welke mediaspeler komt het meest overeen met mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 20:41
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een mediaplayer voor mijn nieuwe Full-HD TV. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen.
Wat ik (gevoelsmatig) belangrijk vind:

* af kunnen spelen van iso's (DVD, zo mogelijk ook Blue Ray).
* liefst het menu van de DVD en / of Blue Ray kunnen benaderen (tenzij je 'gewoon' tijdens het afspelen van een DVD / Blue Ray, gebruik kunt maken van de ondertiteling die erbij zit, zonder hiervoor een apart bestandje te downloaden).
* uiteraard het kunnen afspelen van de meest gangbare media.
* het zou mooi zijn als er regelmatig firmware-updates voor zouden uitkomen waardoor je ook de nieuwste media kunt blijven afspelen.
* het zou ook mooi zijn als er (net zoals bijv de PCH en HDX) een community achter zit waar je met vragen terecht kunt.
* Uiteraard wil ik wel full HD kunnen zien (1080p/1080i).

Graag hoor ik van jullie wat jullie zouden aanraden, en waarom.

Alvast heel erg bedankt!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door marcodr25 op 11-11-2009 08:28 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

En wat heb je zelf al gevonden? Of plem je hier gewoon je vraag neer zodat wij het mogen uitzoeken?
Wat voor aansluitingen heeft je tv? Wat is je butget? Is de HTPC uit de BBG niet iets? Hen je bv al de laaste review al gelezen? reviews: Hands-on: Woxter i-cube 750

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• marcodr25
Hi. Sorry voor de te summiere info van mijn kant.
ik heb al het een en ander nagezocht, en kom in de regel in de buurt van de HDX-1000 of de PCH A110 / C2000. Deze hebben echter niet de mogelijkheid tot het afspelen van de DVD / BlueRay menus.
Mijn TV is de Samsung LE40B750. Deze heeft onder meer 3 HDMI-aansluitingen, hier zou ik ook graag gebruik van maken.
Een HTPC lijkt me veel meer stroom te gebruiken dan een mediaspeler, vandaar mijn keuze voor een mediaspeler.

Budget is moeilijk te zeggen, ik dacht aan ergens rond de 200,- maar als er iets is wat duurder is maar wel veel meer aansluit op mijn 'eisen' dan is dat zeker t overwegen waard ..
Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dit graag ...

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:10
marcodr25 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:21:
Hi. Sorry voor de te summiere info van mijn kant.
ik heb al het een en ander nagezocht, en kom in de regel in de buurt van de HDX-1000 of de PCH A110 / C2000. Deze hebben echter niet de mogelijkheid tot het afspelen van de DVD / BlueRay menus.
Kan je dat even uitleggen? Ik heb een PCH A110 en die doet prima DVD menus.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Archie_T schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:33:
[...]

Kan je dat even uitleggen? Ik heb een PCH A110 en die doet prima DVD menus.
Klopt nooit problemen gehad met dvd menus en blu-ray menus in zowel iso's als gewone video-ts bestanden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Zowel de PCH-100/110, C200 en de HDX-1000 kunnen DVD-menu's weergeven. Dit werkt prima.
De C200 kan ook Blu-ray incl. menu's en alle toeters en bellen weergeven. Dit apparaat is echter nog zeker niet af te noemen. Ik denk dat ze nog wel een paar maand nodig hebben om deze enigzins geschikt te krijgen voor de simpele gebruiker (al blijft dat bij deze apparaten altijd een beetje lastig). Besef wel dat alleen de C200 een optie heeft om ook fysieke schijfjes af te spelen. Een optie zou ook de Dune HD Prime 3.0 kunnen zijn (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21791). Gebruikersvriendelijker, maar met een iets mindere reputatie volgens mij. Is wel boven budget, maar minder dan de C200. Deze laatste heeft denk ik wel het meeste potentieel gezien de community.

• marcodr25
Hmm ok, ik begreep (verkeerd dus) dat de PCH-100/110 en de HDX-1000 niet de BlueRay menu's konden weergeven, en dat ze met DVDmenus ook moeite hadden. Ik ben heel blij te horen dat dit niet het geval is. Welke toegevoegde waarde zien jullie in de C2000 tov HDX-1000 en de PCH-110? (Behalve de snelheid van de menu's dan, en de mogelijkheid om blueraymenu's te bekijken).

[ Voor 7% gewijzigd door marcodr25 op 11-11-2009 11:20 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:10
marcodr25 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:07:
Hmm ok, ik begreep (verkeerd dus) dat de PCH-100/110 en de HDX-1000 niet de BlueRay menu's konden weergeven, en dat ze met DVDmenus ook moeite hadden. Ik ben heel blij te horen dat dit niet het geval is. Welke toegevoegde waarde zien jullie in de C2000 tov HDX-1000 en de PCH-110? (Behalve de snelheid van de menu's dan, en de mogelijkheid om blueraymenu's te bekijken).
Ik persoonlijk zie geen meerwaarde van de C200 aangezien ik alles kan streamen, dat is persoonlijk natuurlijk. Aan de andere kant als ik nu iets zou aanschaffen zou ik zelf de C200 aanschaffen zodat ik zeker weten alles nieuw heb ;)
Pagina: 1