Ik heb een geluidskaart nodig en een kabel om van men pc naar de versterker en van versterker naar de tv ik wil het niet te duur maken met de kaart wat word aangeraden ?
Wat voor een pc heb je, welke versterker gebruik je en waarom wil je van de versterker naar de tv?
Iets meer info over wat je hebt staan en wilt bereiken zou erg prettig zijn.
Iets meer info over wat je hebt staan en wilt bereiken zou erg prettig zijn.
Life is not about specs, it is about joy!
Heb je zelf al geprobeerd om iets te zoeken? De bedoeling is wel dat je zelf ook meedenkt en de nodige informatie al geeft. Nu lijkt het een beetje of we voor jou moeten zoeken...
Verwijderd
van pc naar versterker is erg makkelijk : van cinch naar 2* tulp male:
3,5'' mini jack naar 2* tulp male
maar wat je daarna wilt is me een raadsel ...
3,5'' mini jack naar 2* tulp male
maar wat je daarna wilt is me een raadsel ...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 13:31 ]
Verwijderd
hdmi wil wel werken voor beide als dit op je versterker zit. maar ik weet niet of geluid van je versterker naar je tv via iets anders gaat werken een versterker heeft er namelijk een handje van om alles uit zijn speakers te gooien. een line-out op een versterker lijkt me redelijk onlogisch.
misschien vermelden welke versterker je hebt en waarom je geluid van je versterker naar je tv wilt ipv de gewoonlijke configuratie.
misschien vermelden welke versterker je hebt en waarom je geluid van je versterker naar je tv wilt ipv de gewoonlijke configuratie.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 13:38 ]
Hoe wil je je PC aansluiten? Via S/PDIF? Dan is een goedkoop Sweex-kaartje al voldoende. Daarvoor zijn namelijk drivers beschikbaar die ervoor zorgen dat het digitale signaal direct (bit-perfect) over de kabel wordt gestuurd. Hierbij wordt al het andere overgeslagen (ook volume control van Windows werkt dan niet meer) en is er dus sowieso geen kwaliteitsverlies.
Ik heb zelf overigens de digitale S/PDIF-uitgang van mijn moederbord naar buiten uitgevoerd en via een coax-kabeltje aangesloten. Werkt ook prima, als is het niet altijd bit-perfect. Wel goedkoop.
Dit geldt overigens alleen voor het geluid, als je ook beeld naar je TV wilt hebben wordt het een ander verhaal. Maar dan inderdaad de vraag: waarom het geluid naar je TV als je een versterker hebt staan?
Ik heb zelf overigens de digitale S/PDIF-uitgang van mijn moederbord naar buiten uitgevoerd en via een coax-kabeltje aangesloten. Werkt ook prima, als is het niet altijd bit-perfect. Wel goedkoop.
Dit geldt overigens alleen voor het geluid, als je ook beeld naar je TV wilt hebben wordt het een ander verhaal. Maar dan inderdaad de vraag: waarom het geluid naar je TV als je een versterker hebt staan?
[ Voor 15% gewijzigd door maikel op 11-11-2009 15:18 ]
Davidos,
Je hebt inmiddels drie posts op GoT geopend en allen voldoen nu niet echt aan de eisen die we hier stellen. En net als je oude topic "hdmi beeld en geluid" gaat ook dit topic op slot.
De reden wordt hierboven al door enkele andere users aangekaart: er is nergens te lezen dat je zelf al dingen hebt geprobeerd of iets van eigen inzet hebt getoond. GoT is een discussieforum en geen vraag-en-antwoord-forum.
Plus dat daar nog bij komt dat er maar zeer weinig van je posts te maken is. Ten eerte als het gaat om duidelijkheid van wat je nu wilt. Plus dat het niet noemen van specificaties en dergelijke ook niet mee werkt.
Lees het AUD beleid eens door alvorens je weer een nieuw topic opent, want zou zonde zijn als dit weer voor zou komen
Je hebt inmiddels drie posts op GoT geopend en allen voldoen nu niet echt aan de eisen die we hier stellen. En net als je oude topic "hdmi beeld en geluid" gaat ook dit topic op slot.
De reden wordt hierboven al door enkele andere users aangekaart: er is nergens te lezen dat je zelf al dingen hebt geprobeerd of iets van eigen inzet hebt getoond. GoT is een discussieforum en geen vraag-en-antwoord-forum.
Plus dat daar nog bij komt dat er maar zeer weinig van je posts te maken is. Ten eerte als het gaat om duidelijkheid van wat je nu wilt. Plus dat het niet noemen van specificaties en dergelijke ook niet mee werkt.
Lees het AUD beleid eens door alvorens je weer een nieuw topic opent, want zou zonde zijn als dit weer voor zou komen
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()