Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] UltraVNC en Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds gisteren Windows 7 op mijn pc staan.
Nu wil ik ook mijn pc remote kunnen overnemen, hiervoor gebruik ik UltraVNC.
Nou wil ik dat er alleen vanaf bepaalde IP-adressen verbinding gemaakt mag worden naar UltraVNC.

In Windows XP kon je dit instellen door naar: Configuratiescherm > Windows Firewall> Uitzonderingen te gaan.
Het programma kiezen wat je wilt instellen, in mijn geval dus UltraVNC > Bewerken > Bereik wijzigen.
En hier dan aangepaste lijst kiezen en dan in die regel dan bijvoorbeeld: 20.10.23.12/255.255.255.0 in te voeren, vervolgens kan alleen diegene met dit IP connecten naar UltraVNC.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen in Windows 7?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Heb je zelf ook al even in de Firewall instellingen van Windows 7 gekeken? Als je via Start --> intypen : Firewall intypt dan krijg je Windows Firewall with Advanced Security (althans in de Engelse versie van Windows 7) en daarin kun je, net als bij Vista l overigens, een nieuwe inbound regel aanmaken. Als je daar kiest voor Custom dan spreekt het verder voor zich..

Aangezien je hier al acht jaar rondloopt moet je toch weten dat zelf zoeken toch wel het minimale is wat we hier van je verwachten. Met bovenstaande info moet je er overigens wel kunen komen, al zou ik zeggen..volgende keer even eerst zoeken voordat je gelijk hier je vraag gaat stellen. Beetje beginners vraag voor een ervaren Tweakers....dus slotje!

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 10-11-2009 15:40 ]

Dit topic is gesloten.