Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Win 7 (waarschijnlijk retail versie) activeren met Oem key?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste tweakers,

Heb google en GoT afgezocht maar kan nog steeds geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Onlangs heb ik een nieuwe Acer pc gekocht welke geleverd werd met een oem licentie van win 7 home premium. Helaas werd er naast het os ook veel andere troep meegeleverd waar ik alles behalve behoefte aan heb.
Nu zou ik graag een clean install van windows gaan doen maar aangezien ik geen dvd's bij de pc heb gekregen heb ik er één gedownload. Nu zal het hier waarschijnlijk om een kopie van een retail dvd gaan terwijl ik met een oem licentie stickertje zit. Mijn vraag luidt dan ook:
Is het mogelijk om een gedownloade retail dvd te registreren met een oem licentie code?

Alvast erg bedankt,

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ja, dat is geen probleem en gaat gewoon lukken! Wel zou ik oppassen met een gedownloade versie. Als je de bron vertrouwd, oké. Anders zou ik hem downloaden bij MS zelf. Altijd goed. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Nou nee, niet helemaal....

Je dient namelijk wel de OEM versie te downloaden, niet de RETAIL versie. Een OEM key werkt niet met de RETAIL dvd en andersom.

(Tenzij ze dat expliciet bij Windows 7 hebben aangepast, maar volgens mij is dat niet zo)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
V3g3ta schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:02:
Ja, dat is geen probleem en gaat gewoon lukken! Wel zou ik oppassen met een gedownloade versie. Als je de bron vertrouwd, oké. Anders zou ik hem downloaden bij MS zelf. Altijd goed. :)
Dacht dat het destijds met xp (en vista) nog wel eens problemen op kon leveren vandaar mijn vraag ;) you'll never know :p
Enig idee waar ik een .iso'tje van microsoft zelf af kan plukken dan?
Ik heb al lopen zoeken via google :site:microsoft.com windows 7 premium download maar kon toch noch toe niets vinden :s

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Microsoft biedt de download alleen aan onder Technet, MSDN, Action Pack, en Volume Licensing abonnementen. Maar alleen retail versies, geen OEM.

En de vorige poster heeft trouwens ongelijk, je hebt wel degelijk een OEM versie nodig.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• _JGC_
  • Laatst online: 02:00
Sinds Vista maakt het niet uit of je een OEM of Retail hebt, het werkt gewoon. Ik heb ooit een keer de verkeerde vista versie besteld, wilde 64bit Nederlands, bestelde 64bit Engels en kreeg 32bit Engels. Ik had de verpakking al opengeramd, dus een system builder license kan je dan niet meer terugsturen. Ik heb toen een 64bit Nederlandse versie gedownload en geinstalleerd met het serienummer van de OEM versie.

Bij Windows XP had je nog wel verschil tussen retail en OEM, maar daar was ook wel wat mee uit te richten: Corporate versie installeren met een illegale volume key en vervolgens het microsoft programma om je windows versie te legaliseren gebruiken met de key die op de PC geplakt zit.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
_JGC_ schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:21:
Sinds Vista maakt het niet uit of je een OEM of Retail hebt, het werkt gewoon. Ik heb ooit een keer de verkeerde vista versie besteld, wilde 64bit Nederlands, bestelde 64bit Engels en kreeg 32bit Engels. Ik had de verpakking al opengeramd, dus een system builder license kan je dan niet meer terugsturen. Ik heb toen een 64bit Nederlandse versie gedownload en geinstalleerd met het serienummer van de OEM versie.

Bij Windows XP had je nog wel verschil tussen retail en OEM, maar daar was ook wel wat mee uit te richten: Corporate versie installeren met een illegale volume key en vervolgens het microsoft programma om je windows versie te legaliseren gebruiken met de key die op de PC geplakt zit.
Met vista had ik laatst nog wel het probleem bij mijn ouders thuis.
Ik bezit een (uiteraard) legale oem licentie code van vista home premium. Aio dvd'tje gedownload en geprobeerd de home premium met mijn oem code te installeren. Wilde helaas niet. Later op een laptop met andere oem licentie code geprobeerd, zelfde probleem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Downloadversies die niet bij MS vandaan komen leveren we geen support op.

Voor de reden waarom niet, zie Het algemeen beleid - verbodencopyright

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.