• Lan-Di
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-01-2017
Hey,

Ik denk dat mijn mainboard vanmiddag kapot gesprongen is. Het volgende:

Men PC doet helemaal niets meer, ik heb alles los gehaald behalve de benodigde power bedrading, wederom niets. Toen heb ik het 12 volt stekkertje los gehaald maar de 24pins erop gelaten, dan krijg ik wel power, plug ik de 12 volt terug gebeurd er weer niets.

Op mijn voeding brand een rood lichtje dus ik hoopte dat het de voeding was, maar helaas.....

Ik heb geen mainboard liggen momenteel, ik denk dat het mainboard dood is.
Wat denken jullie? Dood of zit ik er enorm naast?

Thanks,

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het kan ook nog aan andere dingen liggen (voeding, cpu, geheugen, videokaart etc). De enige manier om er achter te komen is door alle spul even goed te testen :).

30" monitor te koop

• Lan-Di
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:13:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Het kan ook nog aan andere dingen liggen (voeding, cpu, geheugen, videokaart etc). De enige manier om er achter te komen is door alle spul even goed te testen :).
Ik heb vandaag echt alle bekabeling los gemaakt, vga/memory/cpu/audio kaart eruit, puur en alleen stroom op het mainboard. Helaas hetzelfde resultaat.... :( Hij gaat alleen aan wanneer de 24pins er alleen in zit, met 12 volt stekker niets.

Toch mainboard?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Alleen de bekabeling opnieuw aansluiten zal je niet verder helpen. Wil je het zeker weten dan moet je onderdelen gaan vervangen.

30" monitor te koop

• Lan-Di
TERW_DAN schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:19:
Alleen de bekabeling opnieuw aansluiten zal je niet verder helpen. Wil je het zeker weten dan moet je onderdelen gaan vervangen.
Hoe bedoel je? Het mainboard zou het toch moeten doen als ik alles eraf haal, helemaal kaal.
Met alles eraf te halen sluit ik uit dat andere onderdelen storing veroorzaken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een moederbord zal niet werken zonder cpu, videokaart, geheugen etc. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te zien hoe je eea stap voor stap kunt troubleshooten.

30" monitor te koop

• IQM
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:51
Mijn P5Q heeft exact hetzelfde gehad. Ik had hem overgebouwd in een andere kast. Alles keurig netjes aangesloten en toen aangezet. Welgeteld 10 seconden beeld en toen... helemaal niets meer. Alles getest met een MSI P45 bordje en alles was goed. Bord RMA gestuurd en na 2 maanden een nieuw P5Q bordje van ASUS teruggekregen.

• Lan-Di
TERW_DAN schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:34:
Een moederbord zal niet werken zonder cpu, videokaart, geheugen etc. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te zien hoe je eea stap voor stap kunt troubleshooten.
Dat begrijp ik ^_^ Maar het hele verhaal gaat het erom dat ik power krijg, maar zelfs helemaal kaal krijg ik geen power.
IQM schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:38:
Mijn P5Q heeft exact hetzelfde gehad. Ik had hem overgebouwd in een andere kast. Alles keurig netjes aangesloten en toen aangezet. Welgeteld 10 seconden beeld en toen... helemaal niets meer. Alles getest met een MSI P45 bordje en alles was goed. Bord RMA gestuurd en na 2 maanden een nieuw P5Q bordje van ASUS teruggekregen.
Hmm, ik weet niet of dat bij mij nog gaat lukken. Ik heb geen factuur meer en had hem gekocht bij PCMegastore waar inmiddels een faillissement op uitgesproken is. :X

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Lan-Di schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:49:
[...]

Dat begrijp ik ^_^ Maar het hele verhaal gaat het erom dat ik power krijg, maar zelfs helemaal kaal krijg ik geen power.
Genoeg Asusbordjes gezien die geen kick geven als je er niets opprikt, dus dat zegt helemaal niets. Je zult toch echt even wat hardware uit moeten gaan wisselen om te testen.

30" monitor te koop

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06:51
Je moet er toch zeker de cpu opprikken, anders heeft die cpustekker ook geen nut. Zonder geheugen en videokaart moet er normaal wel leven in te krijgen zijn.

http://specs.tweak.to/16567

• Lan-Di
Ik heb nog geprobeerd met alleen de proc en memory erin, hetzelfde resultaat.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee