Switch 8 Port 1gig

Pagina: 1
Acties:

• Sneiker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Hallo,

Ik heb wat lopen zoeken op het internetz maar ik zit toch nog met een vraag.

bij pricewatch vind ik veel 1 gig routers met wifi. Nu deed ik bij extra termen. Switch en vond gelijk niks meer.

Wat is het verschil tussen, wat ik zoek, een 1gig 8 poort router met wifi en een switch met de zelfde specificaties?

Aangezien ik niet echt een switch kan vinden. Is dit er wel en wat is dan het beste om te bestellen.

Groeten,

Sneiker

ps. ik hoop dat dit niet onder het thema "Wat moet ik kopen" valt.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:06

PoweRoy

funky!

router: regelt het verkeer tussen het internet (van buiten) met je interne netwerk
switch: regelt het verkeer in je interne netwerk

[This space is for rent]

• Sneiker
Maar omdat ik maar weinig switch vond me de specificaties die ik zoek, en als ik ze vond waren ze van een merk dat me niks zegt of van bijv. cisco voor 2k wat ik net iets te duur vind voor mijn netwerk thuis.

Maar ik zie wel veel routers.

Kan ik dan niet goed zoeken? Of?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:59
Wat wil je precies doen? Wel handig om te weten.

Switches moet je zien, even heel simpel gezegd, als splitters voor je interne netwerk. Er zitten dan doorgaans ook geen extra zaken open zoals WiFi (kan me niet voorstellen dat die combinatie überhaupt bestaat).

Routers daarentegen hebben vaak wel allerlei extra dingen, zo hebben de meeste consumentenrouters tegenwoordig de mogelijkheid tot WiFi en zit er ook vaak een switch ingebouwd (meestal 4 poorten, maar met 8 zijn ze ook te vinden).

Ook kun je een switch weer aan je router koppelen voor meer/snellere poorten.

EDIT: Je zoekt blijkbaar niet op de goede plek want met 3 klikken ben je er...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html

[ Voor 11% gewijzigd door The Realone op 10-11-2009 15:14 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 16:44

psy

http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html

Een wifi 'switch' heet eigenlijk accesspoint.
Index » Pricewatch » Randapparatuur » Netwerkapparatuur » Draadloos netwerk » WLAN Access Points

wifi 'switches' met Gigabit:
http://tweakers.net/price...YU6Wou_BUp3Fu6bccrMHaWvsC

[ Voor 86% gewijzigd door psy op 10-11-2009 15:18 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Orion84
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien is het handig om even aan te geven waar je nu precies op zoekt en waar. Inclusief linkjes en dergelijke. Je verhaal is een beetje onduidelijk op het moment.

Een paar tips:
-switches met ingebouwd wireless accesspoint zijn inderdaad nogal zeldzaam
-routers met 8 poorten trouwens ook
-een router met ingebouwd accesspoint kan ook als switch met ingebouwd accesspoint worden gebruikt, zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Misschien is het ook wel handig om even aan te geven waar je dat apparaat precies voor gaat gebruiken, zodat we je misschien nog tips kunnen geven wat je precies nodig hebt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sneiker
Oke aangezien er nog wat onduidelijk sorry hier voor.

Thuis hebben we teweinig poorten, we hebben dus 5 aansluiting voor één 4 poort switch. Nu wil ik dus een 8 poort, maar het lijkt me makkelijk als er ook gelijk wifi bij zit ipv nog een extra wifi access point neer te moeten zetten.

Nu heeft PoweRoy gezegd router is voor extern naar intern dus wat blijft er dan over? Een switch want dat is voor intern.

Nu vroeg ik me dus af of er inderdaad switches waren met 8 poorten, wifi en met 1gig bedraad snelheid en 300 mb draadloos. En als dat er niet is of ik dan dus een router moet hebben.

• The Realone
Als je WiFi erbij wilt (er vanuit gaande dat dat niet op je huidige router aanwezig is) heb je niet veel meer keus dan je bestaande router te vervangen voor een variant met WiFi en daar dan je huidige switch aan te hangen. Een doorsnee WiFi router heeft 4 switchpoorten ingebouwd, in combinatie met je huidige 4 poort switch heb je dan in totaal 6 poorten wat genoeg is.

Routers met 8 poorten zijn er niet in overvloed en als ze er al zijn, zijn ze ook vaak aan de prijs. Een andere optie is een 8 poorts switch kopen en een Access Point als je er draadloos bij wilt. Deze AP kun je dan aan je router (als deze meerdere LAN poorten heeft) of aan je switch hangen.

EDIT: Je huidige situatie is overigens nog niet helemaal duidelijk. Staat je huidige switch ver van je router af op dit moment? Heeft je huidige router eigenlijk wel meerdere LAN poorten of slechts 1 (waar nu dan dus je switch aan hangt)?

