Herstel TimeMachine Backup vanaf Lacie Internet Space

Pagina: 1
Acties:

• RodeMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04-2020

RodeMan

Bierdrinkers

Topicstarter
Ik heb een probleem m.b.t. het herstellen van mijn timemachine backup. Ik wilde in eerste instantie Snow Leopard opnieuw installeren en de backup op mijn Lacie Internet Space (alleen te benaderen via ethernet) terugzetten. Vooraf wilde ik al testen of dat ging werken en nu loop ik vast. Het probleem is als volgt:
  • Ik start mijn computer opnieuw op via de Snow Leopard cd in de drive.
  • Daarna start ik de terminal om de netwerkschijf te mounten, want de schijf wordt niet automatisch als zodanig herkend.
  • Ik voer het volgende command in: mount -t afp afp://username:password@192.168.1.14/MijnBack-up /Volumes/TimeMachine
Nou krijg ik een afp error (1069). Na onderzoek kom ik erachter dat ik ook niet via de browser naar 192.168.1.14/MijnBack-up kan, dit moet via 192.168.1.14 en dan kom ik in een menu en daar kan ik de map MijnBack-up kiezen.

Nou is mijn vraag of iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Misschien een manier om de map direct te kunnen benaderen, of een andere oplossing?

Biertje?

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wilde in eerste instantie precies doen wat jij wil doen, maar kreeg het niet aan de praat. Helaas pindakaas. Met smb mounten lukte ook niet. Dat deed me echter wel beseffen, dat mocht er ooit iets gebeuren waardoor een nieuwe install nodig is, je dus niet aan de Lacie-backup hebt...

Toen ik hier achterkwam, heb ik die hele Lacy-backup afgezworen, en ben weer retour naar een USB drive-je. Lacie is te instabiel, zeker met SL. In Leopard kon ik buiten de Lacie, ook eens in de week de usb schijf mounten om extra backup te draaien, maar met SL, lukt dat niet meer.

Ik kan wel de USB-Backup draaien, maar daarna mount hij onder geen beding de Lacie "timemachine" meer. Dan kun je de hele hack opnieuw gaan doen, en dus ben je je backup kwijt.

Dus nu draai ik een wekelijkse back-up van mijn usb-backup naar de Lacie. Niet ideaal, maar heb in iedergeval een tweede backup in huis...

Ik heb niets te melden.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lukt het ook niet op deze manier: http://forums.macrumors.c...hp?p=4605711&postcount=15

Edit:
Ik heb het zelf even geprobeerd met mijn WiFi netwerkschijf (Western Digital MyBook) waar Time Machine op draait (was zelf ook wel nieuwsgierig of het zou lukken). De Mybook heet "MyBookWorld" en de TM-share heet heel logisch "TimeMachine". :P

Check na het booten van dvd eerst met het netwerkhulpprogramma of je de NAS wel kunt pingen (ik moest bijv. eerst een wifi verbinding maken).

Ga dan naar de Terminal en typ:

code:
1
mkdir /Volumes/NaamvanjeNAS

vervolgens

code:
1
mount_afp afp://username:password@192.168.0.1/NaamvandeTMshare /Volumes/NaamvanjeNAS

daarna zou je met

code:
1
ls /Volumes/NaamvanjeNAS
de sparsebundle al moeten zien staan die je vervolgens kunt selecteren bij het terugzetten van de TM-backup.

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/tX8

[ Voor 93% gewijzigd door Tourniquet op 12-11-2009 02:58 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
volgens mij is het probleem dat je in 10.5 wel smb shares kunt gebruiken voor timemachine, in 10.6 is dat niet meer ondersteund, en moet je dus afp gebruiken.. daar loopt het bij mij iig spaak... Zeker kwa betrouwbaarheid...

Ik heb niets te melden.

• RodeMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04-2020

RodeMan

Bierdrinkers

Topicstarter
Inderdaad, dat lijkt het probleem te zijn. Ik kan de schijf ook gewoon pingen, maar wanneer ik de afp mount wil uitvoeren (en dat heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd) blijft de error code 1069 komen.

Ik heb de schijf pas net met 10.6 in gebruik en nog nooit ervoor met 10.5 kunnen testen of het daar wel werkt.

Biertje?