pseudocode opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we moesten een opdracht maken voor de opleiding BI dat gaat over pseudocode. De vraag aan jullie is of deze pseudocode klopt, ik ben geen held in programmeren maar dit is de uitwerking:

van een onbekend aantal studenten word een reeks cijfers ingevoerd bepaal hiervan het het grootste getal
en op welke positie deze staat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
read aantal                               
teller = 1
zolang teller<= aantal
       read cijfer[teller]
       als teller = 1
            max = getal
       anders als cijfer > max
                  max = getal
       teller = teller + 1
zolang einde
print max
print teller

Je kunt toch een array gebruiken ook al is er geen aantal bekend? Alvast bedankt!
PS sorry voor het niet inspringen maar dat doet hij niet wanneer ik het berichtje verstuurd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dubbele topics maken zien we hier liever niet. Een topic kan prima worden verplaats. Echter alleen je code geven en vervolgens vragen "klopt dit?" is niet voldoende hier. Zeker niet omdat het een schoolopdracht betreft. Voor dit soort vragen heb je je docent en eventueel medestudenten ;) Mocht je dan alsnog besluiten om hier een vraag neer te zetten dan verwachten we vanaf jou kant ook meer info. Bijvoorbeeld waarom je zelf denkt dat het niet klopt. Daarom zet ik dit topic dan ook dicht. In eerste instantie zul je bij je docent moeten zijn.

offtopic:
Snelle ik :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je onthoudt de positie niet, dus hoe wou je teruggeven op welke positie het grootste getal staat?

Verder kun je dit natuurlijk ook zelf uittesten door gewoon even een willekeurige programmeertaal te pakken en te kijken of het werkt. Dan had je zelf ook gezien dat je met teller altijd de index van het laatste afdrukt, maar max wel netjes het grootste getal teruggeeft. Je index en je value kloppen dus niet per se met elkaar.

Omdat het niet de bedoeling is dat wij je huiswerk voor je maken of op deze manier voor je controleren doe ik dit topic dicht. Je hebt er een volgende keer meer aan om gewoon even zelf uit te zoeken of iets werkt door het gewoon te implementeren in een taal die je kent. :)

Voor wat betreft dat inspringen: Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag?

Succes in elk geval. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
max = 0
teller = 0
pos  0
lees cijfer
  teller +=1
  if cijfer > max
    max = cijfer
    pos = teller
zolang cijfer>0 //0 invoeren = einde invoer
print max
print pos

Waarom arrays en moeilijk doen?

En verder wat ^^ hierboven gezegd wordt :P

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-11-2009 15:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.