• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:31
Hallo,

Bij een klant van ons krijgen we de melding, kan u niet aanmelden omdat de RDP server niet is gestart.
Log ik lokaal in op het syteem, en ga bij services.msc kijken dan is de service wel netjes gestart.

Opnieuw opstarten, windows updates installeren etc, maakt geen verschil.

Heb het al vaker bij deze klant meegemaakt, en dan doe ik vaak sfc/scannow en dat werkt het wel weer. Maar dat is nu niet het geval.

Op google.nl en hier op het forum kom ik overal dezelfde oplossing tegen, zet de rdp aan via services.msc.

Iemand hier nog sugessties?

Verwijderd

Kun je lokaal wel inloggen met RDP? dus aan de lan kant van de klant?

• G.Scholtens
Zodra de klant op de server zicht wil aanmelden op het domein dan werkt het.

Zodra wij via rdp ons willen aanmelden op het domein werkt het niet, maar kunnen wel via rdp lokaal inloggen op de server?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Doel je hier nou op Remote acces of is het stiekem een TS server ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• G.Scholtens
Klant heeft een ts server en een normale server waar alle profielen etc op staan.
Het is inmiddels werkend, heb lokaal alle services aangezet wat automatisch hoort op te starten maar niet gelukt was.

Wat echter het vreemde is, dat ik dit probleem bijna elke week heb. Waar zou dat aan kunnen liggen?

• Herby

Herby

Stalknecht

G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:29:
Klant heeft een ts server en een normale server waar alle profielen etc op staan.
Het is inmiddels werkend, heb lokaal alle services aangezet wat automatisch hoort op te starten maar niet gelukt was.

Wat echter het vreemde is, dat ik dit probleem bijna elke week heb. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Tja dat is natuurlijk een kwestie van vergelijken met je changelog ,maar ik gok op updates welke iets meer uitzetten dan je verwacht.

• G.Scholtens
Updates installeer ik vrijwel altijd automatisch aangezien het om een server gaat.

• Herby

Herby

Stalknecht

G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:15:
Updates installeer ik vrijwel altijd automatisch aangezien het om een server gaat.
Voor mij als systeembeheerder is dus altijd het omgekeerde waar... updates hebben gewoon te vaak onvoorziene gevolgen en zeker op een productie systeem kan dit zwaar vervelende consequenties hebben.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:29:

Als er services niet goed opstarten danwel crashen zal dat ergens in de eventlog terug te vinden moeten zijn?

Whatever

• G.Scholtens
In het log vind ik niks over rdp crashes.

Kan ik ook op een of andere manier het log hier posten?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De RDP service kan nooit crashen, omdat je deze system service niet uit kunt zetten, dit geldt voor Windows Server 2003. Als die al zou crashen, zou meteen je hele server hangen. Wel kan natuurlijk in hele rare situaties dat proces stopt, maar de service blijft draaien, maar dan is het systeem zelf al niet meer goed.
Ik zou je adviseren om deze lijst eerst is af te lopen, want nu ben je aan het gokken. In Windows Server 2008 kun je hem wel herstarten en stoppen. Maar aangezien dat nog niet vermeldt is, ga ik voor het gemak even uit van Windows Server 2003.
  • Kijk of poort 3389 wel actief is op de server door bijvoorbeeld dit commando te gebruiken netstat -ano | find ":3389". Dan weet je of het proces nog actief is.
  • Kijk of er genoeg Memory en CPU vrij of het moment dat je wilt verbinden.
  • Application en System Log doorlopen en krijg of intressante en relevante meldingen ziet die te maken met RDP en optreden rond de tijd dat je niet kan verbinden.
  • Kijk met bijvoorbeeld Perfmon hoe de server over het algemeen presteert. Ik gebruik zelf vaak de PAL Tool, met een System Overview template die ik vervolgens laad in Perfmon. Je zou ook als het om een Terminal Server gaat uit de PAL Tool het Terminal Services template kunnen exporteren en dat laden in Perfmon.Deze tool wijst zich vanzelf. Hiermee kun je ook weer de logs analyseren en krijg je een mooi HTML rapport. Let erop dat je in Perfmon kiest voor New Log Settings From bij het laden van het template (een HTML bestand met de counters erin). Laad deze performance log bijvoorbeeld voor 2 dagen lopen en analyseer die daarna met de eerder genoemde tool. Het mag ook meer of minder zijn, als je maar een tijdje logt.
Wat ik zelf vaak heb gezien, is dat vooral bij Windows Server 2003 Service Pack 2, de feature Windows Server 2003 Scalable Networking Pack (SNP) voor problemen zorgt. Dit is uit te zetten d.m.v de volgende hotfix:
An update to turn off default SNP features is available for Windows Server 2003-based and Small Business Server 2003-based computers

Deze problemen doen zich voor als gevolg van verschillende problemen met de Windows Server 2003 SNP-functies die zijn ingeschakeld in Windows Server 2003 Service Pack 2. Dit zijn o.a Receive Side Scaling (RSS) en TCP/IP Offloading,

[ Voor 97% gewijzigd door Turdie op 10-11-2009 18:42 ]

Pagina: 1