Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel PRO Wireless 3945ABG PCI-e kaart wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-10 12:52
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik een Intel PRO Wireless 3945ABG Network Connection PCI-E 1.0x kaart geïnstalleerd in mijn laptop maar deze wordt niet gedetecteerd.
Mijn voorgaande Atheros AR5006EG werkt niet goed met de laptop (Amilo PA 1538), dit is een bekend probleem en er wordt op fora aangeraden een andere PCI-E kaart te kopen, wat ik heb gedaan. Deze wordt ook nog steeds gewoon herkend als ik 'm inbouw.

Het probleem is dus dat de Intel PRO Wireless 3945ABG niet wordt gedetecteerd en dus ook niet bij Everest wordt aangetoond als zijnde aanwezig in een PCI-E 1x slot.

Ik heb de drivers en Intel's client al wel geïnstalleerd maar ik weet vrijwel zeker dat dit geen probleem zou moeten zijn voor de hardwarematige herkenning van de kaart.

Ik heb geprobeerd de kabeltjes om te wisselen (Main / Aux) maar dit hielp ook niet. Verder zit het kaartje er precies zo in zoals zijn voorganger van Atheros dus zou gewoon moeten werken.

Als iemand me kan helpen dit probleem op te lossen dan hoor ik het graag!

Bvd,

Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

bios blacklist.
alleen wifi kaartjes van bepaalde types willen dan werken in je laptop, omdat dr in de bios is geprogrammeerd dat ze alleen bepaalde types toelaten, zodat je van de laptop fabrikant pers moet kopen, zodat zij dr 2x de waarde voor kunnen vragen...
iig, dat is de meest waarschijnlijke reden voor die (naar mijn mening) onzinnige blacklist functie in laptops..

• Allubz
Zover ik weet is het wel mogelijk om een andere (Intel) chip te installeren. Dit heb ik uit een topic wat ik ooit over de fout van de PA 1538 met de GeForce 7400 Go welke conflicten geeft met de Atheros chip.

Hier is nog een voorbeeld: http://www.9lives.be/foru...-amilo-pa-1538-kapot.html

Ik >denk< daarom niet dat mijn chip op een blacklist staat. Toch bedankt voor de suggestie!

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de chip die op een blacklist staat, maar de module (PCI vendor & device ID) Er zijn hier eerder topics over geweest en met een beetje (eigenlijk flink wat) moeite kun je zelf een BIOS in elkaar hacken die er geen last van heeft.

Oslik blyat! Oslik!

• Allubz
@dion_b

Ik begrijp hoe de blacklist in een BIOS zou werken maar
- Kan helaas geen resultaten vinden over dit onderwerp, niet op GoT en niet op Google (ik zal waarschijnlijk de foute zoektermen gebruiken)
- Geloof, maar weet niet zeker, dat de chip zou moeten worden ondersteund gezien andere Amilo PA 1538 gebruikers ook eenzelfde of vergelijkbare chip hebben ingebouwd.

Kan het zijn dat de chip out-of-the-box DOA is?

edit: mailtje naar Fujitsu gestuurd. Het is een bekend probleem qua IRQ conflict van de GPU met de WLAN kaart. Ik heb daarom een mail gestuurd of er een blacklist is in de BIOS en zo ja welke modellen zijn geblacklist. Verder zal ik proberen buiten de garantie het geval toch te laten behandelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Allubz op 11-11-2009 12:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allubz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:15:
@dion_b

- Kan helaas geen resultaten vinden over dit onderwerp, niet op GoT en niet op Google (ik zal waarschijnlijk de foute zoektermen gebruiken)
Hoe denk je nou dat wij je kunnen helpen als je ons niet vertelt *welke* zoektermen je dan gebruikt hebt :?

Doe dat aub alsnog :o
Ik heb daarom een mail gestuurd of er een blacklist is in de BIOS en zo ja welke modellen zijn geblacklist. Verder zal ik proberen buiten de garantie het geval toch te laten behandelen.
Er is sowieso geen blacklist maar een whitelist. Alleen een handjevol toegestane apparaten mogen werken.

Dit is overigens niet eens keuze van de vendors (al zijn ze er vast niet rouwig om), het komt door een obscuur en gebruikersonvriendelijk stukje Amerikaanse FCC regelgeving omtrent RF-interferentie. Als een bepaalde combo niet getest is, mag het in de VS niet draaien.

Oslik blyat! Oslik!

• Allubz
Bedankt voor je reactie.

Ik kon slecht weten dat het om een whitelist in plaats van een blacklist draait, tenslotte hebben zowel jij en een ander de term 'blacklist' gebruikt.

Dat terzijde, ik heb de volgende zoekcriteria gebruikt op Google en GoT:
GoT:

wlan whitelist
"Anders krijg je een 142-Unsupported Network Device melding en boot de laptop niet door"
intern wireless wifi in HP compaq laptop nc6000
post door: McKaamos

wlan whitelist bios - geen zinnig resultaat

Google:
amilo 1538 whitelist - geen zinnig resultaat
amilo 1538 blacklist - geen zinnig resultaat

Hopelijk reageert Fujitsu tijdig. Ik denk er sowieso over na om de Intel kaart DOA RMA te sturen.

edit: kaart terug als verkeerd besteld. laptop in reparatie met verlengde garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Allubz op 18-11-2009 17:29 ]

Pagina: 1