg/badge_%5BDPC%5DDeApen.Grubeater_3.png
Leuk als user icon lijkt me. :P

| Mijn fotomeuk |

• JohFraEl
Leuk!!

Alleen vind ik dat groen en rood niet zo mooi, kwestie van smaak denk ik.... :P

http://setigermany.de/wcg/badge_Team_pastis_51.johfrael_3.png

Ik hou het voorlopig bij m'n oude usericon. 8)

Winter | 1st T-net Review

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Inderdaad leuk, bedankt! Ik heb hem ook toegevoegd! :*) :*)
<--- De badges worden alleen wel erg klein zo...

• bobsquad
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online
Ik zou heel graag willen meedoen maar mijn mac's krijg ik niet ready voor WCG in ieder geval 1 leuk Windows bakje aanzetten. Alle beetjes helpen zullen we maar denken :)

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Moet je ook niet zoveel werk doen priens... :P

Stop de verwelking!

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
bobsqaud schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 23:27:
Ik zou heel graag willen meedoen maar mijn mac's krijg ik niet ready voor WCG in ieder geval 1 leuk Windows bakje aanzetten. Alle beetjes helpen zullen we maar denken :)
Leuk dat je meedoet! d:)b

Ik heb geen verstand van mac's, maar volgens mij zou het gewoon moeten werken. Als je je geregistreerd hebt, kan je hier klikken om de juiste versie van BOINC te downloaden. Dan in jouw geval even nog een keer klikken bij "If you'd like to download the software for a different operating system, click here" en daar staat de juiste versie bij.

Ik dacht dat WCG momenteel alleen mac's ondersteunt die voorzien zijn van Intel processoren. Misschien is dat het euvel?

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Grappig, die auto-badge-creator...

http://setigermany.de/wcg/badge_team_pastis_51.albantar_0.png

• Orac
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:28

Orac

Ik mis je papa.

quote:
JohFraEl schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:31:
Leuk!!

Alleen vind ik dat groen en rood niet zo mooi, kwestie van smaak denk ik.... :P
*knip*
Ik hou het voorlopig bij m'n oude usericon. 8)
Moet je zorgen dat ze mooi blauw worden :P

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe voeren jullie hem in als user icon dan? Resizen met een tool online en dan bijhouden, of is er nog een andere truuk, ik hoor het graag want het idee is goed.

* Jejking zit met het feit dat ie 6 badges heeft dus 84x56 of 56x84.

http://setigermany.de/wcg/badge_Jejking_0.png

Met een single bak bij elkaar gewerkt :P

Jejking wijzigde deze reactie 21-11-2009 11:24 (51%)

• Orac
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:28

Orac

Ik mis je papa.

quote:
priens schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:23:
[...]

Leuk dat je meedoet! d:)b

Ik heb geen verstand van mac's, maar volgens mij zou het gewoon moeten werken. Als je je geregistreerd hebt, kan je hier klikken om de juiste versie van BOINC te downloaden. Dan in jouw geval even nog een keer klikken bij "If you'd like to download the software for a different operating system, click here" en daar staat de juiste versie bij.

Ik dacht dat WCG momenteel alleen mac's ondersteunt die voorzien zijn van Intel processoren. Misschien is dat het euvel?
Zou inderdaad moeten werken op een Mac met specs (voor BOINC client):
- Mac OS X 10.3.9 and later
- Macintosh computer with an Intel x86 or PowerPC G3, G4, or G5 processor
- 128 MB RAM (Recommended: 256 MB RAM or greater)
- 200 MB disk space

(zie: http://boinc.berkeley.edu/wiki/System_requirements )

En voor WCG geldt: http://www.worldcommunity...c.do?shortName=minimumreq
Je moet dus de juiste projecten selecteren.

Orac wijzigde deze reactie 21-11-2009 12:40 (7%)
Reden: toevoeging req WCG

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:07
Ik doe ook mee, niet heel veel punten maar toch:
Avg. Run Time Per Calendar Day (y:d:h:m:s) 0:000:02:27:22
Avg. Points Per Hour of Run Time 68.67

Dus, dit zou me toch een 170 punten per dag op moeten leveren. Al is dit van 1 resultaat, het zal dus nogal veranderen ;)

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-12 09:24
quote:
vandevorst schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:33:
Ik doe ook mee, niet heel veel punten maar toch:
Avg. Run Time Per Calendar Day (y:d:h:m:s) 0:000:02:27:22
Avg. Points Per Hour of Run Time 68.67

Dus, dit zou me toch een 170 punten per dag op moeten leveren. Al is dit van 1 resultaat, het zal dus nogal veranderen ;)
Dus morgen sta je in de stats van DB? :)

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:07
quote:
Witlof schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:38:
[...]

