[2003 TS] Printer eigenschappen foutmelding*

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:31
Hallo,

Heb een probleem bij een klant. Als administrator hebben we een Oki B4545 geinstalleerd en gedeeld.
Deze is bij alle gebruikers al een keer toegevoegd en geinstalleerd. Echter als ik bij de eigenschappen van de printers ga kijken bij elke gebruiker, krijg ik een foutmelding.

Afbeelding
Dit is dus bij elke printer en bij elke gebruiker, alleen als je inlogd als administrator werkt alles perfect.

Op google en het forum al gezocht naar de foutmelding, 0x7c93d7ea maar hier nergens een oplossing. Melding komt na mijn weten nooit voor.

Klant heeft trouwens Server 2003

Jullie suggesties? Heeft altijd prima gewerkt, totdat een gebruiker de B4545 heeft verwijderd uit zijn profiel.

[ Voor 27% gewijzigd door G.Scholtens op 11-11-2009 09:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Type de foutmelding gewoon even over, ten eerste paste je nu een niet werkende URL en ten tweede is een foutmelding in een plaatje heel slecht doorzoekbaar voor andere die hetzelfde probleem hebben (gehad, en misschien wel jouw oplossing :) ) :)

• G.Scholtens
elevator schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:27:
Type de foutmelding gewoon even over, ten eerste paste je nu een niet werkende URL en ten tweede is een foutmelding in een plaatje heel slecht doorzoekbaar voor andere die hetzelfde probleem hebben (gehad, en misschien wel jouw oplossing :) ) :)
Foutmelding is vrijwel nooit gelijk, maar het gedeelte wat dus elke keer hetzelfde is:

De instructie op 0x7C93D7EA verwijst naar een locatie op geheugen .......

• elevator
  • Niet online

elevator

Log eens op een PC in met een schoon profiel (bv. jouw user account op een PC waar je nog nooit hebt ingelogged), ik gok dat het een corrupte Devmode struct is (ergens in HKCU) :)

• G.Scholtens
Oke heb nu net een nieuwe profiel aangemaakt op de server, en als ik daarmee inlog zijn er er geen problemen.

Heb netjes alle printers direct geinstalleerd staan en kan bij de eigenschappen. Dus probleem ligt inderdaad aan de profielen.

Maar nu de vraag hoe kan dit gebeuren, en is het zo op te lossen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom log je in hemelsnaam in op een server om een clientprobleem te testen, ik zei toch ook 'PC'?

Test nu eerst even op een PC waar het probleem zich al op voordeed, en als dat het probleem is, doe dan eens het volgende (na een goede backup gemaakt te hebben enzo):
  • Stop de spooler
  • Gooi in de registry de volgende keeys leeg
    • "HKEY_CURRENT_USER\Printers\DevModePerUser"
    • "HKEY_CURRENT_USER\Printers\DevModes2"
    • "HKEY_CURRENT_USER\Printers\Settings"
  • Start je spooler
En laat uiteraard even weten of het dit oplost :)

• G.Scholtens
Waarom ik inlog op een server? Omdat hier het probleem zicht voordoet. gebruikers die inloggen op de server (domein) die hebben het probleem nu juist. Daarom heb ik net een nieuw profiel aangemaakt en die heeft dus geen problemen.

Kan ik bovenstaande dan alsnog doen?

* Heb je methode geprobeerd bij een user. Printspooler stoppen, in het register de waardes verwijderd en spooler weer gestart. Maar helpt niks.

[ Voor 21% gewijzigd door G.Scholtens op 11-11-2009 10:12 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:21
Heb je behalve de 2003 drivers ook nog andere drivers beschikbaar gesteld voor de client machines? Misschein dat de properties bepaalde zaken gebruiken van de Oki drivers die nu niet werken omdat er gebruik geprobeerd te maken van 2003 drivers.

• G.Scholtens
Nee geen andere drivers geinstalleerd, misschien ook wel handig om erbij te vermelden.

Cleints loggen via hun lokale pc in. Dan via rdp loggen ze in op de server met hun eigen profiel.
En als ze dan bij de eigenschappen van de printer gaan kijken krijgen ze de melding.

Dus alles gaat ook via de terminal server. Clients werken niet lokaal.

• eRRoR.InSiDe
Hebben ze wel genoeg rechten?

• G.Scholtens
Ja ze moeten alle rechten hebben, rechten kwesties is niks aan veranderd.
Het is ook echt bij alle printers zo, dus niet alleen bij de B4545. Zelfs bij pdf printers etc krijg ik deze melding.

• eRRoR.InSiDe
En je hebt niet toevallig je geheugen veranderd op de server? Of een patch geinstalleerd? Nergens errors?

• G.Scholtens
Nee helemaal niks, kan nog eens het log bekijken en de meldingen posten. Maar voor zover ik zag nisk bijzonderd.

Nee geen patch geinstalleerd of geheugen gewijzigd.

• G.Scholtens
Deze meldingen zie ik wel onder logboeken van systeem:

Het stuurprogramma OKI C5550 MFP(PCL) voor de printer OKI C5550 MFP(PCL) is onbekend. Neem contact met de systeembeheerder op om het stuurprogramma te installeren voordat u zich opnieuw aanmeldt.

Maar dit is niet van alle printers.

Ook ben ik deze melding een keer tegen gekomen van vandaag:
Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject.......................

• eRRoR.InSiDe
Printer sharing rol al eens opnieuw geinstalleerd? Een scan van de systeem bestanden om te controleren of er niet iets mis is. Want als je het bij alle printers hebt lijkt het dat er bv. een dll corrupt is of iets dergelijks.

• G.Scholtens
Heb gisteren al sfc/scannow uitgevoerd, en heeft wel bestanden hersteld. Maar zoals je in een eerder topic kan lezen "RDP melding" moet dit elke week gebeuren bij de klant.

Bedoel je met die printer sharing rol, gewoon bij je lan verbinding. Bestands en printerindeling voor microsoft netwerken?

[ Voor 19% gewijzigd door G.Scholtens op 11-11-2009 13:56 ]

• eRRoR.InSiDe
Als je elke week een system file scan moet doen lijkt me er sowieso iets niet helemaal goed. En ik zoek niet na welke topics jij allemaal hebt geopend en of dat betrekking heeft hierop. Ik probeer ideeen aan te dragen, meer niet...

De printer sharing rol, alhoewel ik betwijfel of dit gaat helpen. Lijtk mij beter uit te zoeken waarom er elke week een scan gedaan moet worden.

• G.Scholtens
Je natuurlijk snap ik dat je niet al mijn topics gaat opzoeken.

Enige tijd geleden is bij de klant de hdd gechrasht, gelukkig bijna alles nog kunnen herstellen en vervolgens een systeem herstel gedaan met de installatie cd. Server moet eigenlijks nog helemaal opnieuw geinstalleerd worden. Volgende week gaan we pas naar de klant om het een en ander te bespreken.

Maar het heeft altijd nog goed gewerkt na die tijd, totdat iemand zo handig was om een printer te verwijderen van de server.

• eRRoR.InSiDe
En de drivers van de verwijderde printer installeren in de driver deposit? Misschien helpt dat...

• G.Scholtens
Printer is gewoon goed geinstalleerd bij de gebruiker Administrator, en staat gedeeld (is opgenomen in active dir). Als ik printer verwijder en opnieuw toevoeg bij de gebruiker, precies het zelfde probleem.

Heb zelf echt geen idee meer waar dit aan kan liggen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je gebriukers werken dus via terminal services, dat is nogal een belangrijk punt wat je vergeten was te vermelden :)

Als je inlogged op de server met een 'schoon' profiel, doe je dat dan op dezelfde manier als dat je gebruikers dat doen? (dus ook via terminal server)? Hoe connect je de printer in de terminal services sessie, is dat met redirected printers of juist niet?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Uit eigen ervaring verwacht ik dat het in de printerdrivers zit, verwijderen en opnieuw toevoegen van de driver via Start, Settings, Printers and Faxes, Server Properties en dan het tabje drivers (Op alle Terminal Servers)

Zo niet, dan zou je kunnen meekijken via Procmon wat er precies fout gaat tijdens het toevoegen bij een gebruiker...

https://powershellisfun.com

• elevator
  • Niet online

elevator

Nou, aangezien het op user niveau mis lijkt te gaan (nieuw profiel = geen probleem) lijkt het me eerder dat je het in de settings moet gaan zoeken.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

elevator schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:45:
Nou, aangezien het op user niveau mis lijkt te gaan (nieuw profiel = geen probleem) lijkt het me eerder dat je het in de settings moet gaan zoeken.
Stukje uit een van de eerste posts gemist :( Heeft de TS geen drivers geupdate waardoor de gebruikers die hem eerder wel konden gebruiken in de problemen zijn gekomen en nieuwe gebruikers (die dus geen resten van een oude driver hebben) de printer wel kunnen gebruiken?

