Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SMTP server's worden geblokeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben beetje aan het rommelen met mijn mail en nu ontvang ik alles wel goed maar het verzenden gaat lastig. Thuis gebruik ik de mailserver van KPN (mail.kpnmail.nl) maar op mijn iPhone is dat lastig. Als ik uit huis ga dan moet ik het via de T-Mobile smtp server doen maar las ik op WiFi zit moet het dus weer via KPN. Eigenlijk wil ik dit gezeur helemaal niet en ook met mijn laptop wil ik gewoon op elk WiFi netwerk mijn mail kunnen versturen.

Voorheen heb ik gebruik gemaakt van GMail, was eigenlijk top maar GMail verstuurd vaak als naam@domeinnaam.nl en dan daarachter on behave of username@gmail.com. Dat moet ik eigenlijk echt niet hebben.

Ik vraag me dus af of er een goed alternatief is en of jullie mij hiermee kunnen helpen. De smtp server bij mijn hosting wordt overigens ook geblokkeerd.

Verwijderd

Als iedereen op een vrije manier email kon versturen was spam natuurlijk heel snel niet meer onder controle te houden. Je hebt dus bij uitgaande de standaard SMTP van je provider op dat moment nodig. Sommige ISP's laten verzenden via poort 25 gewoon toe, sommige niet. Daar is weinig aan te doen tenzij je via een webmail-interface zou gaan.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je zou ook thuis een eigen mailserver/relay kunnen opzetten.
Deze op een andere poort laten luisteren, en via daar je mail versturen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
@Robinksi, dan moet mijn computer thuis dus altijd aan staan? Is niet echt dé oplossing denk ik. Ik vraag me af waarom Gmail vaak erachter on behave of username@gmail.com stuurt en of er niet een soort gelijke dienst is die dit niet doet. Zal er toch wel zijn?