Toon posts:

Aanschaf laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

vorig weekend liet mijn laptop het afweten, en ben nu op zoek naar een nieuwe. Probleem is dat ik maar geen keuze kan maken..

budget is rond de 2000 euro
qua programma's gebruik ik Siemens NX6, en wat PLC software, dat naast de usual office natuurlijk.

mijn keuze ligt wat tussen 3 modellen

Dell XPS Studio 16
Intel® Core™ 2 Duo P9700(2.80GHz,1066MHz,6MB)
4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

Apple Macbook Pro
2,8-GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
Serial ATA-schijf van 500 GB (5400 rpm)
15" (1440x900) led-schermverlichting

Sony Vaio FW serie
2,8-GHz Intel® Core™ 2 Duo-processor T9600
8GB DDR2 SDRAM (2 x 4 GB)
500GB Serial ATA (5400 rpm)
Blu-ray Disc™-combostation (lezer/schrijver): BD-R/-RE/-ROM/ DVD+-RW/+-R DL/RAM-station
ATI Mobility Radeon™ HD 4650 Graphics
2790 MB aan beschikbaar graphics-geheugen* en 1 GB aan speciaal GDDR3-videogeheugen

* Beschikbaar grafisch geheugen verwijst naar Windows Vista®-classificatie voor grafisch geheugen, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden, stuurprogrammaversie van apparaat en grootte systeemgeheugen

Een Apple, ik weet het.., waarom? Iedereen die een Apple heeft is daar volgens mij altijd zeer positief over. Misschien wil ik ook eens weten hoe het is om een Apple te hebben. Dan moet ik natuurlijk wel een dual boot hebben met windows 7 ofzo, anders kom ik nog in de problemen.

De config van de dell is wel goed, maar ik heb er toch al wat problemen van gehoord (overhitting) + die levertijden :s, een Apple kan ik gewoon afhalen.

De Sony ziet er dan ook weer verleidelijk uit met standaard 8GB ram, maar werkt dan met DDR2 geheugen..

Btw, Apple heeft maar 1 jaar garantie :s, Dell 3 jaar.

Kan er mij iemand op weg helpen?? Of weet je misschien nog iets beters dan deze 3

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.