Dus morgen sta je in de stats van DB? :)
Nu al! Dat was een resultaat van gisteren ;)
Maar op een of andere manier telt de eerste flush nooit mee als dagelijkse output... Dat had ik bij rosetta ook al.

• JoY

JoY

Wij zijn mij er eentje

Topicstarter
erg leuk die link, bedankt :D

http://setigermany.de/wcg/badge_Team_Pastis_51.JoY_0.png

\TP51/

• nly32630
Gezellig, al die kleurtjes
http://setigermany.de/wcg/badge_nly32630_0.png
alhoewel er hier bij mij op het moment wat weinig kleur is te zien

Gr. Arjan

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Helaas pas zojuist kunnen beginnen met het sparen voor een flush op de 1 december. BOINC maakt een inschatting van de lengte van de workunit en op basis daarvan krijg je meer of minder workunits. Afgelopen week heb ik ff een excel-sheetje gemaakt van de resultaten en de gemiddelde lengte van de workunits was veel korter dan BOINC op dat moment inschatte. Resultaat: ik kreeg geen nieuw werk meer binnen, terwijl ik na 7 dagen al uit het werk zou lopen (gebaseerd op dat gemiddelde).

Met een beetje hobbyen (korte workunits pauseren vlak voordat ze klaar zijn, en die vervolgens één voor één weer hervatten, ging de inschatting van BOINC omlaag en kreeg ik steeds meer nieuw werk binnen. Ik heb nu voor 8,5 dagen werk ingeladen (481 workunits) dus ik ben benieuwd! }:O }:O Ik ben bang dat ik de 200k niet ga halen, maar we hopen maar op het beste! :+

• Rubeo38
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-11 20:06
ik zal ook wat meedoen hiervoor ;)
tzal niet veel zijn maar alle kleine beetjes helpen.
heb m vandaag aangezet, dus werk tot 2-12 maarja ik doe er toch niet eens 1 per dag :P

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

quote:
Rubeo38 schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:01:
ik zal ook wat meedoen hiervoor ;)
tzal niet veel zijn maar alle kleine beetjes helpen.
heb m vandaag aangezet, dus werk tot 2-12 maarja ik doe er toch niet eens 1 per dag :P
Alle beetjes helpen hoor Rubeo38, bedankt vast! d:)b

• Rubeo38
hihi ik zei wel geneens 1 per dag maar als het zo doorgaat is mijn eerste al klaar over anderhalf uur :P

ben al wat langer bezig met WCG trouwens alleen moest lekker klussen en verhuizen en zit nu lekker dus ik dacht gewoon weer oppakken en zag dit topic :P

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Been there, done that... Heb net zelf een verbouwing van een paar jaar (!) achter de rug en op dat moment heb je wel ff wat anders aan je hoofd dan DPC! ;) Welkom terug! }:O

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:59
Zojuist ook even wat extra werk binnengeharkt, zal het dan op 1 dec terugsturen.

Wel 1 pc met een haperende draadloze verbinding, zal dus even op moeten letten of die wel zijn werk flushed de 1e van december, maar dat moet wel goedkomen.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Ik heb op één van mijn koeien ook lekker veel hooi binnengeharkt en de stal gesloten. Lekker melk oppotten en alles op 1 december dumpen. Alle beetjes helpen.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Dus die flush van 1-12 telt nog niet mee hè. Anders neigt het een beetje naar manipulatie :)

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Niet manipulatie, maar taktiek >:)

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14-12 09:24
ik zou het tactisch gezien een dag later beter vinden :+

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Kan ook, al die workunits die ik opgehoopt hebben moeten op 3 december binnen zijn.

