Brandsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• Jozel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2025
Onlangs heb ik mijn PC tot de fabrieksinstellingen gerestored. dit verliep allemaal vlekkeloos, waarna ik windows 7 vista upgrade heb geinstalleerd. Echter als ik nu een dual layer dvd wil branden op 2.4x speed, werkt dit niet (clonecd/imgburn) beide programma's switchen automatisch naar een hogere snelheid (4x). ik heb geen andere brander, geen andere versie van de programma's, geen ander soort dual layer-dvd's gebruikt dan ik voorheen deed toen alles wel werkte.

weet iemand hoe ik de brandsnelheid weer op 2.4x krijg?

Verwijderd

Waarom wil je per se 2,4x en niet 4x? Als het gewoon werkt op 4 zou ik er niet al te moeilijk over doen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:27:
[...]

Je zal best gelijk hebben, maar een pc moet niet gaan denken dat hij het laatste woord heeft. 8)7 :O 8)
kies dan geen microsoft operating system...

@ts. probeer het eens met cd burner XP (of probeer de firmware van je dvd brander te upgraden)

-_-

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Eerst en vooral een pc kan niet denken. Die rekent gewoon met eentjes en nulletjes....

Verder lijkt het mij logisch dat je pc overschakelt naar de maximale brandsnelheid. Je pc haalt dan het maximale uit je hardware. Heb je een gegronde reden waarom je op 2.4x wilt branden en niet op 4x, of probeer je gewoon het laatste woord te hebben tegen een stuk hardware ;)

Als je toch absoluut je snelheid wilt beperken kan je misschien een ander brandprogramma proberen, bijvoorbeeld nero ofzo. Maar ik zou zeggen als het werkt, laat het zoals het is...

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of probeer nero burning rom, daar kan je de brandsnelheid instellen

Verwijderd

Heeft niets met je hardware te maken, als je imgburn opstart en je doet er 'n DVD in zie je de brandsnelheden staan. Waar bij de ene (zoals Platinum) 4x 8x en 16x staat zal bij de ander (Verbatim, MediaRange) 2/2.4x 4x en 8x staan.
Vandaar dat ook vaak Verbatim wordt geadviseerd omdat, behalve de kwaliteit enz, je deze wel op 2 of 2.4x kan branden.

Vraag me niet hoe ze dit doen. Dus gewoon andere DVD's gebruiken.

PS, merken switchen soms van fabriek dus ogenschijnlijk lijkt er niets veranderd te zijn echter kan je dit zien aan de signature.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 12:45 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik fik al jaren gewoon op max snelheid, met zo'n beetje alle merken dvd's en cd's die er te krijgen zijn en ze doen het nog allemaal. Ook de cd's die ik gebruik om live mee te draaien op feesten, nog nooit problemen met onbetrouwbare cd's gehad. De branders en media zijn er tegenwoordig gewoon op gemaakt en moeten het gewoon probleemloos doen.
Alleen sommige van de echt oude cd's van 10 jaar geleden beginnen nu cd-rot te vertonen, maar dat heeft verder niets met de brandsnelheid te maken.

Ik zou gewoon testen op standaard speed en als dat werkt waarom zou je het dan willen veranderen?

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Jozel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2025
Wouter.S schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:33:
Heb je een gegronde reden waarom je op 2.4x wilt branden en niet op 4x, of probeer je gewoon het laatste woord te hebben tegen een stuk hardware ;)
op een hogere snelheid als 2.4x kan het medium ze niet afspelen, hij doet dan gewoon niets, verder wil ik het laaste woord hebben tegen een stuk hardware, zeker als deze het eerst wel kan en het nu verrekt! :S
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:41:
, merken switchen soms van fabriek dus ogenschijnlijk lijkt er niets veranderd te zijn echter kan je dit zien aan de signature.
Zoals gezegd, het is dezelfde brander, dezelfde dvd's (hetzelfde doosje zelfs nog) alleen opeens zet hij de brandsnelheid hoger als dat ik vraag.

Ik heb het ook nog eens getest op een andere pc met een andere brander (zelfde dvd's) en daar sprong de dvd brand snelheid van de ingestelde 2.4x naar 2.5x, met helaas hetzelfde effect (ze doen het niet).

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Zoals gezegd, het is dezelfde brander, dezelfde dvd's (hetzelfde doosje zelfs nog) alleen opeens zet hij de brandsnelheid hoger als dat ik vraag.

Ik heb het ook nog eens getest op een andere pc met een andere brander (zelfde dvd's) en daar sprong de dvd brand snelheid van de ingestelde 2.4x naar 2.5x, met helaas hetzelfde effect (ze doen het niet).
Het enige wat de veranderd is, is het besturingssysteem. Nu draai je dus windows 7 als ik de TS goed begrepen heb. Waarschijnlijk heeft de installatie van windows 7 er ook voor gezorgd dat de drivers van je brander een update hebben gekregen. Misschien is het hiermee dat bepaalde instellingen veranderd zijn.

Heb je al geprobeerd te branden met een ander programma?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Verwijderd

Jozel schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:26:
[...] op een hogere snelheid als 2.4x kan het medium ze niet afspelen, hij doet dan gewoon niets, verder wil ik het laaste woord hebben tegen een stuk hardware, zeker als deze het eerst wel kan en het nu verrekt! :S

[...]

Bekend verhaal, het zal eerder 'n hikje zijn van W7, hier doet imgburn gewoon wat ik wil met de standaard instellingen en spelen ze allemaal gewoon af. Wat voor merk brander heb je ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat de snelheid van branden bepaald is je brander, daar zit firmware in, daar bevind zich een lijstje met media codes, hier staat een lijst naast met snelheden die mogelijk zijn per media code. Met cdspeed kun je dit uitlezen welke media code het is.

Media code is uit de fabriek waar deze gemaakt wordt, dus meerdere fabrikanten(welke op het doosje staan) kopen in dezelfde fabriek in.

Welke dvd's in een spindel/doos zitten moet je kontroleren aan de hand van de media code, cpspeed in nero laat dit zien. Dus nooit zeggen dat alle dvd's in dezelfde spindel dezelfde dvd's zijn, hoeft dus niet. Wat je van buiten op de dvd ziet staan zegt niks.

Indien je meer wilt leren, en bijv wilt kontroleren of je gebrande dvd's goed zijn. Ga naar www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar vind je een beschrijving hoe je dit kunt doen.

[ Voor 32% gewijzigd door jan99999 op 11-11-2009 17:29 ]

Pagina: 1