Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista/Windows7] Miniaturen van videos doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
In windows verkenner heb ik een map met filmpjes (wmv, avi, mpg, divx etc). Van het merendeel worden miniaturen weergegeven, echter van sommige niet. De file extensie lijkt niet uit te maken, want van alle extensies is er een aantal bestanden zonder miniatuur. Dit is iets wat ik niet begrijp.

De pc's waar ik het probleem op heb zijn Windows 7, Windows Vista Business en Windows Vista Home Premium. Gek genoeg werken ze wel op een andere nieuwe laptop met Windows 7 (clean install).

Op de pc's waar ze het niet deden stonden VLC Mediaplayer en Kazaa Codec lite pack geinstalleerd. Ik heb deze beiden gedeinstalleerd, zonder succes. Verder heb ik ook de optie onder Organiseren - Map en zoekopties- Weergave - Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuurweergaven aan en uitgevinkt, tevens zonder succes.

Verder kon ik echt niks vinden op internet behalve een reactie op ander forum:
Het eerste beeld van filmpjes wordt gebruikt als miniatuur. Bij sommige filmpjes is het eerste beeld blanco of zwart en dan zie je geen beeld in je verkenner. Maar dit is niet waar volgens mij.

Weet iemand hoe dit kan, of waar ik dit kan aanpassen naar default?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Timmeah schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:42:
In windows verkenner heb ik een map met filmpjes (wmv, avi, mpg, divx etc). Van het merendeel worden miniaturen weergegeven, echter van sommige niet. De file extensie lijkt niet uit te maken, want van alle extensies is er een aantal bestanden zonder miniatuur. Dit is iets wat ik niet begrijp.
Extensie is dan ook niet zozeer van belang (in zoverre dat dat voor sommige containerformaten dan geldt als .avi files), maar wel de gebruikte codec en of de preview functionaliteit ook die codec kan aanspreken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
Timmeah schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:42:
Op de pc's waar ze het niet deden stonden VLC Mediaplayer en Kazaa Codec lite pack geinstalleerd. Ik heb deze beiden gedeinstalleerd, zonder succes.
Windows 7 heeft een nieuw systeem van video decoding en standaard ondersteuning voor bijvoorbeeld MPEG4/H.264. Voordeel hiervan is dat Windows nu native met veel meer formaten overweg kan (native ondersteuning van MKV is zelfs mogelijk). Ook kan Windows nu hardwarematig (iig op ATI kaarten) video afspelen zodat alles wat vloeiender gaat en je processor een stuk minder belast wordt.

Keerzijde is echter dat er nu heel andere codecs nodig zijn. De oude codec packs die je had voor Windows XP en Vista, zoals het Kazaa Codec Lite Pack, werken nu niet meer goed. Deze 'slopen' zelfs een groot deel van de nieuwe functionaliteit. Door het installeren van dit pack heb je dus waarschijnlijk de native ondersteuning van de video's die je niet meer ziet gesloopt en kan Explorer er niet meer mee omgaan. Vermoedelijk blijft er genoeg rotzooi achter na deinstallatie van het codec pack dat Windows z'n eigen ondersteuning niet meer hersteld.

Je zal dus even moeten Googelen om te kijken of er nog manieren zijn om de je codec pack toch nog correct te deinstalleren.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"