• nly32630
Ik ga vandaag/morgen ook beginnen met volproppen van de koeien en zet ook de stal dicht, om vervolgens op 1 december alle resultaten eruit te gooien >:)
Een paar koeien passen niet in de stal en zullen gewoon doorwerken voor een minimale produktie tussendoor :)

Edit: Na de het begin van de discussie over valsspelen of niet ga ik bovenstaand voornemen heroverwegen en mogelijk ga ik geen megaflush uitvoeren aan het begin van de race.

nly32630 wijzigde deze reactie 24-11-2009 14:24 (25%)
Reden: niet vals spelen

Gr. Arjan

• Rubeo38
hoe gooi ik me stal dicht? oftewel hoe kan ik het werk niet naar WCG sturen en het vasthouden tot 1 dec.?
mijn tot nu toe enige resultaatje is al naar WCG doorgestuurd ter validatie :(
dus voordat dat weer gebeurt hoe doe ik dat? :P

ik heb wel al redelijk wat werk staan (voor mijn doen dan :D )

• nly32630
quote:
Rubeo38 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 07:46:
hoe gooi ik me stal dicht? oftewel hoe kan ik het werk niet naar WCG sturen en het vasthouden tot 1 dec.?
mijn tot nu toe enige resultaatje is al naar WCG doorgestuurd ter validatie :(
dus voordat dat weer gebeurt hoe doe ik dat? :P

ik heb wel al redelijk wat werk staan (voor mijn doen dan :D )
Rubeo38, leuk dat je ook meerdoet en een megaflush gaat doen op de eerste dag!

On je werk vast te houden tot 1 december:
Open Boinc in geavanceerde modus.
Prestaties --> Netwerkverbinding opgeschort
Dit houd je zo tot 1 december, daarna de netwerkverbiding weer aktief maken.
Doe dit pas op 1 december ongeveer 02.00 uur, om te voorkomen dat het werk mee gaat tellen voor 30 november. (Na 01:00 zou het zijn, maar ik tel er nog een uur marge bij)

Gr. Arjan

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
nly32630 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:30:
Rubeo38, leuk dat je ook meerdoet en een megaflush gaat doen op de eerste dag!

On je werk vast te houden tot 1 december:
Open Boinc in geavanceerde modus.
Prestaties --> Netwerkverbinding opgeschort
Dit houd je zo tot 1 december, daarna de netwerkverbiding weer aktief maken.
Doe dit pas op 1 december ongeveer 02.00 uur, om te voorkomen dat het werk mee gaat tellen voor 30 november. (Na 01:00 zou het zijn, maar ik tel er nog een uur marge bij)
Wat uitgebreider:

Ga eerst naar Geavanceerd > Lokale Voorkeuren en zet rechtsboven "extra werkbuffer" op 10 dagen.
Ga daarna naar het tab Projecten, selecteer WCG en klik op Project Bijwerken.
Kijk in het tab Werk of je inderdaad een hele lading workunits binnen hebt.
Zet nu de optie Netwerkverbinding Opgeschort aan, en zet dan in Lokale Voorkeuren je werkbuffer weer op wat het normaal is (2 of 3 dagen).

Op 1 december na 2:00 zet je de netwerkverbinding weer aan, en voilà je megaflush :)

• JulesvH
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:34
Ben al aan het crunchen voor WCG, maar zal ook even sparen voor de flush

http://setigermany.de/wcg/badge_julesvh_0.png

• Rubeo38
hihih.

ok bedankt voor de uitleg

bij mij is normaal 0.25 dagen ofzo :P
ik produceer niet zo heel veel (draai hooguit 6 uurtjes per dag)
en heb niet een top-pc waarmee ik in die 6 uur flink wat doe
maar ik zal m eerst op 2-3 dagen zetten, lading werk doen en wachten tot 1 dec. :D
helaas nu al wel 1 opdracht verloren (of de andere die m doet moet ook tot 1 dec wachten met m inleveren, maarja die kans is klein)

mijn doel is om in ieder geval mijn eerste mijlpaal (10.000) te halen door die flush

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Ik wil graag even melden dat het MegaFlushen tijdens de christmasrace niet verstandig is IMHO.
Ik kan me voorstellen dat er wat commentaar van andere teams zal komen die ons dan beschuldigen van valsspelen en in feite doe je dat dan ook. Je laat het werk wat voor de start van de christmasrace al gedaan is toch meetellen. Bovendien zal dit soort gedrag ook niet echt kloppen met de kerstgedachte. *;

Wanneer dit gebeurd is dit gewoon valspelen en eerlijk gezegd is dit niet waar de Dutch Power Cows voor staan. Mijn voorstel is dan ook om al het gespaarde werk uiterlijk op de 30ste van november in te sturen zodat in ieder geval een verkeerde ideeën over DPC gaan ontstaan.

