Toon posts:

Cenots 5.4 en Virtualmin vreemd inlog probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Mijn server is naar een nieuwe server overgeplaatst omdat oude server veel problemen veroorzaakte. Alleen de systeembeheerder dat voor me heeft gedaan is nu weg en niet te bereiken enkele weken.

Er is een vreemde probleem dat ik even niet eruit komt. Ik kan wel als root inloggen.
Maar als klant kan ik de webmail ftp en met outlook via IMAP emails niet ophalen krijgt 0x800ccc0f foutmeldingen.

Via ftp heb ik de log doorgelopen wanneer ik inlog met juiste gegevens
Hieronder de log van ftp

220 FTP Server ready.
USER schiffelers
331 Password required for schiffelers.
PASS (password not shown)
230 User schiffelers logged in.
CWD /
250 CWD command successful
TYPE A
200 Type set to A
PASV
227 Entering Passive Mode (84,244,167,223,149,132).
LIST
QUIT

Bij Horde als ik de email inlog met juiste wachtwoord krijg ik weer zelfde pagina te zien. Maar met verkeerde wachtwoord krijg ik melding van inloggen is mislukt.

Zover ik heb begrepen inloggen werkt wel maar op 1 of andere redenen wordt je eruit gegooid.

Ik gebruik Centos 5.4 en virtualmin als controlpanel.

Iemand enige advies of ervaring wat de probleem is?

Groeten, Chason

Verwijderd

Het is nogal een vaag verhaal.

Wat is de output van /var/log/mail.log en /var/log/messages op het moment dat je probeert in te loggen op IMAP. Welke IMAP server draait er verder?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:12
Ik zou eens kijken in de logs: /var/log/auth.log bijvoorbeeld en syslog... ;)
Altijd het eerste wat je moet doen bij dit soort dingen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Hier een stukje van het log?

Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: imap-login: Login: user=<mdasci@schiffelersadvies.nl>, method=PLAIN, rip=::ffff:127.0.0.1, lip=::ffff:127.0.0.1, secured
Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: IMAP(mdasci@schiffelersadvies.nl): mkdir(/var/lib/dovecot/index/mdasci@schiffelersadvies.nl/.INBOX) failed: Permission denied
Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: IMAP(mdasci@schiffelersadvies.nl): mkdir(/var/lib/dovecot/control/mdasci@schiffelersadvies.nl/.INBOX) failed: Permission denied
Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: IMAP(mdasci@schiffelersadvies.nl): mkdir(/var/lib/dovecot/index/mdasci@schiffelersadvies.nl/.INBOX) failed: Permission denied
Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: IMAP(mdasci@schiffelersadvies.nl): mkdir(/var/lib/dovecot/control/mdasci@schiffelersadvies.nl/.INBOX) failed: Permission denied
Nov 10 14:07:53 linux02 dovecot: IMAP(mdasci@schiffelersadvies.nl): Disconnected: Logged out

Ik geloof dat de gebruikers geen permissie hebben en eruit gegooid worden hoe kan ik deze gebruikers de permissie geven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 13:58 ]

Verwijderd

Door de juiste gebruikers permissies te geven op de dir /var/lib/docevot/index en /var/lib/docevot/control. Waar staan ze nu op?

Verder kwam ik dit tegen op Google: http://www.virtualmin.com/node/11731

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende gedaan:

drwx------ 3 e.ozcati@berkboekhandel.nl berkboekhandel.nl 4096 Nov 10 14:29 e.ozcati@berkboekhandel.nl
drwx------ 3 m.baran@berkboekhandel.nl berkboekhandel.nl 4096 Nov 10 14:26 m.baran@berkboekhandel.nl
drwx------ 3 mdasci@schiffelersadvies.nl schiffelers 4096 Nov 10 14:23 mdasci@schiffelersadvies.nl
[root@linux02 ~]# ls -l /var/lib/dovecot/control
total 12
drwx------ 3 e.ozcati@berkboekhandel.nl berkboekhandel.nl 4096 Nov 10 14:29 e.ozcati@berkboekhandel.nl
drwx------ 3 m.baran@berkboekhandel.nl berkboekhandel.nl 4096 Nov 10 14:26 m.baran@berkboekhandel.nl
drwx------ 3 mdasci@schiffelersadvies.nl schiffelers 4096 Nov 10 14:23 mdasci@schiffelersadvies.nl

Maar het blijft nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

wat heb je precies gedaan? ls geeft alleen maar als output alle files in de directory. Het doet verder geen aanpassingen.

Ik weet niet of dit een productie server is, anders is het misschien handig als je iemand inhuurt die wat meer verstand hiervan heeft.
Pagina: 1