Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE6/7/8] Regelmatig geen pagina's te bezoeken, in FF wel

Pagina: 1
Acties:

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10 14:22
Al geruime tijd heb ik last van het probleem dat als ik Internet Explorer start, mijn startpagina (Google) niet wil laden. Maar ook andere url's die ik intik opent hij dan niet.

Neem ik dan Firefox, dan vindt hij zonder problemen alle pagina's. Daarmee vermoed ik dat het al sinds IE6 te maken heeft met een instelling die in verband staat. In IE8 lijkt het probleem zelfs erger geworden te zijn.

Om e.e.a. uit te sluiten heb ik dus Firefox geprobeerd welke goed werkt, op momenten dat IE niet werkt, werkt Firefox perfect. Ook heb ik OpenDNS geprobeerd i.p.v. de standaard Ziggo DNS. Ook dat maakt geen verschil (Firefox doet het dan ook nog steeds goed).

Andere pc's hier in huis werken perfect, het heeft dus echt iets met deze pc te maken. Alleen wat? De pc herinstalleren zit ik niet op te wachten en is niet het probleem oplossen. Ik heb teveel programmatuur draaien om dat te doen.

Wie heeft ideeën of zegt: ik ken het probleem en heb een oplossing.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Ken het probleem niet, maar lijkt of je van IE of in je eventuele firewall voor IE de beveiliging wat te hoog ingesteld hebt staan :?

[ Voor 23% gewijzigd door Slaiter op 17-11-2009 15:03 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:27

bord4kop

maximaal 100KB!

Same here.

In FF of Google Chrome geen enkel probleem met IE 8 wel.
7 dus :D

Bijvoorbeeld een link (vanaf bijv. google) naar een pagina op de microsoft site -> nogo
Als ik microsoft.nl intyp; netjes redirect naar 'microsoft.com/netherlands', maar er wordt geen pagina weer gegeven

intypen van de url microsoft.com -> nogo
intypen van google -> prima
opnieuw zoeken en link klikken -> nogo

Ga ik naar zelfde pagina met FF alles prima

8)7

En nu net:

Heb al 3 keer deze post ge-edit.
Geen van de keren komt de edit er ook in te staan. (nu FF gebruikt ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door bord4kop op 17-11-2009 15:14 ]

| Security Management |

• No_Identity
Ik ben dus niet de enige, maar het begint flink irritant te worden. Soms moet ik wel ruim 10x IE opnieuw openen wil ik weer wat leven in de brouwerij zien.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Extra --> Internet Opties --> Geavanceerd --> Instellingen herstellen / opnieuw instellen, al geprobeerd?
Geen proxy ingesteld? Extra --> Internet Opties --> LAN instellingen, vinkje aanzetten bij: Instellingen automatisch detecteren.

• No_Identity
vinniel83 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:09:
Extra --> Internet Opties --> Geavanceerd --> Instellingen herstellen / opnieuw instellen, al geprobeerd?
Geen proxy ingesteld? Extra --> Internet Opties --> LAN instellingen, vinkje aanzetten bij: Instellingen automatisch detecteren.
Helpt niks, al diverse keren geprobeerd. En via proxy's werk ik niet. Dan zou ik geen toegang hebben tot de meeste forums.

• No_Identity
Nog steeds deze problemen, ondanks dat ik diverse opties heb getest. Firefox werkt wel gewoon goed, maar voor veel dingen wil ik toch IE fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Het vreemde is dat er vrijwel niets over dit probleem bekend is.

• Evelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-11 18:45
Als ik via google zoek naar "internet explorer displays blank page" dan vind ik wel een aantal links met dezelfde soort problemen als jij beschrijft.

Aangezien je aangeeft dat het al een oud probleem is zou de oplossing die hier staat kunnen proberen.

Verder wil het ook nog wel eens helpen om een checkdisk uit te voeren om dit soort vage problemen op te lossen.

Verwijderd

No_Identity schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:38:
Nog steeds deze problemen, ondanks dat ik diverse opties heb getest. Firefox werkt wel gewoon goed, maar voor veel dingen wil ik toch IE fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Het vreemde is dat er vrijwel niets over dit probleem bekend is.
Er is juist heel veel over dit soort problemen bekend.
Probleem is echter dat de oorzaak vrijwel altijd ligt in 3rd party programmatuur die elementen van IE aanpast, verandert of blokkeert. Vaak is dat addon software, malware protectie software maar ook malware (trojans, adware, spyware) zelf.
En omdat dat bij iedereen een andere combinatie van 3rd party software geinstalleerd kan zijn is het niet altijd simpel oplosbaar.
Standaard oplossingen zijn om:
* Je malware protectie software deinstalleeren voor het updaten van IE6/IE7 naar IE8 en dan daarna pas een allernieuwste versie van je malware protectie software weer teruginstalleren.
* Alle addons in IE uitschakelen en 1 voor 1 inschakelen. Sowieso bepaalde addons altijd ugraden (Flash) en andere uninstallen (oude java versies met Java SVV helper en AVG safe search, HP printer addons).
* Belangrijke IE elementen herregistreren (werd hierboven al als oplossing genoemd)

Ook zou ik persoonlijk adviseren om MS security essentials als anti virusbescherming te gebruiken en andere antivirus oplossingen helemaal te verwijderen.

