Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding kapot? hoge piep...

Pagina: 1
Acties:

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik heb sinds vandaag een probleempje.

Ik heb vandaag een tweede terabyte schijf er bij mij ingebouwd, en nu wil ik de computer aanzetten springen mijn fans even aan voor een halve seconde en gaan daarna weer uit. Als ik het even daarna weer probeer wilt er helemaal niks meer aangaan.. en krijg ik een hoge piep uit mijn voeding.
Heb de voeding aan een andere computer geplugged en krijg daarbij hetzelfde resultaat.

Het lampje op mijn moederbord brand wel gewoon als de voeding aanstaat

Is mijn voeding kapot? Anders breng ik hem straks nog even terug naar de lokale computerboer.

Het betreft een OCZ Fatal1ty 550W.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Weet je zeker dat de piep uit je voeding komt? En is dat een diagnostisch aandoende piep, of eerder een mechanisch klinkend geluid?

Sla anders ook even de handleiding van je voeding er op na.

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ja weet ik zeker, ik had ookal gezegd dat ik het op een andere computer heb geprobeerd en dat ik hierbij dezelfde resultaten krijg. Een hoge piep en verder niks.. een hele hoge irritante piep die continu blijft.

Is dit niet een soort Lock oid?

[ Voor 11% gewijzigd door johanschr op 10-11-2009 14:58 ]

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Helaas is niet bekend wat je voor de rest allemaal in je systeem hebt zitten en hoe het is aangesloten
(...)

maaar (speculatie modus)
het zou kunnen dat je 1 rail van de voeding overbelast hebt waardoor deze nu defect is.
normaal gezien moet een degelijke voeding dat kunnen hebben, maar het kan gebeuren dat het toch mis gaat.

enkel een hoge piep en verder geen actie, klinkt wel als een defecte voeding.

wat gebeurt er als je de voeding helemaal los koppelt behalve netstroom, en de groene draad van de 20+4 connector doorverbindt met een zwarte??

Petrolhead en draadjesnerd

Verwijderd

het kan misschien ook een piepend spoeltje zijn, maar wel slim om naar de computerboer te gaan ..