[ Voor 15% gewijzigd door The Realone op 10-11-2009 15:42 ]

• Orion84
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt nu dus een switch (is dat geen router, wat voor iets precies, dat kan nog wel relevant zijn), met daarop 4 aansluitingen, maar je hebt er 5 nodig.

Je hebt nu geen wifi en je wilt dat wel?

Aantal opties:
-Netwerk uitbreiden met een switch voor de extra poortjes en een accesspoint voor wifi (twee extra apparaten, dus niet ideaal, wel makkelijk qua instellingen)
-Netwerk uitbreiden met een router met ingebouwd accesspoint en die instellen zodat ie als switch met ingebouwd accespoint werkt (één extra apparaat, maar wel lastiger in te stellen)
-Huidige switch (of is het een router) vervangen door een 8 poorts router met ingebouwde wifi (geen extra apparaat, niet heel lastig in te stellen, maar 8 poorts WLAN routers zijn wel vrij zeldzaam)

Voor extra duidelijkheid: geef eens precies aan welke apparaten je allemaal hebt staan (merk, type) en hoe die op elkaar zijn aangesloten. Bij voorkeur met een tekening. Dan weten we tenminste zeker dat we niet langs elkaar heen praten en jij dadelijk met de verkeerde adviezen naar de winkel gaat :)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 10-11-2009 15:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• basa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 19:48
Geloof het of niet, maar het is nog steeds niet duidelijk.
Volgens mij heb je momenteel een router staan met 5 poorten. 1 poort gaat naar je modem en de 4 andere poorten gebruik je om pc's aan te sluiten. Je hebt nu 2 mogelijkheden:

1. Je koopt een nieuwe router (met wifi), maar aangezien betaalbare routers slechts 4 aansluitingen hebben (+ een aansluiting voor naar de modem) kom je een poort te kort. Je hebt dus nog een switch nodig die 1 van je aansluitingen van je router vertakt naar 5 of 8 nieuwe.

2. Je koopt een switch, zodat je meer aansluit mogelijkheden hebt, en je sluit die aan op je huidige router. Je wil ook nog wifi, dus heb je nog een wireless acces point nodig. Dit alles kan je aansluiten op je huidige router.

Ik zou de voorkeur geven aan optie 1. Dit alles is natuurlijk in de veronderstelling dat je momenteel thuis een router hebt staan.

EDIT: je moet hier snel zijn met je antwoorden!
Sneiker schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:32:
Oke aangezien er nog wat onduidelijk sorry hier voor.

Thuis hebben we teweinig poorten, we hebben dus 5 aansluiting voor één 4 poort switch. Nu wil ik dus een 8 poort, maar het lijkt me makkelijk als er ook gelijk wifi bij zit ipv nog een extra wifi access point neer te moeten zetten.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 19:58
Waarschijnlijk kun je gewoon een nieuwe router aanschaffen met 4 poorten + WLAN. Als je dan de dhcp server op je oude router uitzet kun je deze waarschijnlijk zonder problemen als losse switch aan je nieuwe router koppelen en hoef je dus maar 1 nieuw apparaat aan te schaffen (je houd dan 6 aansluitingen over, 3 op de nieuwe en 3 op de oude)

[ Voor 11% gewijzigd door IceM op 10-11-2009 17:28 ]

...

• Sneiker
Oke hier komt hij dan hé!

http://img4.imageshack.us/img4/6694/thuisnetwerk.jpg

Dat is het nu.
Alles is 100mb of 10mb.
Onder is de begane grond
Midden is de eerste verdieping
Boven is tweede verdieping en draadloze dingen

Waarom zo? We hadden eerst die Linksys toen kregen we adsl2+. Maar alles was niet optimaal ik weet niet meer waarom. Bij XS4ALL zeiden ze ja dat komt door je router maar geen probleem over een paar dagen krijg je een nieuwe. Die dus aangesloten en dhcp uitgezet op de linksys wel nog wireless aangehouden omdat het midden in ons huis staat, en de fritzbox niet.

Maar niet alles kan er dus op.

Nu heb ik ook nog een probleem dat ik veel drops en hoge ping heb naar mijn router. Dit heb ik getest doormiddel van er naar te pingen en met een drop rate van 8% en een maximum van 1642ms (ping -t dus van mijn pc naar de fritzbox). Iedereen in het huis heeft hier dus last van maakt niet uit of er nog iets tussen zit. Ook de wireless apparaten. Daarnaast heb ik ook onze provider gebeld

Dacht ik, ik moet een nieuwe switch (die linksys vervangen), waarom niet gelijk 1gig netwerk en 300mb wireless met nieuwe draden en al.

