Hoe kan ik een serieël getal creëren (datum & tijd)

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Als ik in VB6 de volgende instructie typ :
code:
1
Text1.Text = Format(Now, "dd/mm/yy hh:mm")

Dan krijg ik keurig netjes de datum en tijd te zien. Maar nu wil ik graag de seriele variant in een andere tekstbox er naast plaatsen.
In Excel is dit simpel te doen maar in VB6 lukt het niet ?

Iemand een suggestie ?

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand ?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Met seriële versie bedoel je de text versie? Zo dat 01/12/2009 13:59 wordt weer gegeven als 40148.58264 ?

Ik ben geen VBA expert maar misschien dat dit de vraagstelling wat scherper zet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

Reptile209

- gers -

Visual Basic .NET:
1
Text2.Text = Format(Now, "#.#")

Voor meer decimalen, meer #-jes toevoegen.

Zo scherp als een voetbal!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in Programming :)

CSA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En ook hier past het niet, want dit kun je prima zelf uitvogelen. Je hebt de format-functie al gevonden; kwestie van MSDN open trekken en opzoeken wat je daar nog meer mee kan.

Bovendien is het me niet duidelijk wat je bedoelt met "seriële variant"; een volgende keer zou je er goed aan doen om je vraagstelling aan te passen zodat iemand die niet bekend is met je opdracht ook weet wat je bedoelt. Hoe dan ook: wat je ook bedoelt, het antwoord staat ofwel hier in het topic ofwel op de pagina die ik linkte, en daar had je zelf ook bij uit kunnen komen. ;) Graag zelf iets meer moeite doen de volgende keer. :)

Zie ook De Quickstart. Je komt hier nou al drie jaar af en aan alleen als je zelf een probleem hebt; als je zelf al geen tijd wil nemen om anderen te helpen door te reageren in hun topics, neem dan in elk geval wel de moeite om zelf je eigen topic fatsoenlijk in elkaar te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 12-11-2009 15:23 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.