Stop de verwelking!

• iisschots
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11-12 20:23
Ik ben het eens met X. Met de stampede staan we het ook niet toe en het is inderdaad gewoon niet netjes

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

OK, zo had ik het nog niet bekeken nee... Jullie hebben daar wel een punt.
Aan de ene kant zeg ik: who cares, maar aan de andere kant valt er wel wat van te zeggen.

Ik zal in ieder geval zorgen dat mijn zorgvuldig gespaarde units NIET tijdens de christmas-race teruggestuurd worden... :'(

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

quote:
Dat bedoelde ik ook te zeggen met manipulatie :)

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Weet ik Mobster, maar soms is "een heel verhaal" wat overtuigender. :P
Zo, nu is het tijd voor nog een http://www.losalcoholicos.nl/forum/images/smilies/koffie.gif

Stop de verwelking!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Ik heb één van mijn 70 koeien aan het werk gezet voor een megaflush. Wel één van de meest productieve koeien, daar niet van, maar op het totaal zal het niet eens zoveel uitmaken denk ik.

Als 10% van de koeien een megaflush doet, hebben we op de eerste dag zo'n 70% meer output dan normaal. Op het totaal van de 24 (?) dagen durende race heb je het dan over 3%. Niet schokkend, maar kan doorslaggevend zijn.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
iisschots schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:44:
Ik ben het eens met X. Met de stampede staan we het ook niet toe en het is inderdaad gewoon niet netjes
Ik ben het er niet mee eens. Iedereen heeft er de mogelijkheid toe, het moet prima kunnen. Een megaflush gebeurt immers maar een keer, daarna heb je er niets meer aan en gaat iedereen verder zijn eigen gangetje. My opinion being.

• nly32630
quote:
Xaverius schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:37:
Ik wil graag even melden dat het MegaFlushen tijdens de christmasrace niet verstandig is IMHO.
Ik kan me voorstellen dat er wat commentaar van andere teams zal komen die ons dan beschuldigen van valsspelen en in feite doe je dat dan ook. Je laat het werk wat voor de start van de christmasrace al gedaan is toch meetellen. Bovendien zal dit soort gedrag ook niet echt kloppen met de kerstgedachte. *;

Wanneer dit gebeurd is dit gewoon valspelen en eerlijk gezegd is dit niet waar de Dutch Power Cows voor staan. Mijn voorstel is dan ook om al het gespaarde werk uiterlijk op de 30ste van november in te sturen zodat in ieder geval een verkeerde ideeën over DPC gaan ontstaan.
Ik had het ook niet van die kant bekeken, dat het als valsspelen gezien kan worden.

Als de andere taems nou ook veel gaan megaflushen op 1 december, is het dan nog steeds valsspelen?
Het is een race, dus verzinnen de deelnemers dus wel een tactiek. Zijn er eigenlijk voorwaarden vastgelegd bij een challenge bij World Community Grid? Als er geen voorwaarde is geschreven om megaflushen te verbieden, dan spelen we niet echt vals, denk ik. Of we nou megaflushen of normaal flushen, het werk wat we doen blijft voor het goede doel, om problemen van de mensheid te helpen voorkomen. Het teamverband bevordert door competitie meer mensen om meer werk af te leveren, zodoende zal deze christmas race tussen de teams een goede bijdrage leveren.

Maar uiteraard moeten we geen slechte naam gaan krijgen door vermeend valsspelen.

Dan heb ik nog wel een idee:
We kunnen een megaflush wel iets verbloemen, door als je meerdere koeien hebt, de megaflush te spreiden over bijvoorbeeld 3 dagen: 1, 2 en 3 december. Dan valt het veel minder of niet op.
Maar het blijft natuurlijk wel valsspelen in de zin van werk van november in december te laten valideren.

