Toon posts:

3 externe harde schijven op het oog...

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik er geen kloot verstand van heb, en jullie wel:

ik ben op zoek naar een externe harde schijf. Heb 3 verschillende soorten bij 3 verschillende winkels gezien:

packard bell carbon 1 TB 3.5 inch 69.99 euro

western digital mybook essential edition 1 TB 88 euro

western digital elements desktop 1 TB 69.99 eurp

ik heb de pricewatch gezien, en daaruit bleek dat de twee goedkopere schijven niet 'echt' goedkoop zijn. Vooralsnog heb ik een voorkeur voor de mybook, aangezien deze de beste beoordelingen heeft. Aan de andere kant stel ik eigenlijk niet hele bijzondere eisen (snelheid, geluid) aan een externe harde schijf. Dus misschien is een goedkope ook goed genoeg?

Wat raden jullie aan?

Steven

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die elements is een heel stuk compacter dan de mybook. Bovendien is het moeilijk te zeggen welke beter is, best kans dat de disken die erin zitten allemaal dezelfde zijn. WD is een harddiskfabrikant, Packard H^HBell koopt de disken in. Misschien wel bij WD :+
Ik heb zelf zo'n elements 1 TB geval, die bevalt prima.

[ Voor 1% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-11-2009 17:15 . Reden: TB, geen GB ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb sinds een paar maanden een WD elements 1TB, deze doet z'n werk zonder problemen. Als ie stevig aan het zoeken is maakt ie wel redelijk wat geluid, de MyBooks zijn iets stiller door de dikkere behuizing.

M'n Mybook 500 gig is na 1,5 jaar overleden, maar daar ben ik ook niet zachtjes mee omgesprongen. Lees: omstoten op bureau, mee in bagage vliegtuig, in rugtas en die vervolgens overal neerplempen...

Kortom: Ik zou gaan voor bang for buck en de elements kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar reviews en beoordelingen en baseer daar je oordeel op. Als je geen hoogstaande specifieke eisen hebt zal iedere schijf wel voldoen.
Omdat we verwachten dat je deze dingen zelf uit kunt zoeken gaat dit topic op slot, vragen naar ervaringen is niet de bedoeling, als er genoeg te vinden is over externe HDDs.

Dit topic is gesloten.