• eRRoR.InSiDe
Het is gebeurt na het verwidjeren van een printer. Dus het zou goed kunnen dat het in de drivers zit. Maar dat is al geprobeerd als het goed is?

• G.Scholtens
Kan het natuurlijk nogmaals naar de drivers kijken. maar wat is dan het beste om te doen. Gewoon inloggen als administrator en dan printers verwijderen en opnieuw toevoegen?

Misschien dat het wel werkt hoor, maar dan vind ik het vreemd dat zelfs printers als Office document writer of XPS Document writer, NovaPDFprinter etc. allemaal dezelfde melding geven. Het zijn niet alleen de Oki printers.

Met de profielen is niks gebeurt verder, zal een zien met die procmon tool.

*EDIT*
Kan niks vinden over de drivers op alle terminal service, zie afbeelding

[ Voor 13% gewijzigd door G.Scholtens op 12-11-2009 08:54 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Lijkt toch een (registry/file ?) rechtenkwestie; die explorer foutmelding heeft het over geheugen dat niet gelezen kan worden, meestal komt dat doordat er dan een reference/pointer niet gevuld is, terwijl de applicatie denkt dat het wel zo is (impliceert beroerde foutafhandeling).

Zou dus in de praktijk kunnen zijn dat er een configuratie-sleutel 'geopend' wordt waar je als TS gebruiker geen rechten op hebt. Ik zou gaan troubleshooten met SysInternals ProcMon/FileMon/RegMon; gewoon die tools starten (wel als admin) en dan de foutmelding forceren ...

PS: Als het met een schoon/nieuw profiel wel werkt, zou je zo'n SysInternals sessie eens op een werkend en een kapot profiel moeten uitvoeren en dan vergelijken; de verschillen zouden de oorzaak wel moeten pinpointen ...

[ Voor 16% gewijzigd door SKiLLa op 12-11-2009 09:09 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• G.Scholtens
Ben op dit moment de register machtigingen aan het aanpassen. De user die ik gisteren had aangemaakt had admin rechten en die werkte dus zonder problemen.

Houd jullie op de hoogte

• G.Scholtens
Nadat ik iedereen volledige rechten heb gegeven voor het register in regedit. En dan weer inlog met een gebruiker, krijgen we alleen een blauw scherm na het inloggen. Of het duurt super lang, of der is iets mis.

Zal eerst de backup van het register terug zetten.

• eRRoR.InSiDe
Heb je de drivers bekeken die in de driver pool zitten zoals Fred_Perry hierboven heeft aangegeven?

• G.Scholtens
eRRoR.InSiDe schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:48:
Heb je de drivers bekeken die in de driver pool zitten zoals Fred_Perry hierboven heeft aangegeven?
Niet dat ik weet, hoe kan ik dat het beste zien?

Register backup terug gezet, maar zodra ik inlog als gebruik nog steeds blanco scherm.

• elevator
  • Niet online

elevator

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:02:
Nadat ik iedereen volledige rechten heb gegeven voor het register in regedit
Ken je die grote waarschuwing die bij elk MS artikel staat als het over het aanpassen van het register gaat? Dat is omdat je niet moet prutsen in het register.

"Iedereen volle rechten" geven is zo ongeveer de stomste fout die je kan maken, naast dat het ontzettend onnodig is om rechten te geven op die manier is het ook nog eens een risico dat je server helemaal niet meer boot, niemand meer in kan loggen of iets anders.

• eRRoR.InSiDe
Wat je natuurlijk ook kan doen is de profielen van de gebruikers weggooien zodat ze allemaal een nieuw profiel krijgen. Ben je gelijk overal van af.

Hint: je kan de profiel mappen ook ergens anders naartoe kopieren zodat je er nog wel missende bestanden uit kan halen.