Dan is er ook nog wel een middel wat een beetje kan helpen, namelijk de buffer wat groter te maken en te houden, bijvoorbeeld 3 dagen. Want op deze manier wacht een workunit 3 dagen in de buffer om aan de beurt te zijn om verwerkt te worden. Als deze dan terug gestuurd wordt, zal de validatie meestal dezelfde dag plaatsvinden, omdat de 2e of meerdere kopieën al zijn teruggestuurd.
In een normale situatie komt er vrij veel werk eerst in 'Pending Validation'
Aan de andere kant kunnen de validations van de laatste dagen van november ook in begin december komen. Bij een vrij constante aanvoer van werk zal het hebben van een kleine óf grote buffer dus eigenlijk ook niks uitmaken. Een grotere buffer heeft wel het voordeel dat je bij onverhoopte verbindingsproblemen of serverproblemen een langere tijd hebt te gaan, voordat het werk op is.

Gr. Arjan

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
Jejking schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:57:
[...]

Ik ben het er niet mee eens. Iedereen heeft er de mogelijkheid toe, het moet prima kunnen. Een megaflush gebeurt immers maar een keer, daarna heb je er niets meer aan en gaat iedereen verder zijn eigen gangetje. My opinion being.
Je hebt idd het zelfde bij elke race met een vliegende start. Zolang je niet voor het startsignaal over de startlijn komt mag je zoveel vaart maken als je wil.

@nly: om het buffer-effect te versterken zou je dus ook de race met een zeer kleine buffer kunnen starten, en dan je buffer verhogen. Op die manier wordt meer werk uit november pas in december gevalideerd, waarna je de buffer omhoog gooit zodat zoveel mogelijk van je werk in december ook in december gevalideerd wordt.

Eigenlijk is het verschil tussen dat en een megaflush niet eens zo groot, behalve dat je dan een dag of 2 winst hebt, afhankelijk van de projecten die je draait.

Zijn er trouwens projecten die naar verhouding meer punten opleveren en die dus voor de race lucratiever zijn?

Albantar wijzigde deze reactie 24-11-2009 11:07 (36%)

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Ik zie dat hier een aantal mensen graag willen valsspelen en er ook geen moeite mee hebben, spijtig vind ik dat.
De MegaFlushen zijn op een heel andere manier ontstaan en het op deze manier georganiseerd gaan misbruiken vind ik een kwalijke zaak.

Kijk, als ik nou een aantal dagen spaar dan valt het zelfs in een dagoutput weinig op. Ga je mensen actief ronselen om dit te doen dan ben je gewoon verkeerd bezig, zoiets plan je buiten een wedstrijd zoals dit om.

Ik zie dan liever dat er een 31 december / 1 januari MegaFlush wordt gehouden dan een MF na de start van een puntenwedstrijd. Ik zal ook op het WCG forum dan mijn verontschuldigingen hiervoor aanbieden mocht dit doorgezet worden. -O-

EDIT: ik type te langzaam...
Het heeft niks te maken met een vliegende start want je output zakt meteen naar je normale hoeveelheid toe.
Het spreiden van de flushes is gewoon het proberen onzichtbaar te maken... :|

Kom op mede-koeien, willen jullie zo graag valsspelen?

Xaverius wijzigde deze reactie 24-11-2009 11:07 (16%)

Stop de verwelking!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
nly32630 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:00:
[...]

Ik had het ook niet van die kant bekeken, dat het als valsspelen gezien kan worden.

Als de andere taems nou ook veel gaan megaflushen op 1 december, is het dan nog steeds valsspelen?
Het is een race, dus verzinnen de deelnemers dus wel een tactiek. Zijn er eigenlijk voorwaarden vastgelegd bij een challenge bij World Community Grid? Als er geen voorwaarde is geschreven om megaflushen te verbieden, dan spelen we niet echt vals, denk ik.
Kon er niks over vinden, lijkt me een categorietje 'ongeschreven regel'. Correct me if I'm wong.
quote:
Aan de andere kant kunnen de validations van de laatste dagen van november ook in begin december komen. Bij een vrij constante aanvoer van werk zal het hebben van een kleine óf grote buffer dus eigenlijk ook niks uitmaken. Een grotere buffer heeft wel het voordeel dat je bij onverhoopte verbindingsproblemen of serverproblemen een langere tijd hebt te gaan, voordat het werk op is.
Dat laatste is de reden waarom ik bijvoorbeeld een flinke baal hooi binnensleur, m'n downtime is beperkt maar niks is vervelender dan dat je pc staat te niksen omdat de heren providers er geen zin an hebben.

@ hierboven, het komt allemaal erg beschuldigend over zeg, sjonge jonge... moet dat nou zo :/
Als iedereen hier de mogelijkheid toe heeft, waarom niet? BOINC staat vast op maximaal 10 dagen werk binnenhalen, er zijn geen opties (afaik) om dat te omzeilen.

Jejking wijzigde deze reactie 24-11-2009 11:27 (10%)

• Hessel_K

Hessel_K

DPC chelloo.com

Ik ga in ieder geval niet meedoen met een megaflush tijdens een wedstrijd. Tijdens stampedes wordt dit ook niet gedaan.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Wijs mij maar eens op de regel waarin staat dat het valsspelen is?

Ik heb elke maandag een grotere flush omdat in het weekeind veel van mijn koeien bij de gebruikers thuis zijn en geen verbinding kunnen maken met de corporate proxy. Dan ben ik toch ook niet aan het valsspelen?

Daarbij komt dat je wel vlak voor de race je buffer heel laag kan zetten en hem dan tijdens de race weer omhoog doen, wat uiteindelijk een zelfde effect heeft als een megaflush in het begin. Grijze gebieden, heerlijk :)

Albantar wijzigde deze reactie 24-11-2009 12:19 (28%)

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-12 19:27

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Het staat zover ik weet niet in de regels, maar ik vind het een kwestie van eerlijk spelen. Daarnaast : als we de eerste dag al op 1 staan, wat is er dan nog in te halen?

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• JoY

JoY

Wij zijn mij er eentje

Topicstarter
Als we dan toch willen verrassen:
Houdt voor een deel van je koeien de staldeuren na 01/12 op slot tot een paar dagen voor 24/12,
dat is niet vals spelen, wél een wellicht plaats(en) winnende eindsprint >:)

JoY wijzigde deze reactie 24-11-2009 12:59 (9%)
Reden: fraaier nederlandsch

\TP51/

• nly32630
quote:
Albantar schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:04:
[...]

Je hebt idd het zelfde bij elke race met een vliegende start. Zolang je niet voor het startsignaal over de startlijn komt mag je zoveel vaart maken als je wil.

@nly: om het buffer-effect te versterken zou je dus ook de race met een zeer kleine buffer kunnen starten, en dan je buffer verhogen. Op die manier wordt meer werk uit november pas in december gevalideerd, waarna je de buffer omhoog gooit zodat zoveel mogelijk van je werk in december ook in december gevalideerd wordt.
Dat is slim bedacht! Geen megaflush, maar tegen het eind van de race heb je minimale hoeveelheden werk op Pending Validation staan. Maar zou dit ook onder valsspelen kunnen worden verstaan?
quote:
Eigenlijk is het verschil tussen dat en een megaflush niet eens zo groot, behalve dat je dan een dag of 2 winst hebt, afhankelijk van de projecten die je draait.

Zijn er trouwens projecten die naar verhouding meer punten opleveren en die dus voor de race lucratiever zijn?
Ja, de HCMD2 levert bij mij het meeste punten per tijdseenheid op.
Kijk maar eens naar het puntenoverzicht op deze link
Als je per project het aantal punten door het aantal dagen/jaren deelt, dan kun je dit per project vergelijken.
Voor NRW (Rice) zal dit sterk afhankelijk zijn van de kracht van de koeien, omdat de tijd per workunit constant gehouden wordt. Heb je een super snelle processor, of een oude trage machine, dan heb je een enorm verschil. In mijn geval heb ik NRW op een aantal trage machines laten lopen en heb waarschijnlijk dus veel minder punten dan gemiddeld.
Als voorbeeld voor mijn resultaten uit het verleden (die uiteraard geen garantie voor de toekomst levert ;) )
Punten per jaar CPU:
FAAH: 480956
HCMD2: 554854
HFCC: 496559
NRW: 482606
HPF2: 511101
HCC: 363555

Gr. Arjan

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
nly32630 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:03:
Als voorbeeld voor mijn resultaten uit het verleden (die uiteraard geen garantie voor de toekomst levert ;) )
Punten per jaar CPU:
FAAH: 480956
HCMD2: 554854
HFCC: 496559
NRW: 482606
HPF2: 511101
HCC: 363555
* Albantar heeft bij deze al zijn koeien op HCMD2 gezet :D

Het gemiddelde van de bovengenoemde projecten is 481.605 per CPU-jaar.

