Toon posts:

Laptop zonder dvi aansluiten op lcd zonder vga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaarne jullie hulp,

Ik heb al een behoorlijk aantal topics afgezocht maar vind niet echt een goede oplossing.

Het volgende is het probleem, ik heb onlangs een Philips 32 PFL 3404D/12 lcd-tv gekocht. Nu wil ik deze graag aanluiten op mijn laptop een hpDV6201eu. Zie specificaties beneden:

Philips 32 PFL 3404D/12

Beeld/scherm
•Beeldformaat: Breedbeeld
•Helderheid: 500 cd/m²
•Dynamisch schermcontrast: 30.000:1
•Responstijd (normaal): 8 ms
•Kijkhoek: 178º (H)/178º (V)
•Schermdiameter: 32 inch / 81 cm
•Schermtype: LCD WXGA+ Active Matrix TFT
•Schermresolutie: 1366 x 768p
•Beeldverbetering: 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, 3D MA-deinterlacing, Active Control, Kleurverbetering, Color Transient Improvement, Digital Crystal Clear, Digital Noise Reduction, Dynamisch-contrastverbetering, Luminance Transient Improver, Progressive Scan, Instelbare scherpte, Automatische huidskleurcorrectie, 1080p 24/25/30 Hz verwerking, 1080p 50/60 Hz verwerking
•Schermverbetering: Gehalveerde schittering
Ondersteunde beeldschermresolutie
•Computerformaten
Resolutie
Herhalingsfrequentie
640 x 480
60 Hz
800 x 600
60 Hz
1024 x 768
60 Hz
1280 x 720
60 Hz
1280 x 768
60 Hz
1280 x 1024
60 Hz
1360 x 768
60 Hz

Connectiviteit

•Ext. 1 scart: Audio L/R, RGB
•Ext. 2 scart: Audio L/R
•Aantal SCARTS: 2
•Ext. 3: YPbPr, Audio L/R in
•Aansluitingen aan de voor- en zijkant: HDMI v1.3, CVBS in, Audio L/R in, USB 2.0
•Audio-uitgang - digitaal: Coaxiaal (cinch)
•Andere aansluitingen: S/PDIF-uitgang (coaxiaal), Common Interface
•HDMI 1: HDMI v1.3
•EasyLink (HDMI-CEC): Afspelen met één druk op de knop, EasyLink, Stand-by

Laptop HPDV6201EU

Technische Specificaties
CPU Type AMD Sempron 3400+
Geheugen Grootte 1GB
Geheugen Type DDR
Videointerface
Schermdiagonaal 15,4"
Video Chip GeForce Go 6100
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), S-Video
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Opslag
Hardeschijf Grootte 80GB
Hardeschijf type 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW
Interfaces
Verbinding (USB/FW) USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 100Mbps
Verbinding (overige) Modem

Videokaart

geintergeerde g-force go 6150

Het probleem is dus dat mijn tv geen VGA aanlsuiting heeft en wel 2x HDMI 2x scart en component en mijn laptop geen DVI maar wel VGA en S-Video heeft. Op dit moment heb ik hem aangesloten via S-Video naar scart. Maar de weergave laat toch echt te wensen over. Wat heb ik nodig om toch het beste uit mijn tv te halen?

Ik heb al zitten kijken naar vga -> dvi -> hdmi of naar vga -> component ook naar bijvoorbeeld:
http://www.usb-ware.com/usb-2-vga-dvi-hdmi-adapter.htm

Ik heb zelfs zitten kijken naar externe videokaarten verschillende hubjes en andere converters maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Dus vandaar Help!

Groet,
Wessel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Vrijwel onmogelijk, je gaat geen beter beeld krijgen via VGA, en al helemaal niet als je er nog twee verloopstukjes en een converter tussen gaat zetten.

VGA over langere afstand, op hoge resolutie of door dunne kabels geeft brak beeld, en datzelfde geldt voor S-Video.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even door gezocht en kwam dit kastje
http://sewelldirect.com/C...A-to-HDMI-Scaler-720p.asp

Het lijkt er op dat dit ding zeker een kwaliteitsverbetering levert. Heeft iemand ervaring hiermee? of weet iemand nog een ander alternatief?

