Toon posts:

asus p5ql pro decteert geen P-ATAschijf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voorgeschiedenis:
Half jaar geleden is mijn computer gecrashed maar de harde schijf van die computer doet het nog prima. dit is een IDE harde schijf. Ik heb toen een nieuwe computer gekocht en daar draai ik nu al een half jaar prima op!

wat ik wil:
Ik wil graag van de oude hardeschijf wat bestanden plukken, en probveerde deze dus in mij kast te hangen. In mijn nieuwe computer zit een SATA harddisc, en op het moederbord zit wel 1 IDE aansluiting.

probleem:
Ik heb de harddisc met de 2 kaabels op het moederbord en stroom aangesloten maar hij detecteerd hem helemaal niet, ook in de bios zie ik alleen de 6 sata poorten staan (floppy,cd/dvd,hardeschijf,3x empty).

Iemand een oplossing (ik wil liever geen externe behuizing kopen).

Groeten,
Pim

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

IDE/(Raid) Controllers in de bios niet aangezet?

https://powershellisfun.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Overigens is S-ATA ook IDE. Jij zal waarschijnlijk de P-ATAaansluiting bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:42:
IDE/(Raid) Controllers in de bios niet aangezet?
Deze staan nu aan maar hij pakt nog steeds niets. ik zie alleen maar 6x sata waarvan 1 de nieuwe harddisc en 2 de cd/dvd.

stroom staat op de schijf en kabel klopt ook.
jumper eruit gehaald (op de oude harddisc staat no jumper=slave--->maxtor 3.5 series).

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:44:
> OM

Overigens is S-ATA ook IDE. Jij zal waarschijnlijk de P-ATAaansluiting bedoelen.
in de nieuwe computer heb ik de rode kleine aansluitingen en op de oude hardeschijf moet een dikke grijze draad (aansluiting met heel veel pinnetjes)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan heb je dus een P-ATA aansluiting. Zal het ook even goed zetten in de titel. Staat je P-ATAcontroller aan in de bios? dat zal een 3rdparty controller zijn, gezien de P45 geen P-ATA meer in de chipset heeft zitten.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:15:
Dan heb je dus een P-ATA aansluiting. Zal het ook even goed zetten in de titel. Staat je P-ATAcontroller aan in de bios? dat zal een 3rdparty controller zijn, gezien de P45 geen P-ATA meer in de chipset heeft zitten.
Hij doet het hardstikke bedankt!
Pagina: 1