Wireless USB / PCI

Pagina: 1
Acties:

• The Crow NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een D-Link DIR-825 en wil deze draadloos met m'n desktop pc verbinden (afstand is ongeveer 4 meter).

Had me eerst alleen gericht op usb als zijnde 'ff inprikken en klaar' maar las ook weer dat over het algemeen pci wat beter is als het niet perse via usb hoeft.

Het maakt me dus niet zo veel uit wat het wordt maar vroeg me af:

- Heb je bij deze afstand nog veel verschil qua werking, signaal, snelheid, etc.?
- Is het 'beter' om iets van hetzelfde merk te nemen of maakt dat niet uit?

Heb beetje gekeken naar de laatste modellen en kom dan o.a. uit op:

USB
D-Link DWA-160
Linksys WUSB600N
Sitecom WL-345 (geen dualband)
Sitecom WL-329

PCI
D-Link DWA-547
Linksys WMP600N
Sitecom WL-181 XR (geen dualband)

Wat kan ik het beste nemen?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 21:34

painkill

Pain(k)(ill)

Usb, die is namelijk te verplaatsen naar andere plekken, waar hij misschien wel een betere ontvangst heeft, pci ding zit meestal tussen allemaal draden ingeklemt, wat minder signaal geeft!

En USB is makkelijker te gebruiken als hem in een andere pc wil doen.

En hetzelfde merk hoeft niet perse, maar merkspecifieke diensten, zoals de mogelijkheid bij d-link om een shareport te gebruiken, zullen denk ik beter werken met een ontvanger van hetzelfde merk.
Maar het zal denk ik niks uitmaken, aangezien ze meestal dezelfde chip erin hebben zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door painkill op 10-11-2009 18:12 ]

Mijn SNES verzameling!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Ik heb zelf de Linksys WUSB600N versie 2, daar zit een mooie houder met een USB kabel bij zodat je hem op je bureau kunt zetten voor de beste ontvangst.

/dev/null

• The Crow NL
donny007 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:59:
Ik heb zelf de Linksys WUSB600N versie 2, daar zit een mooie houder met een USB kabel bij zodat je hem op je bureau kunt zetten voor de beste ontvangst.
Krijg je standaard de v2 als je hem nu koopt? Volgens mij zie ik bij alle winkels in de pricewatch dit plaatje van de v1?

Afbeeldingslocatie: http://www.chear.nl/products/7110524I.gif

Op de Linksys website ziet ie er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31eSGXVQLOL._SL500_AA280_.jpg

• donny007

donny007

Try the Nether!

Het bovenste plaatje is de V1, als je hem nu koopt heb je voor 99% zeker de V2 (Onderste plaatje), toch is het raadzaam om even te informeren bij de winkel welke het precies is, want het kan nog wat oude voorraad zijn etc.

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 11-11-2009 20:38 ]

/dev/null

Verwijderd

Uit persoonlijke ervaring bemerk ik dat een PCI-kaartje over het algemeen (veel) slechtere verbinding maakt.. Ik heb al uit 2 pc's D-Link PCI-kaartjes moeten vervangen door een usb-ontvanger omdat de PCI-kaartjes het helemaal niet goed deden..

• donny007

donny007

Try the Nether!

PCI kaartjes zitten tussen het metaal van je kast, en een hoop kabels in wat de ontvangst belemmerd, bij een USB ontvanger die je op je bureau kunt zetten heb je die problemen niet.

/dev/null

• The Crow NL
Was al meteen aan het kijken naar usb maar las in wat 'usb vs pci' topics op verschillende forums dat pci over het algemeen wat 'beter' zou zijn vandaar de twijfel. Stond inderdaad ook dat je usb makkelijker via een verlengkabel of houder kan verplaatsen voor een betere ontvangst.

Maakt het nog veel uit waar je hem neerzet in de houder? Heb op de grond naast de kast ook nog een houder met een usb mini ontvanger van logitech voor m'n draadloze toetsenbord en muis maar kan ie daar gewoon naast staan of is dat vragen om problemen? Op het bureau kan ook maar dan staat er, ondanks dat ie niet zo groot is, weer een extra apparaat bij ;)

Twijfel alleen nog ff tussen de Linksys en D-Link. Heb een D-Link router maar als het verder niet uitmaakt dan is de Linksys 10 euro goedkoper.

• The Crow NL
Heb de Linksys gisteren besteld en vandaag binnengekregen (v2). Van het weekend maar eens ff testen.

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 09:19
The Crow NL schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:27:
Heb de Linksys gisteren besteld en vandaag binnengekregen (v2). Van het weekend maar eens ff testen.
Waar had je die besteld dan? Want ik wil ook V2, maar zie alleen maar V1.
Pagina: 1