Duitse letters (met Umlaut) in Word, kan dat makkelijker??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik word er helemaal gestoord van.

Voor mijn werk schrijf ik zeer regelmatig dingen in het Duits, en gebruik daarvoor (in Word en Outlook) toetsencombinaties als ALT+CTRL+Q, dat is een ä. Maar veel van dergelijke combinaties hebben ook andere functies, bijvoorbeeld met ALT+CTRL-Y kom ik op dit forum ineens op mijn prefences pagina??? In Word kom ik ineens op de volgende bladzijde??? Soms werkt het een tijdje goed maar ineens niet meer.

Hoe doet een normaal mens dit? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
  • ASCII codes gebruiken (alt+numpad??). Dit gebruik ik voor èéï enz, maar op mijn laptop heb ik geen numpad dus werkt het daar niet
  • De ALT-CTRL-letter codes gebruiken? Die leiden tot bovenstaande problemen
  • Bij invoegen, symbool in Word worden ook nog andere toetsencombinaties getoond, bijvoorbeeld CTRL+:,U maar daar snap ik niets van want in welke volgorde ik dat ook doe, er verschijnt geen u met puntjes erboven

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik werk in die gevallen met stickykeys, zoals " + a voor ä :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:35
Of gewoon een International Keyboard instellen in Windows, dan gaat het hetzeflde als met Sticky Keys.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Wat? Dus er is nog een vierde set met sneltoetsen?!?!?!??!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Toetsenbord op vs-internationaal en dan leveren onder andere `, de ', de " met daarna een letter dit op: à, á, ä of bijvoobreeld ç (' + c')

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Als je het keyboard als zijnde VS international instelt kan je samenvoegen. Maw typ je eerst de " en daarna de u wat vervolgens ü wordt. Wil je echter alleen de " typ je als 2e symbool de <spatie>.
Geld ook voor é, ê enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Je kunt ook de AltGr gebruiken ( de rechter alt op je toetsenbord ) in combinatie met de letter. AltGr + Q geeft bijvoorbeeld een "ä". Verder kun je ook de toetsencombinatie van Kixtart gebruiken voor umlauts, maar niet voor de "ß" (AltGr + S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Welke toetsenbordindeling gebruik je? Gewoon op US-Int. zetten (behalve als je azerty of qwertz hebt ofzo).

En dan kun je inderdaad met " die combinaties maken.

ä ë ï ö ü
á é í ó ú ( met ' )
à è ì ò ù ( met ` )

etc... :)

[ Voor 37% gewijzigd door mace op 11-11-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dit is eigenlijk voor mij dé reden om US international in te stellen eigenlijk.

Het went en typt heel snel :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik heb sinds jaar en dag al Verenigde Staten Internationaal en QWERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Ik heb nooit wat anders gehad.

Ja ooit een HP met NL-indeling maar wie dat bedacht heeft....
Dat toetsenbord was heel snel de deur uit. :P

(Ja je kan hem alsnog op US-Int zetten maar dan raak ik in de war :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Kixtart schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:26:
Ik werk in die gevallen met stickykeys, zoals " + a voor ä :)
Net getest, ctrl met " en dan a wordt bij mij á dus met 1 streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Brad Pitt schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:27:
Of gewoon een International Keyboard instellen in Windows, dan gaat het hetzeflde als met Sticky Keys.
Ik bedoel dat ook gewoon. " indrukken, zodat hij stickied is en dan bijvoorbeeld de a erachteraan (VS-internationaal indeling dus) ;)
Captain Pervert schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:32:
[...]

Net getest, ctrl met " en dan a wordt bij mij á dus met 1 streepje.
Waarom control erbij. Dat zeg ik helemaal niet :)
edit, zo te zien luikt het je wel in principe:
' + a = á
" (shift ' dus) + a = ä

Je kunt het ook gebruiken voor hoofdletters, zoals " + A = Ä

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 11-11-2009 14:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
shift+ ' + a= ä
' + a = á

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Kixtart schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:33:
Waarom control erbij. Dat zeg ik helemaal niet :)
Oooooh... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0rf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-10-2024
Captain Pervert schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:25:
  • ASCII codes gebruiken (alt+numpad??). Dit gebruik ik voor èéï enz, maar op mijn laptop heb ik geen numpad dus werkt het daar niet
Op laptops zitten vaak wel numpads, die je met de Fn knop moet activeren. Dus dan moet je alt+Fn+J doen voor numpad 1 (let op de volgorde van alt+fn). Op deze manier kun je ook ascii codes intypen.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_I5I-4VaU9G0/Ss6JUxTS5aI/AAAAAAAAAR0/797fFrVsUZM/Numpad-layout%5B9%5D.jpg?imgmax=800.

[ Voor 10% gewijzigd door B0rf op 11-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
B0rf schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:38:
[...]

Op laptops zitten vaak wel numpads, die je met de Fn knop moet activeren. Dus dan moet je alt+Fn+J doen voor numpad 1 (let op de volgorde van alt+fn). Op deze manier kun je ook ascii codes intypen.

[afbeelding].
Ja weet ik, maar dat is geen optie, als ik steeds die extra knop moet indrukken kan ik mijn brieven net zo goed met de hand uitschrijven. :)
Ik probeer het nu met het aanhalingsteken en dan de letter er achteraan, dan heb je het minst last van conflicterende sneltoetsen. äëüöÖ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21
Captain Pervert schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:28:
Ik probeer het nu met het aanhalingsteken en dan de letter er achteraan, dan heb je het minst last van conflicterende sneltoetsen. äëüöÖ
En dat kan dus ook met ` en met '. en ook ~ en zo nog wat tekens. Mooi spul he, dat VS Internationaal.
But seriously: you didn't know that?

Overigens hebben ze in Windows bedacht dat de accent aigu (déze dus) de belangrijkste is, want die werkt gewoon met rechter Alt + klinker. Rechter Alt + S levert ß, wat voor jouw Duitse teksten wellicht ook handig is.

Punctuality is the politeness of kings

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Sinds enkele weken werkt mijn US international niet meer. Als ik ' intoets krijg ik er twee, dus " en werkt de stickyfunctie niet meer. Heb al proffing en office opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt maar voor een paar uur. Dan gaat die automatisch naar deze vage setting. Heeeeeel irritant. Want ik gebruik accenten erg veel. Een andere taal US international installeren helpt niet. Ik heb nu de EN, NL-BE en NL-NL US-international geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/8489/language.png

Iemand een tip waar dit aan kan liggen? :'(

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:15

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

nvanthoff schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:45:
Sinds enkele weken werkt mijn US international niet meer. Als ik ' intoets krijg ik er twee, dus " en werkt de stickyfunctie niet meer. Heb al proffing en office opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt maar voor een paar uur. Dan gaat die automatisch naar deze vage setting. Heeeeeel irritant. Want ik gebruik accenten erg veel. Een andere taal US international installeren helpt niet. Ik heb nu de EN, NL-BE en NL-NL US-international geinstalleerd:

[afbeelding]

Iemand een tip waar dit aan kan liggen? :'(
Kan komen van een document uit een andere taal, of gemaakt op een office met ander instellingen.
Even op je toetsenbord icoontje klikken en veranderen, zit je weer zoals je zelf gewend bent

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1