• No_Identity
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:32:
[...]

Er is juist heel veel over dit soort problemen bekend.
Probleem is echter dat de oorzaak vrijwel altijd ligt in 3rd party programmatuur die elementen van IE aanpast, verandert of blokkeert. Vaak is dat addon software, malware protectie software maar ook malware (trojans, adware, spyware) zelf.
En omdat dat bij iedereen een andere combinatie van 3rd party software geinstalleerd kan zijn is het niet altijd simpel oplosbaar.
Standaard oplossingen zijn om:
* Je malware protectie software deinstalleeren voor het updaten van IE6/IE7 naar IE8 en dan daarna pas een allernieuwste versie van je malware protectie software weer teruginstalleren.
* Alle addons in IE uitschakelen en 1 voor 1 inschakelen. Sowieso bepaalde addons altijd ugraden (Flash) en andere uninstallen (oude java versies met Java SVV helper en AVG safe search, HP printer addons).
* Belangrijke IE elementen herregistreren (werd hierboven al als oplossing genoemd)

Ook zou ik persoonlijk adviseren om MS security essentials als anti virusbescherming te gebruiken en andere antivirus oplossingen helemaal te verwijderen.
Jij bent zo`n iemand die MS gelooft haal ik uit je bericht. Als Internet Explorer crasht en je verzend het rapport dan ligt het ook altijd aan spyware of een virus. Mijn pc is brandschoon en ik weet waar ik mee bezig ben.

In dit geval maak ik niet gebruik van browserpluggins, want daar heb ik een gruwelijke hekel aan.

Maar ik zal de oplossing voor dit probleem ook even delen: Het tcp/ip protocol was beschadigd. Deze heb ik met een fix van MS gerepareerd en kan al 2 dagen fatsoenlijk alle pagina's bekijken. Nu even afwachten hoe het de rest van de maand gaat, maar het lijkt nu positief!

Verwijderd

No_Identity schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:51:
[...]Jij bent zo`n iemand die MS gelooft haal ik uit je bericht. Als Internet Explorer crasht en je verzend het rapport dan ligt het ook altijd aan spyware of een virus. Mijn pc is brandschoon en ik weet waar ik mee bezig ben.
Als je geen hulp hoef je het van mij ook niet te vragen.
In dit geval maak ik niet gebruik van browserpluggins, want daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
99% van de IE gebruikers zal wel plugins geinstalleerd hebben staan (bv flash) of anti-malware software. Als je inderdaad weet waarmee je bezig bent was dus zinvoller geweest als dergelijke informatie aan je eerdere post had toegevoegd dan hadden anderen dat al kunnen uitsluiten als oorzaak.
Maar ik zal de oplossing voor dit probleem ook even delen: Het tcp/ip protocol was beschadigd. Deze heb ik met een fix van MS gerepareerd en kan al 2 dagen fatsoenlijk alle pagina's bekijken
Een link naar de fix van Microsoft zou trouwens ook welkom geweest zijn.

• No_Identity
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:34:
[...]
Als je geen hulp hoef je het van mij ook niet te vragen.

[...]
99% van de IE gebruikers zal wel plugins geinstalleerd hebben staan (bv flash) of anti-malware software. Als je inderdaad weet waarmee je bezig bent was dus zinvoller geweest als dergelijke informatie aan je eerdere post had toegevoegd dan hadden anderen dat al kunnen uitsluiten als oorzaak.

[...]

Een link naar de fix van Microsoft zou trouwens ook welkom geweest zijn.
Het gaat niet om geen of wel hulp willen. De meeste mensen schreeuwen meteen spyware e.d. terwijl dat lang niet altijd de oorzaak is. Dit krijg je bij een crash van IE ook altijd op die informatielink van Microsoft te zien en daar word ik eerlijk gezegd flink geirriteerd van na 4 jaar. Geef dan meteen aan dat je geen goed product op de markt kunt zetten (want waarom crasht Firefox niet (beide zonder plugins)? De topicstart had inderdaad uitgebreider gekund, daar moet ik je gelijk in geven.

Anyway, ik heb geen link, wel hetgeen je op moet zoeken op bijvoorbeeld Google: Microsoft Fixit 50199

In ieder geval dank voor het meedenken.
Pagina: 1