Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe bestanden kopieren uit een corrupte .img bestand?

Pagina: 1
Acties:

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11
Ik heb een image kunnen maken van een 8GB USB stick dat een gebroken filesystem heeft. Windows komt steeds met de vraag of het geformateerd moet worden zodra de USB-stick wordt aangesloten.
Als ik de image dat ik heb gemaakt van de USB-stick wilt mounten in daemon geeft het aan dat het inderdaad corrupt is en kan de image niet gebruiken.
Op de stick staan een paar bestanden wat erg belangrijk zijn. :(

Wat ik nu wilde weten is , is er een mogelijkheid (software) om in de iso te kunnen kijken/verkennen om als nog de belangrijke bestanden eruit te kunnen kopieren/recoveren?
Ik had al aardig wat gegoogled, maar vind niks wat er op lijkt.

Ik heb de de USB image tool 1.52 gebruikt om de image te kunnen maken.

Verwijderd

Kun je je USB stick ook niet met een desktop versie van linux uitlezen?

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:38:
Kun je je USB stick ook niet met een desktop versie van linux uitlezen?
Ik heb helaas geen Linux werkomgeving bij de hand, ook geen mogelijkheid om in een virtueel omgevening iets op te zetten. (kantoor PC's)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer de image eens uit te pakken met winrar. Bij sommige images lukt dat prima heb echter geen idee welk soort jouw programma gebruikt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Je kunt Ubuntu met Virtualbox draaien of op cd-tje branden en 'Live' draaien op je pc zonder installatie.
Maar ik geef het weinig kans dat je hem met Linux wel kan openen, beschadigd is beschadigd. Misschien zijn er wel handigere tools in Linux, weinig ervaring mee.
En tja.. backups maken he, volgende keer dan.

[ Voor 8% gewijzigd door !null op 11-11-2009 10:47 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
kan je je usbstick niet gebruiken om dan bijvoorbeeld met GetDataBack je data te recoveren,
geen idee of dat ook met met Flashbased geheugen.
ik had wel ooit een hdd die begon te zeuren of ik hem wou formateren bij het mounten, omdat hij ook beschadigd was, ik had hem niet gemount ( geen driveletter gegeven ) en daarna met Getdataback wel de meeste data gerecoverd.

trouwens mischien heel erg kort door de bocht,
maar heb je de usb-stick ook in andere poorten / machines geprobeerd ?
ik heb ook regelmatig dat 1 of meerdere porten een usb-stick als damaged aangeeft, terwijl een ander pc'tje of laptopje hem zonder problemen uit leest.

[ Voor 27% gewijzigd door _trickster_ op 11-11-2009 11:00 . Reden: aanvulling ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Kan je niet met chkdsk /f driveletter: controleren waar die beschadigde sectoren zijn en deze laten "repareren" of deze laten verplaatsen? Op een gewone HDD moet dat wel werken, maar op een stickje weet ik niet.

MS heeft iig in de chkdsk een methode zitten die ervoor zorgt dat de beschadigde sectoren niet meer gebruikt worden. Echter bij een HDD is het dan wel zo dat je beste een nieuwe kan halen, want als het ergens begint te beschadigen, dan gaat het snel erger worden.
Pagina: 1