Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb de volgende geheugenbalkjes gekocht:
Kingston ValueRam 2 GB, PC4200, 533 MHz, 4, Kit Of 2

Er zitten al 2 geheugenbalkjes in:
2x Corsair DDR2, 512 mb, 333 Mhz. (meer weet ik hier niet over)

Ik heb 4 geheugensloten, waar ik volgens mij 2x dual channel op kan sluiten.

Nu mijn vragen:

- Hoe kan ik zien of er op mijn computer dual channel kan, en of de geheugenkaarten die er nu in zitten met dual channel aangesloten zijn.

- Mijn linkse 2 sloten zijn geel en de 2 rechtse zwart. In de gele zitten mijn geheugenkaarten nu in. Wat is slimmer om te doen. De 2 nieuwe in die gele te doen of de 2 nieuwe in de zwarte te doen. Want er zou een verschil zijn in channel A en B?

- Of is het slimmer om de 2 oude er helemaal niet in te doen aangezien ze 333 Mhz zijn ipv 533Mhz?

Ik hoor het wel, alvast bedankt.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:17
Maakt niet uit waar je ze in stopt. Het nieuwe geheugen gaat toch op 333 MHz lopen, omdat het snelle geheugen zich altijd aanpast aan het nieuwe. Je kunt ze er dus wel gewoon instoppen.
Verder moet je wel kijken of je geen compatibiliteitsproblemen krijgt aangezien het toch twee verschillende merken zijn.
Over dat verschil in Channel A en B: Raadpleeg gewoon de Manuel van je MoBo. Daar staat dat allemaal duidelijk uitgelegd. ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

die 333 mhz is dus hoogstwaarschijnlijk 667 ddr, wat je nu gekocht hebt is dus langzamer..

en om je vraag te beantwoorden: ja, dat zou gewoon moeten draaien, de snelheid word bepaald door de langzaamste :)

[ Voor 39% gewijzigd door AlexanderB op 10-11-2009 19:36 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nou, het lijkt me dat je huidige geheugen op 667MHz draait. (333MHz is de werkelijke klok, maar daar adverteert men meestal niet mee). Als je er dan 533MHz geheugen bijsteekt, gaat alles op die snelheid draaien.

Maar, 3GB geheugen is wel beter dan 1GB, ook al is het trager. Afhankelijk van welke CPU je hebt, heb je toch wel genoeg bandbreedte om de FSB te vullen.