Toon posts:

Medion TV geeft geen geluid meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 3 jaar oude medion LCD TV (MD 20099). Maar hij geeft geen geluid meer.

Als je analoog tv zit te kijken valt geluid om de 5min uit en komt het weer terug. Als je iets via HDMI wilt bekijken is het echt een ramp. Dan valt het om de 30sec uit en dan loopt die als het ware vast. Als je dan naar menu gaat en wilt scrollen doet die er 10sec over om een andere optie te kiezen in menu.

Soms werkt het voor een uur perfect en dan gaat die weer haperen. Ik heb al een headset proberen aan te sluiten maar zelfde effect.

Er zit geen garantie meer op dus weet iemand wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

1. Schema zoeken en zelf repareren
2. Laten repareren
3. Nieuwe lcd tv kopen
4. Openmaken en kijken of je 'm zonder schema kunt fixen
5. Geluid via versterker weergeven totdat je geld hebt voor optie 2 of 3 ;)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 14:20

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Lees :http://blog.iusmentis.com/2008/04/26/reparatiekosten-verboden-bij-een-consumentenkoop/
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46528
Gaan we weer. Het is geen garantie, maar wel een wettelijk recht.

Ik ga even uit van een fictief bedrag, omdat dat makkelijker rekent, en een gemiddelde levensduur van een tv van 5 jaar.

Jij krijgt op een tv die 1000 euro heeft gekost 1 jaar garantie. De tv gaat kapot na 1 jaar en 18 dagen. De garantie is verlopen, dus daar kun je geen beroep op doen.

ECHTER: een televisie van een gerenommeerd merk als Philips, daar mag je echt wel meer van verwachten dan dat ie stuk gaat en niet meer te repareren, na 1 jaar en 18 dagen. Je mag van dat gemiddelde uitgaan.

Voor het rekengemak gaat je tv na precies een jaar kapot.

Jij hebt 1 jaar plezier gehad van de televisie, maar had er nog 4 jaar plezier van kunnen hebben. Nu komt het: jij betaalt 20 procent van de prijs van een nieuwe televisie, en de winkelier dient 80 procent voor zijn rekening te nemen.

Immers: jij had erop mogen rekenen dat je televisie (uiteraard bij normaal gebruik), nog 4 jaar probleemvrij mee zou gaan.

Zo is de regeling, iedere regeling waarbij je minder of niets van de winkelier krijgt, daar doet de winkelier je tekort mee. Als klant kun jij er niets aan doen dat de tv het maar 1 jaar heeft uitgehouden, in plaats van 5 jaar.

Uiteraard, en laat ik dat voorop stellen: normaal gebruik is een vereiste.
Ik zou eens met de Aldi gaan bellen want je mag verwachten dat de tv nog minstens 5 jaar mee gaat.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
bverstee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:08:
1. Schema zoeken en zelf repareren
2. Laten repareren
3. Nieuwe lcd tv kopen
4. Openmaken en kijken of je 'm zonder schema kunt fixen
5. Geluid via versterker weergeven totdat je geld hebt voor optie 2 of 3 ;)
Ik denk dat het iets met firmware te maken heeft. Want menu loopt vast als geluid wegvalt.

Ga dan maar eerst met medion bellen. Kost wel 15cent per minuut verdomme :/

Deze TV heb ik weggegeven ik heb al zelf wel een nieuwe.

Bedankt voor de tips :)