Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers

Recent heb ik Windows Server 2003 R2 Standard geïnstalleerd. Deze werkte zoals het moet.
Omdat er op de behuizing van de PC ook een Windows 2000 Professional-licentie plakte, heb ik die dan ook geïnstalleerd. Beiden zijn 32-bit, draaien op een Dell OptiPlex GX240 met een P4 @ 1.8GhZ en 384mb RAM.

Ik was vergeten dat je altijd de oudere Windows-versie als eerste moet installeren en pas daarna de nieuwere. Dit stootte dus op problemen...
In de bootmenu staan beide Windows'en er wel, maar de 2003 valt niet te starten. Er wordt dan volgende foutmelding weergegeven:

Starting Windows.... (dan laadt ie een klein stukje)

Windows 2000 could not start because the following file is missing or corrupt.
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEMd

You can attempt to repair this file by starting Windows 2000 Setup using the original Setup floppy or CD-ROM.
Select R at the first screen to start repair.

Daaruit kan ik afleiden dat hij bezig is met 2000 te starten ipv. 2003, nochtans heb ik in de bootloader voor Microsoft Windows Server 2003, Standard gekozen.
Ik vermoed dat de bootloader van Windows Server 2003 terug moet geïnstalleerd worden, maar hoe ? (of klopt dit niet ?)

Kan iemand mij helpen ?

Mvg,

Snorks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Geef even aan hoe je huidige partitie-indeling is, en copy/paste de inhoud van boot.ini

De bootloader van 2003 installeren kun je heel makkelijk doen door de bestandjes ntldr en ntdetect.com in de primaire partitie te overschrijven mbv de rcovery console of een windows pe cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. :)

Partitie-indeling:

D:/ -- Primaire partitie -- 9.77GB NTFS -- Healthy (System) -- Win 2003
F:/ -- Logische partitie -- 4.88GB NTFS -- Healthy (Boot) -- Win 2000
3.99GB vrije, niet toegewezen ruimte (wordt later data partite)

Hier is de inhoud van de boot.ini:

[boot loader]
timeout=4
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows Server 2003, Standard" /noexecute=optout /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2003 Professional" /fastdetect

Ik zal nu eens proberen om ntldr en ntdetect.com terug te zetten.

Mvg,

Snorks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 18:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien dit blijkbaar klooibakkies zijn en geen produktiemachines zou ik gewoon even from scratch opnieuw beginnen zodat je partitieindeling en driveletters ook weer een beetje normaal worden weergegeven.

Oftewel: eerst 2000 installeren, daarna pas 2003.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost. Door ntldr en ntdetect.com terug te zetten, werkt alles terug.

Merci iedereen voor de hulp !

Mvg,
Snorks