• G.Scholtens
Maar hoe los ik het nu op? Na mijn weten heb ik de rechten nu weer goed gezet zoals het was, maar niemand kan meer goed inloggen.

• elevator
  • Niet online

elevator

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:05:
Maar hoe los ik het nu op? Na mijn weten heb ik de rechten nu weer goed gezet zoals het was, maar niemand kan meer goed inloggen.
Pak je tapes maar :)

• G.Scholtens
Geen backup van deze server, zal eens kijken of ik nieuw profiel kan aanmaken voor de gebruikers. Is toch ook zo klaar lijkt mij.

Weer werkende gekregen, iedereen is nu admin. Maar het werkt wel haha.

Met welke register group zou dit te maken kunnen hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door G.Scholtens op 12-11-2009 12:53 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Sorry hoor, maar ik zou je echt willen adviseren deze opdracht bij iemand anders (een collega?) neer te leggen - je hebt ondertussen heel de omgeving vernaggeld als ik je eigen verhalen moet geloven en ik zie het ook niet zo snel weer goedkomen aangezien je niet eens een backup maakt voor je een mass-wijziging aan de registry doet?

Ik hoop in ieder geval dat je deze uren niet factureert aan je klant..

• G.Scholtens
Kan het aan niemand vragen verder. Had wel netjes een backup van het register gemaakt maar dit maakt niks uit.
Zodra ik de user een admin template geef bij gebruikers beheer. Dan is alles goed met inloggen, maar anders niet.

Klant krijgt wel een factuur voor alles, wij kunne er ook niks aan doen dat het systeem niet werkt.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:13:
Kan het aan niemand vragen verder. Had wel netjes een backup van het register gemaakt maar dit maakt niks uit.
Zodra ik de user een admin template geef bij gebruikers beheer. Dan is alles goed met inloggen, maar anders niet.

Klant krijgt wel een factuur voor alles, wij kunne er ook niks aan doen dat het systeem niet werkt.
Denk dat dit niet de gewenste werkbare situatie is, gebruikers moeten niet in admin groepen zitten! Gebruikers eruit halen, printdriver verwijderen en opnieuw toevoegen op elke server zodat overal dezelfde versie op staat geinstalleerd, als gebruiker inloggen en kijken of je de printer kan toevoegen. Zo niet, profile van gebruiker verwijderen en nogmaals proberen. Werkt het dan wel, dit bij alle gebruikers doen en verder gaan met die situatie en updaten van drivers testen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe bedoel je, dit maakt niets uit? Heb je al geprobeerd die backup terug te zetten dan?

En wat heb je exact gedaan als je zegt dat je alle gebruikers alle rechten op het register hebt gegeven, heb je zoals ik vermoed in regedit op de HKEY_LOCAL_MACHINE hive permissies gepakt en vervolgens "Everyone" het "Full Control" recht gegeven, of wat heb je exact gedaan?
Wel als jij fucked up natuurlijk :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

:X Je maakt het nog iets verder stuk dan het al is, vervolgens kun je er niets aan doen dat het niet meer werkt? :X

Als je voor ons zou werken, dan kreeg je een factuur ipv dat je er 1 mocht sturen..... 8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• G.Scholtens
Tuurlijk als het aan mij lag, kregen ze hem niet. Maar problemen waren er al voordat ik begon.

Ben nu bezig met het terug zetten van de backup. Bedankt zover.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:26:
Maar problemen waren er al voordat ik begon.
Met een printerdriver toch? Niet het probleem dat ze niet meer in konden loggen tenzij ze een admin profiel hebben?

:S :$

• G.Scholtens
Coach4All schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:29:
[...]

Met een printerdriver toch? Niet het probleem dat ze niet meer in konden loggen tenzij ze een admin profiel hebben?

:S :$
Haha ja daar zit wat in, hij is nog bezig met terug lezen. Duurt dik half uur. Laat zo weten hoe het ermee staat.

• G.Scholtens
Backup terug gezet van het register, kan echter nog niet goed inloggen. Persoonlijke instellingen worden geladen, maar dan blanco scherm.

• eRRoR.InSiDe
Geen logboek berichten?

