Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

remote specificaties

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje waar ik niet zo snel uitkom, hopelijk iemand van jullie die dit weet.
Hoe kan ik een van PC waar ik niet fysiek bij kan de specificaties zien?

Deze PC hangt in een Server 2003 netwerk, valt niet over te nemen met MSTSC of remote desktop.
Ik kan hem vinden in de AD, maar hierbij zie ik enkel het OS.
Het OS van deze PC is win2k

Op google kon ik hierover niet zo snel een antwoord vinden, en mijn collega's zijn tijdelijk niet beschikbaar.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
heb je wel een Domain administrator of een local administrator die admin rechten heeft op de lokale machine,
zoja zijn er verschillende ( ik zal even opzoeken welke ik gebruikte ) tools om daarnee alle spec's van alle pc's in een AD te bekijken.
alleen heb je wel admin rechten nodig op de werkstations

Verwijderd

Topicstarter
_trickster_ schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:55:
heb je wel een Domain administrator of een local administrator die admin rechten heeft op de lokale machine,
zoja zijn er verschillende ( ik zal even opzoeken welke ik gebruikte ) tools om daarnee alle spec's van alle pc's in een AD te bekijken.
alleen heb je wel admin rechten nodig op de werkstations
ik ben administrator, zowel via 't netwerk als lokaal.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
De computer stuurt niet al zijn specificaties mee, ik denk dat het heel lastig wordt (als het al mogelijk is) om zonder fysieke of netwerk toegang de specificaties te achterhalen.

Als jij rechten hebt op de locale pc zal het wel werken, of als netwerkadministrator misschien ook.

[ Voor 22% gewijzigd door jbdeiman op 11-11-2009 11:00 ]

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
je hebt verschillende audit programma's,
de meeste heb je ook een kleine client nodig op de remote pc'tjes ( die standaard met een MSI package komen ) voor installatie via AD, dit soort programma's kan je vinden met http://www.google.nl/sear...mote+audit&meta=&aq=f&oq= dit soort progamma's hebben ook dan de mogelijkheid om hardware + software te loggen.

ik zal nog even opzoek gaan naar software wie ik eerder ook had, waarbij je niks op de clients hoeft te instaleren.
maar mischien kan je hier, met een eventuele trail versie al een eind komen.

Edit:
Volgensmij heb je bij dit software pakket de mogelijkheid om remote gegevens uit te lezen, met de optie of je een client op de pc wilt instaleren ( o.a ook software info ) of alleen op remote wil uitlezen zonder client
http://www.softinventive..../total-network-inventory/
op de site staat dit namelijk ook
It is agent free
Total Network Inventory is able to scan remote PCs and retrieve all essential information without the need to install any client software on them.
succes ermee

[ Voor 31% gewijzigd door _trickster_ op 11-11-2009 11:12 ]

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Een eenvoudige manier is met Psinfo
Kan je via CMD specs + geinstalleerde software op de remote PC opvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Attixx op 11-11-2009 11:19 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb het idee dat je zelf niets gedaan hebt voordat je dit topic plaatste; iets wat niet gewaardeerd wordt op GoT. Ik stel dan ook voor dat je Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens doorleest en in het vervolg even laat weten wat je al geprobeerd hebt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.