Toon posts:

Van Internetdeling de NAT open zetten via WRT320n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik kom niet uit het volgende:
Ik heb een Xbox 360 aangesloten die verbonden staat met het internet via mijn Imac.
Dit heb ik gedaan door internet deling aan te zetten en vervolgens in Netwerk settings van mijn Xbox het Ip adres aangemaakt genaamd 192.168.2.2 (vond ik in een tutorial..) + brige + dns etc.
Nu kreeg ik alleen te maken met het feit dat de NAT moderated was en dat deze open moest.

Dus log ik in ga naar DMZ en wil de Destination naar 192.168.2.2 zetten.
Helaas geeft de routersetup mij alleen de gelegenheid om het laatste cijfer te veranderen (die dus 192.168.1.* is)

Ik heb zelf nog geprobeerd om gewoon een ander ip adres in mijn network settings te zetten die wel eindigt op 1.* maar dan kan die helemaal geen verbinding meer maken met het netwerk..

heeft mischien iemand hier een handige oplossing voor?

Erwin

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verkeerde tutorial?

je router heeft als subnet mask blijkbaar 192.168.1.* dus je xbox moet ook in dat subnet een adress krijgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Waarom wil je gebruik maken van de DMZ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens dat dat de problemen verhielp :)

Ik heb het voor elkaar gekregen om inderdaad een ip adres toe te wijzen genaamd 192.168.1.110
Helaas kan die nu geen verbinding meer maken met het internet (wel met het netwerk)
Dus ligt wss. nog ergens een fout in de Gateway/Dns/Router instelling :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:03:
Ik las ergens dat dat de problemen verhielp :)

Ik heb het voor elkaar gekregen om inderdaad een ip adres toe te wijzen genaamd 192.168.1.110
Helaas kan die nu geen verbinding meer maken met het internet (wel met het netwerk)
Dus ligt wss. nog ergens een fout in de Gateway/Dns/Router instelling :(
Gateway moet het ip van je router zijn (50% kans dat die 192.168.1.1) zijn, en dns ook, of dns het ip wat je isp opgeeft.

DMZ is net zoiets als ALLE poorten forwarden. Dus als je niet weet welke poorten zet je alles open. (is dus niet helemaal veilig omdat heel internet dan toegang heeft tot je xbox, normaal kan men daar niks mee, maar ideaal is het niet.)

/eDIT @BELOW Het is wel "net zoiets". Je geeft zelf al een uitzondering, en er zijn nog een aantal regels over het algemeen waardoor bepaalde poorten/protocollen toch niet op de DMZ host zouden aankomen. Voor topic starter niet relevant gelukkig.

[ Voor 30% gewijzigd door leuk_he op 11-11-2009 23:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

leuk_he schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:33:
[...]

DMZ is net zoiets als ALLE poorten forwarden.
Niet 'net zoiets', dat is het gewoon. :) Alle poorten die niet geforward zijn via de router gui worden naar de pc in het DMZ gestuurd. Met andere woorden, alles wat in het DMZ staat is (op de geforwarde poorten na) volledig toegankelijk vanaf het internet.

Vanzelfsprekend is het veiliger om even de correcte poorten te zoeken en alleen die te forwarden. Hartstikke handig zo'n DMZ, maar zo onveilig als de pest. Niet gebruiken dus.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DMZ doet zoiets als het volgende op WAN IN.

source any
destination lan-subnet
protocol any
to DMZ ip.

Als een na laatste rule (voor een algemene drop)

[ Voor 19% gewijzigd door analog_ op 11-11-2009 23:39 ]

Pagina: 1