• G.Scholtens
Deze melding zie ik veel:

Windows kan geen filtercontrole op groepsbeleidsobject CN={6B24612A-57F2-422A-8D07-620B26E4D8B4},CN=Policies,CN=System,DC=bangma,DC=local toepassen. Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Bron: UserEnv

• G.Scholtens
Kan ik de bestanden uit C:\Windows\Repair niet via een batch bestand laten terug zetten?

Kan mij voorstellen dat dit ook de nodige problemen verhelpt? Deze link van microsoft lijkt mij wel handig.

Maar kan ik dit ook doen via afstand? Zit namelijk via RDP te werken.

[ Voor 28% gewijzigd door G.Scholtens op 12-11-2009 14:25 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Welke link? En van welke datum zijn die bestanden die je terug wilt zetten? :) En vertel nou gewoon eens wat je nou precies verprutst hebt, dan kan er ook wat gerichter advies gegeven worden :)

[ Voor 42% gewijzigd door elevator op 12-11-2009 14:34 ]

• G.Scholtens
elevator schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:34:
Welke link? En van welke datum zijn die bestanden die je terug wilt zetten? :) En vertel nou gewoon eens wat je nou precies verprutst hebt, dan kan er ook wat gerichter advies gegeven worden :)
Dit is de link

Register moet nu weer goed staan, qua rechten maar zoals ik al zei probleem niet verholpen.

Probleem is ontstaan met de printer problemen. Omdat iemand zei van user zullen wel niet alle rechten hebben, ben ik dus de machtigingen gaan veranderen. En nu kan niemand die een normale user is meer inloggen naar zijn bureaublad. Alleen de gene die admin rechten heeft.

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, die kan je niet uitvoeren terwijl het systeem draait, je zal dus danwel er naar toe moeten of met iets als ILO of DRAC (tool om remote de keyboard/video/mouse over te nemen) moeten werken.
Omdat iemand zei van user zullen wel niet alle rechten hebben, ben ik dus de machtigingen gaan veranderen. En nu kan niemand die een normale user is meer inloggen naar zijn bureaublad. Alleen de gene die admin rechten heeft.
Maar wat heb je *exact* aangepast? Waar heb je geklikt, en wat heb je geselecteerd?

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:40:
[...]

Dit is de link

Register moet nu weer goed staan, qua rechten maar zoals ik al zei probleem niet verholpen.

Probleem is ontstaan met de printer problemen. Omdat iemand zei van user zullen wel niet alle rechten hebben, ben ik dus de machtigingen gaan veranderen. En nu kan niemand die een normale user is meer inloggen naar zijn bureaublad. Alleen de gene die admin rechten heeft.
Die iemand..... toch wel iemand die er "nog meer" verstand van heeft dan jij.... niet een gebruiker die over je schouder meekeek...... toch..... hoop ik voor je....... :$

• G.Scholtens
Was een reactie hier op het forum over die rechten.

Zou een sf/scannow werken?

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:51:
Was een reactie hier op het forum over die rechten.

Zou een sf/scannow werken?
  1. Nee, want het is sfc /scannow
  2. Nee, want sfc = system file check (controleren of er geen systeembestanden corrupt zijn, niets over de rechten)
  3. Zou je er niet eens iemand bij halen met verstand van zaken?
:N

• G.Scholtens
De enige hulp die ik heb zijn jullie en het internet.

Als jullie denken dat het met een systeemherstel klaar is, kan ik beter wel naar de klant toe.
Maar heb zo'n vermoeden dat het ook wel op afstand op te lossen is.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Voordat je al te veel breekt.... je weet dat een server meestal ingericht is met NTFS? De link die jij geeft gaat namelijk uit van FAT32 (met een verwijzing naar de NTFS).

Daar dingen fout doen "maakt meer stuk dan je lief is"......

• G.Scholtens
Wat is het beste wat ik kan doen? Kan wel nieuw profiel aanmaken voor de gebruikers, maar dan moeten ze admin zijn en dat willen ze niet.

in het ntuser.dat bestaan staan toch ook je register instellingen per gebruiker? Deze kan ik alleen niet verwijderen bij iedereen omdat het al in gebruik is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Niemand kan je vertellen wat je moet doen als wij niet exact weten wat je hebt gedaan - vertel dat eerst eens en dan post hier iemand (mits ze het weten) wel de manier om dat terug te draaien, zolang wij moeten gokken wat je exact gedaan hebt kan ook niet meegedacht worden.

