Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35
Ik heb mijn PC opnieuw geïnstalleerd (HD3870 met Vista x64) en toen begon het. Eerst werkte het prima onder x86 Vista en nu heb ik VEEl witte strepen door het beeld lopen. Het ligt niet aan mijn monitor, want dit heb ik gecontroleerd door een andere te gebruiken. Ook kwamen drivers in mij op als mogelijke oorzaak. Dus ik heb de nieuwste van de AMD site geplukt en daarmee was hetzelfde. Als ik de drivers van de bijgeleverde CD pakte ook :( Ik ga vanavond een andere videokaart erin hangen en kijken of het nog steeds zo is, maar ik wilde eerst om raad vragen, want dit is niet te doen zo. Dus, iemand ervaring hiermee?

P.S. Als ik mijn PC trouwens van de screensaver haal of opnieuw opstart, is het weg. Maar zodra ik iets fullscreen draai (game, YouTube) wordt het geheel onstabiel met meerdere malen achter elkaar resettende AMD drivers. Soms komt het ook uit het niets. Dan wordt mijn scherm zwart, gaat het een paar keer aan en uit en voilá, strepen :?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/InHpo7zceQv08AN8nao60wrB/thumb.jpg

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Klinkt als een gevalletje brakke videokaart. Heb je al wel of nog niet een andere geprobeerd?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Nog niet, ga ik vanavond even proberen. Hij heeft er trouwens wel een tijdje uitgelegen tussen de installaties door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

begin alvast met je bonnetjes etc te zoeken voor rma , want dit had mijn 3650 ook en toen nam hij heel mijn moederbord mee en alles erbij <_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ik zou zeggen hou dit draadje ook in de gaten: Raar beeld!

Genoemde oplossingen kunnen voor jou ook van toepassing zijn, probleem zou zelfs vergelijkbaar kunnen zijn, ook een dergelijke storing kan door een brakke kabel of connector veroorzaakt worden, maar uiteraard behoren drivers en verrot videogeheugen ook tot de mogelijkheden. Begin eens met het vervangen van de vga/dvi kabel, probeer een andere monitor, rommel aan je connectors en kabels etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Andere monitor gehad, andere videokaart nu ook gehad. Is het beide niet. De kabel lijkt me ook niet, omdat het komt met het veranderen van de resolutie of iets fullscreen draaien.
EDIT: Ik ben het zat. Ik ga weer terug naar x86 en hoop dat het daarmee opgelost is.

[ Voor 19% gewijzigd door Krentenbol op 10-11-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Het zou echt niet aan de x64 versie van Vista mogen liggen, het probleem zit absoluut ergens anders in. Ik draai zelf ook x64 Vista én heb een HD3870 en draai die zonder problemen. Sterker nog, bij sommige games presteert het nu iets beter dan toen ik nog x32 XP draaide.

Overigens geef je aan dat je hetzelfde resultaat hebt met een andere videokaart en monitor? Dan zou ik als ik jou was de kabel niet aan de kant schuiven, je zegt dat het je niet 'lijkt', dus je hebt het nog niet geprobeerd? Vrij simpel te proberen voordat je begint met een herinstallatie van het systeem. Probeer ook je pci-e slot eens stofvrij te maken, je sshot ziet er echt uit als een storing in de hardware, misschien zelfs wel RAM geheugen, dan dat het een OS of driver gerelateerd probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt op wat ik laatst had toen ik ATITool gebruikte om mijn videokaart iets terug wilde klokken. Toen de core- of geheugensnelheid te laag werd kwamen er ook van die strepen. Misschien heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
Ik heb mijn PC weer opnieuw geïnstalleerd en nu is het verholpen. Ik heb weer 32-bits gepakt, better be safe then sorry. Waarschijnlijk was een 64-bits herinstallatie ook goed geweest, maar voor de zekerheid dus toch maar 32 gepakt. En aangezien ik nu geen zin heb om wéér opnieuw te installeren, blijf ik bij 32 :)

Pagina: 1