bios van packerd bel overschrijven door foxconn

Pagina: 1
Acties:

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-11 21:59
hallo,

een maatje van me wil een E8400 in zijn packerd bell pc pc zetten ipv de standaard E4400.
nu heeft hij al de nieuwste bios (2007) gedaan van de site packerd bell. maar nog wil hij niet opstarten of uberhaupt beeld geven.

dus is het een optie om de bios update van foxconn zelf te gebruiken?
dan kun je de packerd bell bios overrulen en kan hij wss ook overklokken indien gewenst.
naar mijn mening zou dat in de praktijk gewoon moeten werken, omdat het moederbord gewoon hetzelfde is.
graag jullie meningen/ervaringen.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-12 21:11
Ik kan uit de 2 linkjes niet opmaken of het om hetzelfde moederbord gaat. Daar zal je denk ik closeup foto's voor nodig hebben. Als het mobo van PB hetzelfde type en revisie nummer heeft kan je het proberen, maar het blijft een groot risico. Het zou me niks verbazen als dat PB moederbord wat betreft hardware toch net iets anders is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:14

g0tanks

Moderator CSA
Die twee moederborden hebben volgens de links een andere northbridge. De PB heeft een VIA PT890 en de Foxconn een VIA P4M890. Verder zijn er nog kleine verschillen zoals de audiochip.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-12 21:09

BCC

Als je anders toch al van plan bent om een nieuw moederbord te kopen, dan zou ik het erop wagen. Maar de kans dat het nooit meer gaat werken is zeker aanwezig.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.