• G.Scholtens
Wat ik gedaan heb is al gepost.
Heb een backup gemaakt van het register, toen heb ik iedereen in alle klasses:

HKEY_USERS
HKEY_Machine etc

Daar heb ik iedereen full controll gegeven, dus users / administrators / system en eigenaar.

Toen dat niet bleek te werken heb ik de backup weer terug gezet, maar dat hielp dus niks.
Verder nog niks gedaan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt de backup teruggezet, als je nu de rechten op "HKEY_LOCAL_MACHINE" controleert (die HKEY_USERS is niet super interessant omdat dat je user profielen zijn en die kan je worst case "gewoon" wissen), staan die nu dan gewoon weer normaal als je ze controleert?

• G.Scholtens
Die instellingen staan zoals ze horen.

Maar vind het vreemd dat gebruikers perse lid moeten zijn van domainadministrators om te kunnen aanmelden op het domein.

Hoe kan ik instellen, dat ook domeingebruikers op het domein kunnen aanmelden ivm extern bureaublad.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1. Is iedereen nog wel "Domain User"?
  2. Hebben ze op machines, anders dan de TerminalServer wel "local logon" rechten?
G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:02:
Uhhh, als dat zo zou zijn zou je toch geen problemen hebben?

[ Voor 44% gewijzigd door Coach4All op 12-11-2009 17:14 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:02:
Aangezien je nogal van de screenshots bent, maak eens even een screenshot van die key?
Maar vind het vreemd dat gebruikers perse lid moeten zijn van domainadministrators om te kunnen aanmelden op het domein.
Als je van - een willekeurige gebruiker - het profiel wist via "Properties van My Computer" => Advanced => User profiles (mocht dat niet lukken, herstart even de server, dus niet gewoon via het filesystem gaan wissen :/ ) en daarna inlogged met die user, is het probleem dan ook?
Hoe kan ik instellen, dat ook domeingebruikers op het domein kunnen aanmelden ivm extern bureaublad.
Nou, dat zou het probleem volgens mij niet zien omdat mensen op zich wel mogen aanloggen maar aangezien ze een blauwe achtergrond houden is er iets anders aan de hand.

Controleer ook eens of er nog gekke zaken in je eventlog staan en copy/paste eventuele errors/warnings eens hier? :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wacht ook eens minstens een kwartier na het aanmelden. Het wil wel eens voorkomen dat het lijkt alsof er niets gebeurt maar stiekem staat op de achtergrond een venster open met een vraag die pas na 10 minuten een time-out geeft :) Ik zie bv dat je in de eventlogs meldingen terugvond over GPO's die niet geladen konden worden?

• G.Scholtens
Ben inmiddels zover dat de users ook kunnen inloggen, maar scherm blijft leeg. Processen die op de achtergrond draaien zijn:

taskmgr
userinit.exe
winlogon.exe
crss.exe
rdpclip.exe

hierbij nog een screenshot van local machine rechten

Admin,domeingebruikers en system hebben full control. Rest alleen lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door G.Scholtens op 13-11-2009 11:09 ]

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
Check anders eens met ProcessMonitor wat er allemaal gebeurt. Aangezien je na het wijzigen van de register permissies dit probleem erbij hebt gekregen, en het er ook over hebt dat er geen backup is van je server, vraag ik me af hoe je dan de register permissies hebt teruggezet? Aangezien je de server nou toch al vernacheld hebt, kun je ook nog de register instellingen in het Setup.inf security template (zijn de standaard rechten bij installatie) vergelijken met wat je nu hebt en eventueel terugzetten (via Security Configuration and Analysis).

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• G.Scholtens
Omdat ik van te voren een backup gemaakt heb van het register. Net bovenstaande dingen gedaan maar helpt niks.

• elevator
  • Niet online

elevator

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:49:
taskmgr
userinit.exe
winlogon.exe
crss.exe
rdpclip.exe
Als je op Ctrl+End drukt in je terminal server sessie, krijg je dan wel het CAD-scherm? Zo ja, start handmatig eens Explorer.exe ?