HCMD2 geeft gemiddeld 554.854, wat 15% hoger is :o

Dus als iedereen 100% op HCMD2 zet is het effect groter dan welke start-megaflush dan ook :)

Stel dat je met een start-megaflush ook nog 5% kan winnen, en met lage buffer in het begin en hoge buffer aan het eind ook zo'n 2% kan winnen, kan je in totaal 23% boven je gemiddelde output scoren tijdens de race, waarvan het overgrote deel puur door de projectkeuze...

Albantar wijzigde deze reactie 24-11-2009 13:45 (38%)

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Hier staat ook alles (2 systemen :+ ) op HCMD2. Dit schreef ik een tijdje geleden:
quote:
Gemiddeld doet mijn i7 920 (2.66GHz) zo'n 23.000 WCG punten per dag. HCMD2 workunits doen het bij mij het beste met ca. 26.000 WCG punten per dag. HPF2 het slechtst; ca. 17.500 punten per dag.

• RoyalFlusher
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Niet dat ik zo'n Boinc/WCG expert ben ofzo, maar er is iets voor te zeggen om enkele dagen eerder al aan het project te beginnen. Je bouwt dan een voorraadje pending results op die na validatie om gezet worden in ' echte' punten.

Ik weet niet wat de omslagtijd is bij WCG, maar als je dus al meedoet voordat de race begint dan krijg je ogenschijnlijk meteen punten voor je werk. Dus ik begin nu alvast mee te doen :)

Geldt trouwens alleen voor koeien die nog niet aktief meedoen aan WCG.

Division BrabanderT

• Species_5147
  • Laatst online: 28-03-2017
Ik heb net SETI en Rosetta voor nieuw werk stopgezet. M'n Q6600 zal in december alleen maar WCG draaien. Iedereen veel graasplezier. :)

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Welkom allebei! _/-\o_

@RoyalFlusher, klopt wat je zegt. Normaal gesproken heb ik een buffer van 2 dagen werk zodat de meeste resultaten meteen gevalideerd worden als ik ze terugstuur. Met de HCMD2 workunits heb ik gemerkt dat het wat langer duurt voordat ze gevalideerd worden. Daar zou een buffer van 3 dagen misschien beter zijn.

• priens

priens

WorldCommunityGrid @ DPC

Zo, ik heb de staldeuren weer opengezet. Jammer dat de megaflush niet doorgaat (iig van mijn kant), maar ik kan wel begrijpen dat het weerstand kan opwekken bij sommigen.

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Het idee van FreezeXJ is best een goede. Je zet de deuren bijvoorbeeld op 12 december op slot met een grote buffer en op 22 december laat je alles los (zodat het nog voor het einde gevalideerd is)

Stop de verwelking!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
Ja, een massale eindsprint in de vorm van een collectieve megaflush op 23 december zou een mooie stunt zijn :)

• EnzoMatrix
  • Laatst online: 14-11 17:14

EnzoMatrix

Kruisje

Misschien stel ik een domme vraag, maar het moet maar, omdat het mij niet geheel duidelijk is.
Ik lees veel "Ja ik doe mee" en ik zie ook een poll.

Maar de vraag is dan, het gaat toch automatisch nu? of moet ik nog iets doen om mijn punten geldig te laten zijn voor de race?

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:15

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zal ook in december ook mijn laptop hier mee laten grazen voor WCG :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Topicstarter
quote:
EnzoMatrix schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:09:
Maar de vraag is dan, het gaat toch automatisch nu? of moet ik nog iets doen om mijn punten geldig te laten zijn voor de race?
Als je sowieso al 100% op WCG zit dan doe je inderdaad automatisch mee omdat DPC meedoet. (Behalve dat je misschien alles 100% op HCMD2 zet om zo je punten-output te optimaliseren).

Er zijn echter ook veel DPC-members die andere projecten crunchen. Voor hun betekent "ja, ik doe mee" dat ze tijdelijk al hun processorkracht op WCG zetten.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True