Ik hoop dat het wat duidelijk is :)

ps.
Sorry voor het late reply ik had dit geschreven op mijn werk en heb nu pas weer tijd.

edit:

Waarom 1gig en 300mb wireless, voor de toekomst. Waarom graag alles in 1 we hebben niet zo veel plek bij ons in de kast :(

[ Voor 4% gewijzigd door Sneiker op 10-11-2009 21:52 ]

• The Realone
Die Fritzbox is meteen je modem neem ik aan?

Naar mijn mening de beste oplossing (zo goedkoop mogelijk):

De Linksys vervangen voor een fatsoenlijke switch met genoeg poorten.
De Linksys inzetten als Access Point voor je wireless en dan dus aan die switch hangen.

Er zijn genoeg tutorials hoe je van een router een AP maakt, Orion84 gaf al een linkje. Dus de router functionaliteit op je Linksys moet uit, want meerdere routers achter elkaar is nooit bevorderlijk.

Ik weet niet waarom die andere 2 switches daar nog rond zweven maar ik neem aan dat dat is omdat er daar maar 1 kabel beschikbaar is? Zo nee, ook eruit met die dingen en alles op 1 switch. Anders gewoon lekker laten draaien.

Kabels controleren is ook verstandig. Met die ping resultaten is er duidelijk iets niet in orde, en dat ligt niet aan je provider maar aan het netwerk. Kabelbreuken, slecht geknepen connectoren, enzovoorts.

Als laatste heb je voor Gbit-LAN CAT5e kabels nodig, geen idee wat je nu hebt liggen maar dat zou ik dan ook even controleren.

• Sneiker
The Realone schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:46:
Die Fritzbox is meteen je modem neem ik aan?

Naar mijn mening de beste oplossing (zo goedkoop mogelijk):

De Linksys vervangen voor een fatsoenlijke switch met genoeg poorten.
De Linksys inzetten als Access Point voor je wireless en dan dus aan die switch hangen.

Er zijn genoeg tutorials hoe je van een router een AP maakt, Orion84 gaf al een linkje. Dus de router functionaliteit op je Linksys moet uit, want meerdere routers achter elkaar is nooit bevorderlijk.

Ik weet niet waarom die andere 2 switches daar nog rond zweven maar ik neem aan dat dat is omdat er daar maar 1 kabel beschikbaar is? Zo nee, ook eruit met die dingen en alles op 1 switch. Anders gewoon lekker laten draaien.

Kabels controleren is ook verstandig. Met die ping resultaten is er duidelijk iets niet in orde, en dat ligt niet aan je provider maar aan het netwerk. Kabelbreuken, slecht geknepen connectoren, enzovoorts.

Als laatste heb je voor Gbit-LAN CAT5e kabels nodig, geen idee wat je nu hebt liggen maar dat zou ik dan ook even controleren.
De fritzbox is ook een modem ja. Ook komt het omdat er maar 1 kabel naar toe gaat.

Maar ik denk niet helemaal dat je me begreep.

Waarom ik een nieuwe switch en een nieuwe accesspoint wil, maar afijn.

Ik ben er uit ik ga een switch kopen met een accesspoint

• The Realone
Ik denk dat ik aardig begrepen heb wat je wil, ik denk alleen dat je het zelf nog niet helemaal door hebt. ;)

Je gaat een switch met ingebouwde access point kopen? Heb je al een idee welke? ;) Want als deze al bestaan (heb ze nog nooit gezien) dan zijn ze waarschijnlijk erg duur en geef je tevens onnodig geld uit omdat je al een AP hebt in de vorm van je Linksys router.

Wat is er mis met mijn laatste voorstel? Het doel was toch het verkrijgen van meerdere poorten om je PC's op aan te sluiten?

• Sneiker
En het doel was ook naar een 1gig netwerk gaan met 802.11n wifi. Wat dus niet kan met mijn huidige linkzyz.

En om mogelijk geld te besparen leek het me handig om een 8 poort + wifi in 1 te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sneiker op 11-11-2009 14:41 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sneiker schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:41:
En om mogelijk geld te besparen leek het me handig om een 8 poort + wifi in 1 te doen.
Denk dat je toch echt beter kunt zoeken naar een 8 poort gbit switch met een losse 802.11n Access Point. Als je al een switch met geintegreerde WiFi kan vinden zijn ze behoorlijk aan de prijs en bespaar je helemaal geen geld.

Laat hier ook even weten ALS je wat gevonden hebt en waar :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Sneiker
Oke thanks for the info mensen.

Ik ga weer aan de slag met zoeken.
Naar al mijn onderdelen bedankt :D.
Pagina: 1