Als je op de nette manier (zoals ik al eerder vroeg) het profiel van een user weggooi, wat gebeurt er dan? Is het probleem bij die user dan weg? :)

• G.Scholtens
Heb het profiel weggegooid, zodra je dan inlogd krijg je wel links boven dat hij alles opnieuw aan het instellen is. Maar daarna blijft het leeg.

Als ik explorer.exe wil openen handmatig, staat hij even 1sec in de proces lijst en vliegt meteen weg.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:56:
Omdat ik van te voren een backup gemaakt heb van het register. Net bovenstaande dingen gedaan maar helpt niks.
Heb je een backup gemaakt door de hele Hive te exporteren naar een .reg file of heb je een backup gemaakt met ntbackup? Als je het naar een .reg file hebt gesaved, dan krijg je niet de rechten terug bij een import...

• G.Scholtens
Heb de hele hive gebackup, althans. Bestand /exporteren - hele reek naar .reg.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:43:
Een ntbackup/system state was handiger geweest qua permissies in de Registry. Maar goed, heb je dit probleem alleen nog bij bestaande gebruikers en niet bij nieuwe gebruikers? De tijd loopt door zeg maar, als nieuwe gebruikers dit probleem niet hebben zou ik de huidige gebruikers een nieuw profiel geven.

• G.Scholtens
Zowel nieuwe als oude gebruikers hebben het.

Gebruikers die alle admin rechten hebben, kunnen gewoon inloggen.
Normale users, kunnen inloggen maar met leeg scherm.

• SteeringWheel
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:43:
Dat slaat dus geen permissies op... Zie eerdere post van mij over setup.inf en Security Configuration And Analysis... Dat is denk ik nu nog je enige redding vwb de registry...
Edit: hier de link http://technet.microsoft..../cc787368%28WS.10%29.aspx. LEES HET GOED DOOR voordat je wat doet!!! Vooral het stukje Applying the entire setup security template is a drastic measure that should be avoided. Instead, use the secedit command-line tool to apply default settings for specific areas. See the Using a command line section of this procedure.

[ Voor 42% gewijzigd door SteeringWheel op 13-11-2009 13:45 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• elevator
  • Niet online

elevator

SteeringWheel schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:40:
Dat slaat dus geen permissies op... Zie eerdere post van mij over setup.inf en Security Configuration And Analysis... Dat is denk ik nu nog je enige redding vwb de registry...
Ik vind het een goede tip inderdaad, maar als je de SetupSecurity.inf template bekijkt (kan je gewoon openen met notepad) dan zie je dat er maar weinig registry SDDL's in gedefinieerd staan, ik gok dus zelf dat hier ook niet alles instaat.

Heb je overigens niet een "normale" backup waarin je toevallig ook je system state meepakt ofzo? :)

• G.Scholtens
Dit doe ik nog maar niet, ze kunnen nu nog werken als admin. Dus als het misgaat moet alles opnieuw ingesteld worden.

Welke register waarde kan ik normaal openen, om mijn profiel te laden. Althans welke rechten moet ik waar toe passen?

• SteeringWheel
elevator schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:57:
Heb je overigens niet een "normale" backup waarin je toevallig ook je system state meepakt ofzo? :)
G.Scholtens schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:15:
Geen backup van deze server, zal eens kijken of ik nieuw profiel kan aanmaken voor de gebruikers. Is toch ook zo klaar lijkt mij.
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:58:
Welke register waarde kan ik normaal openen, om mijn profiel te laden. Althans welke rechten moet ik waar toe passen?
Als iemand dat uit z'n hoofd weet dan zou ik dat knap vinden... Ga dan aan de slag met Google en/of eerdergenoemde ProcesMonitor ed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

G.Scholtens schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:58:
Dit doe ik nog maar niet, ze kunnen nu nog werken als admin. Dus als het misgaat moet alles opnieuw ingesteld worden.
Dat zal sowieso moeten wil je ooit nog ondersteuning willen krijgen.

Met je reACL actie ( 'ik weet niet precies wat ik doen moet dus ik geef gewoon iedereen full Control in zowel registry als filesystem' ) heb je in feite een compleet nieuwe Windows variant in het leven geroepen met allerlei ongewenste en onbedoelde neveneffecten - zoals je al merkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1