Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326295

Topicstarter
Hallo,

als nitwit op electronica gebied ben ik op zoek naar een LCD-TV waarop Powerpoint presentaties kunnen worden afgespeeld.
Ik weet ondertussen dat het via DVD kan, maar heb begrepen dat LCD-TV's met een ingebouwde DVD-speler (het is voor in een wachtkamer, waar niet veel plaats is) een maximale diagonaal hebben van ca 65 cm. Wij zoeken iets rond de 80 cm.
Nu heb ik gezien dat er tegenwoordig ook veel tv's zijn met een usb-aansluiting. Ik denk zelf dat een tv niet zomaar een powerpoint zal afspelen (?), maar misschien lukt dit wel als de powerpoint wordt omgezet naar jpg?

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat zou een goede keuze LCD-TV zijn? Deze is dus niet bedoeld voor het kijken van televisie of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik weet uit ervaring dat de meeste moderne TV's met een USB aansluiting dit kunnen. Zelf heb ik een Samsung (6 serie) die perfect JPG bestanden kan tonen.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 21:41
De meeste tv's die USB aansluiting hebben kunnen "gewoon" een mapje met foto's afspelen als een presentatie. Je hebt ook tv's met een geheugenkaart lezertje die dit ook kunnen vanaf de geheugenkaart. Ik heb ervaring met een paar varianten hiervan, maar ik merk met enige regelmaat dat die lezertjes niet heel goed zijn.

Zowel van USB als van een geheugenkaartje is de leessnelheid niet optimaal, probeer hier op te letten en indien mogelijk eerst te testen met een geheugenkaartje/ usb stickje.

Een groot aantal tv-fabrikanten plaatsen de mogelijkheid er wel in, maar gebruiken wel oudere/ langzamere (dus goedkopere) technieken voor deze aansluitingen. Hierdoor worden foto's (ik heb 't getest met foto's uit een EOS 400D, á ong. 3 Mb per foto) niet helemaal lekker weergegeven. Ook de JPG decoder is bij sommige tv's niet helemaal lekker, waardoor je slechte kwaliteit foto's lijkt te hebben, terwijl deze echt wel goed zijn.

Mijn advies:
neem een usb-stick en geheugenkaartje mee en ga gewoon proberen in de winkel. Vraag wel eerst of het mag, soms doen ze daar wel moeilijk over. Zet er maar ongeveer 4 a 5 foto's op, om meteen te testen of er wel een "herhaal" of "loop" optie inzit, zodat de presentatie als oneindige lus door blijft lopen.

Indien mogelijk, koop een tv plus goedkope dvd speler en brand je presentatie als film op een dvd. Laat deze steeds herhalend / doorlopend afspelen. Evt een kabel door de muur zodat je klanten het niet merken.