Cooler voor Acer aspire One ZG5

Pagina: 1
Acties:

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-01 22:40
Heeft iemand toevallig een idee als het mogelijk is om een losse netbook cooler voor de acer aspire one zg5 te bestellen?
Mijn acer one, maakt namelijk gigantisch veel herrie sinds kort, in vergelijking met andere netbooks. Probleem is alleen de netbook al open is geweest en het beeldscherm gebarsten is en binnen paar dagen vervangen wordt door mij (scherm via ebay).
Of is er een mogelijkheid om een cooler te repareren of het coolertje te vervangen? Ik heb namelijk al overal op internet zitten zoeken, maar kan niks vinden over de desbetreffende cooler. Of is Acer mij verplicht om de cooler te vervangen, aangezien het gaat om een los onderdeel??

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als je hem zelf open gehad hebt is waarschijnlijk je garantie een rondje zwemmen met een aantal haaien, je kan acer altijd vragen of zij je een onderdeel toesturen mocht het los leverbaar zijn, voor het zelfde geld keilen ze daar het liefst een laptop weg dan dat ze een pc repareren.

Probeer ook eens een foto te maken van de koeler op zich, misschien dat we kan kunnen helpen zoeken.

Signature

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan proberen het koelertje opnieuw te smeren of gewoon met software de fan uitschakelen tot een bepaalde temperatuur. Ik doe het laatste en dat werkt prima, al maakt mijn fan niet heel veel geluid.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-01 22:40
En wat voor programma kun je daar het beste voor gebruiken, aangezien de bios geen instellingsmogelijkheden heeft om de fan te regelen, ook dmv temp. Ik weet dat ze weleens in de meukracker hebben gestaan, maar deze kan ik niet 1,2,3 meer vinden.
Maar het koelertje smeren???? Wat wel zo is, als ik op het koelertje druk maakt ie wel minder lawaai ik heb daarom ook een stukje tape aan de behuizing geplaats?
Maar is het niet gewoon mogelijk om het koelertje zelf te vervangen? Hier wat foto's:
Public
Publieke map
Foto van cooler 3Foto van cooler 2Foto van cooler 1

Tevens heb ik vandaag nog acer gebeld en ze konden geen losse koelertjes leven, maar ze gaven me wel een site www.ikzoekonderdelen.nl, maar daar stond alleen de a110 koeler op (€40,-). Tevens kon ik de laptop ook opsturen en als het aan gebruikersschade lag moest je zowieso €55,- analyse kosten betalen :|.

[ Voor 43% gewijzigd door Bliksem B op 12-11-2009 01:10 . Reden: Foto's bijzetten ]