Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MP3 collectie verglijker

Pagina: 1
Acties:

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55
Hallo allen,

Ik ruil af en toe mijn mp3 collectie met vrienden/kennissen.

Het probleem is dat ik geen zin heb om de hele nieuwe collectie door te scannen om te kijken of er iets bij zit wat ik nog niet heb.

Bestaat er een programma die bv van mijn collectie een lijst maakt en die kan verglijken met een nieuwe collectie.

Ik heb behoorlijk gegoogled maar ik zie veel mp3 organizers maar niet direct wat ik wil.

Je kan wel mp3 vergelijken maar dan vergelijkt ie elk nummer en dat zoek ik juist niet

www.weitjerock.com

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik denk het niet.
Op basis van wat moeten de verschillen bepaalt worden, om maar eens te beginnen. Bestandsnaam, bestandsgrootte, ID3-tag? Als wij dezelfde mp3 hebben, maar ik sloop de 'ripped by' uit de tag, en voeg album-art in, en hernoem hem vervolgens volgens mijn conventie zijn het twee verschillende bestanden... hoe moet een simpele lijstjesmaker daar het verschil tussen zien? Er zijn (ten minste) drie verschillen, terwijl het liedje, en zelfs de rip identiek zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is een beetje het probleem ja, als het exact hetzelfde is dan kun je het wel syncen. Ik zou zelf toch eerder de collectie doorscannen, dat moet je toch een keer doen anders zit je met een hoop niet goed gesorteerde muziek die niet eens je smaak is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Klein_Kipje
  • Laatst online: 08:55
nou ja, ik wil wel scannen maar dan pas nadat het dubbele er uit is.

Ik snap ook wel dat het moeilijk is wat ik vraag, maar goed misschien dat iemand een oplossing had-heeft

www.weitjerock.com

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Met doublekiller pro(betaalversie) kun je een database maken van je eigen "files", er word een crc check gedaan op de files, dit komt in een database, deze kun je meenemen.
Dan laat je op dubbele files zoeken, dus je database en de files van de andere persoon.
Crc is een telling op de file, hierdoor kan doublekiller zien of de file hetzelfde is. Natuurlijk is bij kleine verschillen in de file(zoals boven genoemd) werkt dit niet.

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Volgens mij bestaat er ook niet zoiets. Er bestaan wel programma's om lijsten te maken van je mp3's maar dan heb je er nog en hele klus aan. Ik kamp ook wel eens met hetzelfde probleem maar ik kies dan toch voor het handmatig uitzoeken, dat is volgens mij echt het beste wat je kunt doen. Anders is het overschot van wat je gekopiëerd hebt toch meuk die je niet eens leuk zal vinden. Synchroniseren zou ook kunnen maar dat zal inderdaad alles behalve vlekkeloos gaan.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
beide een directory listing maken in command prompt en dan vergelijken in een text-editor ala ultraedit met compare files?

beetje simpel gedacht, zou je beiden zelfde naming conventions aan moeten houden e.d, dus is misschien niet zon goed idee xD

[ Voor 34% gewijzigd door itons op 23-11-2009 16:57 ]

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
itons schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:57:
beide een directory listing maken in command prompt en dan vergelijken in een text-editor ala ultraedit met compare files?

beetje simpel gedacht, zou je beiden zelfde naming conventions aan moeten houden e.d, dus is misschien niet zon goed idee xD
Lijkt me opzich wel een goed idee maar misschien een beetje omslachtig en wat tijdrovend ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

itons schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:57:

Je zou het dan ook in excell in twee tabellen kunnen plakken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• _Apache_
  • Laatst online: 20:18

_Apache_

For life.

jan99999 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:28:
Met doublekiller pro(betaalversie) kun je een database maken van je eigen "files", er word een crc check gedaan op de files, dit komt in een database, deze kun je meenemen.
Dan laat je op dubbele files zoeken, dus je database en de files van de andere persoon.
Crc is een telling op de file, hierdoor kan doublekiller zien of de file hetzelfde is. Natuurlijk is bij kleine verschillen in de file(zoals boven genoemd) werkt dit niet.
Gebruik dan GetID3, is gratis en leunt op PHP en MySQL. Kan dubbele nummers vinden op basis van een checksum van het bestand, of op combinatie artiest + titel.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik gebruik hier al heel lang de vergelijkings/compare functie van TotalCommander voor.
Pagina: 1