Denon AVC 2530 center/rear tulp

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 14:08
Onze vereniging heeft een Surroundset cadeau gekregen, gister deze natuurlijk vluchtig getest.
Opzich gaat alles goed, maar om het beestje tot zn recht te laten komen met films wouden we graag de 5.0 functie willen gebruiken.
De handleiding ontbreekt echter, ook niet te vinden op internet (anders dan betaalsites), en de aansluitingen zijn wat mij betreft niet geheel duidelijk.
Er zitten links 2 tulp stekkers boven deze stekkers staat HI-VISION, bij de afzondelijke tulps staat REAR en bij de andere CENTER. Betekend dit dat er een signaal kan worden aangesloten tot 4.0?

Nu heb ik een andere versterker (namelijk de AV-3030) op internet gevonden inclusief plaatje, en het lijkt er op dat deze ook dezelfde 2 tulp stekkers bezit(linksonderin):
Afbeeldingslocatie: http://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/amp/avc-3030%282%29.JPG

Van de 3030 heb ik geen handleiding kunnen vinden, maar wel een zipje met schema's/service manual. hierin staan de 2 tulps echter niet aangegeven.

Wie weet wat je op deze tulp stekkers kan aansluiten?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Onderstaande is de achterkant van de AVC-2530 en is ook wat duidelijker dan jouw afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=71353.jpg

Maar het lijkt mij een pre-out uitgang voor een center en rearspeaker...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• StapelPanda
Het is idd die achterkant, de preouts waar jij het volgens mij over hebt zitten boven de speaker terminals.
Boven de grote speaker terminals zit Front L/R, Center en Mono. Boven de video aansluitingen zit Rear L/R.

Ook de AVC-2030 heeft deze ingangen, in de audio-database staat over deze ingangen:
Five audio inputs and four voice + video inputs are carried. Moreover, the Hi-Vision terminal corresponding to a 4ch discrete audio input is carried.

Nog een plaatje gevonden, hierbij staat HI-VISION IN:
Afbeeldingslocatie: http://freenet-homepage.de/Hudisa/Denon-Avc2530d.JPG

Nu alleen nog vinden hoe je ze kan gebruiken :)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Front en center lijkt me vrij duidelijk. Links daarvan zitten de oude stekkers waar je gewoon een speakerkabel in drukt (zoals ook vaak bij computerboxen het geval is) dat zijn je rear aansluitingen. Die pre out's kan je op een andere versterker aansluiten (voorversteker om bijvoorbeeld te gaan bi-ampen).

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 11-11-2009 08:20 ]

No signature required.

• StapelPanda
M3rcury schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:16:
Front en center lijkt me vrij duidelijk. Links daarvan zitten de oude stekkers waar je gewoon een speakerkabel in drukt (zoals ook vaak bij computerboxen het geval is) dat zijn je rear aansluitingen. Die pre out's kan je op een andere versterker aansluiten (voorversteker om bijvoorbeeld te gaan bi-ampen).
Sorry, het gaat hierbij niet om de preout's, maar om de 2 tulp connectoren links, hierbij staat duidelijk 'HI-VISION IN". Het zijn 2 tulp stekkers voor eigenlijk 3 kanalen, ik vroeg mezelf dus af wat je hier precies op aan moet/kan sluiten en hoe je de versterker in moet stellen.

Aangezien ik al meerdere (tot nu toe 3 types) DENON versterkers heb zien langskomen met deze mogelijkheid, had ik gehoopd dat iemand dit zou herkennen en ook antwoord op kon geven.

Verwijderd

Gieltjev schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:20:
[...]

Sorry, het gaat hierbij niet om de preout's, maar om de 2 tulp connectoren links, hierbij staat duidelijk 'HI-VISION IN". Het zijn 2 tulp stekkers voor eigenlijk 3 kanalen, ik vroeg mezelf dus af wat je hier precies op aan moet/kan sluiten en hoe je de versterker in moet stellen.

Aangezien ik al meerdere (tot nu toe 3 types) DENON versterkers heb zien langskomen met deze mogelijkheid, had ik gehoopd dat iemand dit zou herkennen en ook antwoord op kon geven.
Mooi links links laten liggen! heb je gewoon niet nodig, dus ook niet druk over maken.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:42
Gieltjev schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:20:
[...]

Hi-Vision is een systeem geweest om center en rear kanalen toe te voegen bij een stereo signaal. De eerste poging om surround van een TV te krijgen.
Dit is niet aangeslagen en nooit echt in gebruik geweest...

Kan je dus eigenlijk niets mee, aangezien er geen producten zijn met die outputs 8)7
Pagina: 1