InfoPath export naar Excel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik zit hier momenteel met een InfoPath issue.

Situatieschets: Een Sharepointportal met een aantal InfoPathformulieren. De data uit de formulieren moet uiteindelijk in een Excelsheet terechtkomen.

In InfoPath zit een 'Export to Excel' functie. Deze biedt echter niet de mogelijkheid om aan te geven waar in de sheet je de content geplaatst wilt hebben. Er wordt simpelweg een regel aangemaakt met de inhoud van alle velden, terwijl ik de inhoud in voorgedefinieerde cellen wil hebben.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om de content van een InfoPathformulier op een geordende wijze in een Excelfile te importeren? Ik beb al diverse pagina's van Microsoft bekeken, maar die addresseren dit specifieke issue niet. Ook met Google kom ik niet verder. Ik ben met name benieuwd of dit zonder macro's op te lossen in.

Gebruikte versies betreffen de 2007 SP1 versies van Excel en InfoPath. Sharepoint is in deze geen relevante factor volgens mij, deze dient slechts als portal.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Je kunt de data uit het infopath formulier uitlezen en deze vervolgens in een willekeurig formaat opslaan?

Je zou dan het bij het opslaan van het infopath formulier de code af kunnen trappen, bijv. in het item added event van de SPList waarin de formulieren staan. Indien je niet wil opslaan kun je het formulier ook laten verwijderen.

Kun je iets meer aangeven wat precies je doel is?

Verder zou je ook de data van het InfoPath formulier kunnen uitlezen en opslaan in een losse lijst in SharePoint, en die lijst exporteren naar Excel.

[ Voor 16% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-11-2009 15:37 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:36:
Je kunt de data uit het infopath formulier uitlezen en deze vervolgens in een willekeurig formaat opslaan?
De exporteermogelijkheden die ik in InfoPath zie, zijn: Web (.mht, .mhtml), PDF, XPS en Excel.
Je zou dan het bij het opslaan van het infopath formulier de code af kunnen trappen, bijv. in het item added event van de SPList waarin de formulieren staan. Indien je niet wil opslaan kun je het formulier ook laten verwijderen.
Dit is mijn eerste ervaring met InfoPath dus ik kan je opmerking niet echt goed plaatsen. De formulieren moeten iig bewaard blijven, dat weet ik wel.
Kun je iets meer aangeven wat precies je doel is?
Gebruikers vullen het InfoPath formulier in om een aanvraag te doen. De gegevens komen in Sharepoint terecht, waarvandaan een andere afdeling/gebruiker deze gegevens overtypt in een Excelsheet die gebruikt wordt voor de volgende stap in het proces. Het doel is om dit overtypen te omzeilen door de ingevulde gegevens van het formulier direct op de goede plaats in de Excelsheet te plaatsen.
Verder zou je ook de data van het InfoPath formulier kunnen uitlezen en opslaan in een losse lijst in SharePoint, en die lijst exporteren naar Excel.
Deze losse lijst bestaat al, dit is een spreadsheetoverzicht in Sharepoint dat een overzicht van een aantal ingevulde formulieren laat zien. Dit overzicht kan vervolgens naar Excel geexporteerd worden, maar dan staat alles niet zo geordend als ik zou willen. Wat ik graag wil is bijv. de mogelijkheid om aan te geven dat de waarde van het InfoPathformulier_veld01 in de Excelsheet in cel D3 geplaatst moet worden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Ik heb het bekeken vanuit SharePoint. De volgende workflow is mogelijk:
  • Een infopath formulier wordt ingevuld en opgeslagen in SharePoint. (al dan niet gehost in InfoPath services)
  • Een custom event receiver (stuk code) in SharePoint wordt getriggerd door het item added/item adding event.
  • Deze custom code verwerkt het formulier of trapt andere code af die het formulier kan verwerken.
Deze losse lijst bestaat al, dit is een spreadsheetoverzicht in Sharepoint dat een overzicht van een aantal ingevulde formulieren laat zien
De, nog te maken, zou de uitgelezen data dan direct in dit overzicht kunnen plaatsen.

Mijn vraag aan jou is, is eigen code een mogelijkheid of moet het puur in InfoPath/Excel? (In dit geval een custom eventhandler in SharePoint)

Als dat zo is, heb ik nog wel een stukje voorbeeldcode voor je liggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-11-2009 16:33 ]

Specs