Verwijderd

dit wordt in ieder geval beter dan S-video maar het zal niet de beste oplossing zijn aangezien je een extra analoog digitaal omzetting hebt. maar dit lijkt me je enige keuze. de kwaliteit zal sterk afhangen van de analoog digitaal omzetter in dit kastje.
digitaal pc videokaart - > analoog vga -> digitaal hdmi

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:30:
[...]

Ik heb al zitten kijken naar vga -> dvi -> hdmi
Sta eens even stil bij wat voor signalen het hier betreft. VGA is analoog only, DVI(-I) is analoog+digitaal, HDMI is digitaal only. Hoe zie je het voor je dat dat met verloopjes goed gaat komen :?
of naar vga -> component ook naar bijvoorbeeld:
http://www.usb-ware.com/usb-2-vga-dvi-hdmi-adapter.htm

Ik heb zelfs zitten kijken naar externe videokaarten verschillende hubjes en andere converters maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Misschien handig om te melden exact wat op dat scherm getoond moet worden :o

Als het gaat om powerpoint presentaties of films kun je prima toe met een USB videokaart. Als het gaat om dingen waar 3D performance relevant is, dan is dat geen optie en zul je het van de VGA af moeten leiden, al zal dat meer kosten en kwaliteitsverlies opleveren.

Als je hulp wilt moet je ons ook helpen. Dat doe je niet door oeverloze niet-relevante specs te copy/pasten, dat doe je door volledige relevante info te geven, waarbij wat jij exact wilt gaan doen altijd het belangrijkst is.

Denk ook even aan dingen als welke resolutie gewenst is, of er up/downscaling moet gebeuren en zo ja waar, en welk OS je draait.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Oké even voor de duidelijkheid,

Ik begrijp dat analoog signaal omzetten naar digitaal een moeilijk en redelijk kostbaar verhaal is. Ik wil de tv graag gebruiken als een gewoon beeldscherm, beetje filmpje kijken en een beetje internetten. Met mijn huidige verbinding via S-video (5meter) naar scart geeft gewoon te brak beeld op een resolutie van volgens mij 1280x800 (weet niet zeker, aangezien de apparaten thuis staan). Video heeft nog een redelijke weergave maar tekst en bijvoorbeeld bureaublad zien er niet uit. 3D en games zijn niet zo heel erg relevant aangezien mijn videokaart daar toch niet echt geschikt voor is. Ik had gehoopt dat dmv verloopjes ik misschien toch een beter beeld zou kunnen krijgen als met S-Video verbinding

Overigens draai ik windows 7 ultimate.

Dus mijn vraag, wat kan ik doen om toch een acceptabel beeld te krijgen en zou bijvoorbeeld vga -> component al niet de een verbetering zijn?

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
s-video wordt gebruikt om een video signaal in bv PAL te versturen. PAL is (gecorrigeerd door dion_b) 576i. Als je de VGA om kan zetten naar HDMI dan zal je hoogst waarschijnlijk beter beeld krijgen (zoals de 720p die je zelf al gevonden had). Doordat de resolutie van SDTV zo laag is zal tekst er altijd slecht uitzien. Op HD ready (720p dus) is het wel leesbaar over het algemeen.

Om vga naar component om te zetten heb je meestal ook een actieve converter nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Aragnut op 13-11-2009 10:02 . Reden: component verhaal toegevoegd ja ja, getallen gehutseld ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PAL is 576i, 480p is euh... 480p (sterker nog, 480p is eigenlijk gewoon de aloude VGA standaard). 480i is trouwens NTSC.

Maar idd, S-Video is ongeacht wat je op je PC hebt ingesteld gewoon 720x576 op 50Hz interlaced (dus eigelijk 25Hz als je het hele beeld bekijkt).

Als je goed beeld wilt moet je de native resolutie van dat scherm gaan gebruiken, wat zo te zien 1366x768 is. Daarvoor heb je dus ofwel DVI/HDMI nodig, danwel component. Voor component moet je simpelweg onderzoeken of je laptop wel component kan leveren. Check daarvoor de manual. Anders zit er weinig anders op dan een externe USB VGA kopen met DVI of HDMI uitgang (wat trouwens goedkoper kan zijn dan een goede component kabel).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1